pioneer PDP-4270XA og PDP-427XA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pioneer PDP-4270XA og PDP-427XA

Hei

Hva er egentlig forskjellen på disse to plasma-tvene. Det skiller noen tusen i pris på de forskjellige netthandelene?

Er den dyreste (PDP-427XA) den beste?

BigW

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellene finner du lettest ved å gå hit
    Pioneer Plasma TV Plasma-TV

og velge "sammenligne" på de to modellene.

Såvidt jeg vet er det ingen forskjell på selve panelet, men derimot bla.a på tilkoblinger. 427XA har 2xHDMI, PC-inngang og subwoofer. Den er også klargjort for ISF kalibrering og har støtte for PiP/PaP.

Når det er sagt sliter Pioneer fortsatt med innbrenning på skjermene sine :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    427XA har flere ut- og innganger, bl.a. en ekstra HDMI inngang, utgang for subwoofer osv. I tillegg er den klargjort for ISF kalibrering, og "bilde i bilde". (PiP/PaP)
    Bildetekologien i disse skjermene er helt lik, så det avhenger litt av hva du skal koble til av