Jeg har 20000 - Hjelp meg!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg har 20000 - Hjelp meg!

Det dukker jo opp nye modeller hele tiden. Samtidig hører man om problemer med innbrenning / dårlig svartnivå osv osv.

Jeg har 20000 og bruke på nytt tv (40-42").

Den nye lcd/plasamen skal brukes til:
    tv-titting (canal digital parabol)
    film-titting (via dvd eller divx via media-center (jeg bruker en chippa xbox))
    litt xbox360/vii/ps3 o.l

Hva anbefaler dere????? Lyden er ikke viktig, da dette KAN kjøres via surr.anlegg
    (jeg har jukset litt og sett på pioneer plasma og samsung lcd)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vel anbefalt Pioneer plasmaen... Får vel den til 20000 omtrent.

TV - Pioneer PDP-4270XA - Finn beste pris hos Prisguide.no

Har selv 40M71, men hadde pioneer modellen kostet like "lite" da jeg kjøpte den som nå hadde jeg nok valgt Pioneer plasma gitt...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å gjenta meg selv..:
    Panasonic TH42PV60 plasma-TV. Denne får du for rundt 15.000 og den kan måle seg i alle prisklasser. Eller Pioneer som ble nevnt i posten over. Panasonic'en har litt bedre sortnivå og kontrast(10.000:1 mot Pioneer's 4000:1), mens Pioneer'en igjen har litt bedre farger og en anelse skarpere bilde. Kjøper du en av disse vinner du uansett. Dette er de to beste TV-ene på markedet og de har vunnet alt det tester jeg har sett.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å så på Philips sine LCD TV'er nå.. ble litt overraska over hvor gode dem har blitt.. men var vel bare 37".. Uansett, min anbefaling går til Panasonic PV60 eller hva den heter.. plasma til 15000kr, 14000kr på siba nå. Dvs, du får råd til en god DVD spiller attåt .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips så langt. Jeg har også bare lest fine ting om pv60. Den er jo også litt rimeligere enn Pioneeren. Det er en sterk kandidat for mine penger. Det eneste er at den ikke er så pen å se på :-(

Jeg har jo høytalere i pianolakk så en pioneer eller en samsung lcd hadde matchet perfekt.

Men jeg får kanskje ta en tur til den lokale sjappa og se på pv60.

BigW

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Med fare for å gjenta meg selv..:
    Panasonic TH42PV60 plasma-TV. Denne får du for rundt 15.000 og den kan måle seg i alle prisklasser. Eller Pioneer som ble nevnt i posten over. Panasonic'en har litt bedre sortnivå og kontrast(10.000:1 mot Pioneer's 4000:1), mens Pioneer'en igjen har litt bedre farger og en anelse skarpere bilde. Kjøper du en av disse vinner du uansett. Dette er de to beste TV-ene på markedet og de har vunnet alt det tester jeg har sett.

Jeg hadde bestemt meg for en sånn, men så ble det HTPC, og dermed begynte jeg å kikke på Samsung LE40M71, og Sony KDLV/W2000.

Jeg kjøper meg ikke problemer med innbrenning og manglende 1:1-pixelmapping med en plasma da? Er jo kjekt å spare noen kroner (eller nærmere 30%), og PV60'n er jo sinnsykt fin selv på analoge signaler.

(Egentlig ønsker jeg meg en M91, men det tillater ikke husholdningsbudsjettet.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Send dem til min konto...

Søren, jeg så meldinga med "jeg har 20.000 kroner" og trodde det var noe du skulle gi bort...

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 20.000 akkurat er jeg ikke i tvil om hva mitt valg hadde blitt:
    Panasonic PV600. Dette er jo "luksusutgaven" av PV60 - den har bedre lyd, bedre design, bedre innstillingsmuligheter, og leser for SD-kort.
    MEN: Må du ha "pianoplast" er jeg enig i at Pioneer og Samsung er sterke kandidater... :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prisene er hentet inn....nå gjennstår valget

jaja...da har jeg fått hentet inn litt priser. Jeg har gode kontaker og får litt greiere priser enn de fleste:
    pv60: 12700,-
    pv600: 18400,-
    Pioneer 427xa: 19999,-
    Samsung M71: 17350,-

Forferdelig vanskelig å velge. Ekstra vanskelig nå siden jeg har lest at panasonic kommer med nye modeller.....

sukk....jaja..jeg får vel bare tenke litt.

Bigw

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv synes jeg ikke Pioneer'en er verd 7300,- mere enn PV60.
    Med tanke på at du har et budsjett på 20.000, kan jeg ikke ungå å tenke på at du har 7300 ekstra som du kan bruke på f.eks en receiver, DVD-spiller eller höyttalere.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min anbefaling blir på sidelinjen:

Kjøp den billigste tv du får fatt i, med den størrelsen du vil ha. Bruk resten av pengene på en prosjektor. Etter kort tid er du frelst på prosjektor.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Min anbefaling blir på sidelinjen:

Kjøp den billigste tv du får fatt i, med den størrelsen du vil ha. Bruk resten av pengene på en prosjektor. Etter kort tid er du frelst på prosjektor.
    Det var en frisk melding! Hehe... Du vet jo ikke engang hvordan rommet til trådstarter er. Dessuten er du lei projektoren etter 14 episoder med Hotel Cæsar og 19 dagsrevyen!

Til trådstarter: Jeg har selv PV60 og kan gå god for den. Glimrende bilde! Pengene du sparer kan du bruke til noe annet spennende!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Det var en frisk melding! Hehe... Du vet jo ikke engang hvordan rommet til trådstarter er. Dessuten er du lei projektoren etter 14 episoder med Hotel Cæsar og 19 dagsrevyen!
    Anbefaler selvfølgelig å se på film med prosjektoren. Jeg anbefalte jo også at han kjøper tv, for å se på alt annet.

Slå til du vil aldri angre. Vent litt, det vil du kanskje, på grunn av hvor bra det er, så vil du har bedre prosjektor, bedre lyd, større hus, eget kinorom, vent nå dette blir dyrt, ny jobb etc.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har plasma på veggen i stua og kino med projektor i kjellern. Ingen grunn til å søple til stua med projektor i taket og ledninger i hytt og gevær? Hehe...

Jeg ser ingen grunn til å vente så fælt på at alt skal bli bedre. Slik tilbrakte jeg 3 år uten PC på begynnelsen av 90-tallet, og jeg hadde det vondt! Bare kjøp det som er bra når du har pengene. Livet er for kort til å vente det bort.

PV60 er bra, så løp og kjøp!

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp skal bli!

9713.34.76541

Kontonummeret mitt! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppfølging: Har vært i butikken.....

....og kikka litt. (bare kikka). Der justerte jeg i hytt og gevær på pv60 og ble ikke imponert. Men å holde på litt med Samsung sin M71 var noe annet. Det oser virkelig kvalitet av den tven. Syntes også at bilde var meget bra så en skal ikke se bort ifra at det blir en M71 på meg.

Takk for alle innspill. Nå er det bare opp til meg :-)

BigW

Newcomer Tassadar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Jeg føler med deg Bigwill! Jeg er i samme situasjon selv om jeg har fått mye fin hjelp her på forumet!

Pioneerene er nyyydelige men jeg må inrømme at 7000kr kontra PV 60 er mye penger som f.eks kan brukes på B&W sidehøytalere m.m!

Men når jeg står på Expert og ser på den litt stusselige PV60 med sitt litt 80talls transformers design så blir jeg fortvila! For den har jo vunnet tester i hytt og pine og jeg tviler ikke et sekund på gutta her på forumet....men den er IKKE pen! Mye av konseptet med flatskjerm er at den skal være delikat, slank og diskre. Dette klarer Pioneer bedre synes iallefall jeg.

Så jeg sitter på skigarden en liten stund til! Jeg håper pana hører at det er en smule missnøye med designen deres denne gangen! De forrige modellene var veldig fine

Nei jeg er pokker meg så usikker! Vedder på at jeg har brukt tvns pris i bladkjøp og research tid.

Det er PV60 vs. Pioneer 427XA for meg!

7000,- for pianolakk og tigerbilde

Dette går på nattesøvnen løs!

Flat-Tv kjøp krever kondis!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier VENT! Sony og Samsung annonserer jo i disse dager nye TV'er med nye paneler som blant annet bedre sortnivå, insynsvinkel, HDMI 1.3, flere HDMI utganger, kontrast etc....
    Vet også at Panasonic har en del på gang, samme med LG... så jeg ville nok ventet til midten av februar hvertfall... (det skal hvertfall jeg nå, selv om jeg snart døøør av venting)..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tassadar

Men når jeg står på Expert og ser på den litt stusselige PV60 med sitt litt 80talls transformers design så blir jeg fortvila!
    Du disser ikke Transformers!?!

Newcomer Tassadar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg beklager på det sterkeste at jeg disset Transformers!
    Dette kom ut helt feil i ren flat tv tåke! Transformers er design ikoner og jeg burde heller sagt plastic fantastic eller no sånt.

Mvh
    Tassadar

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •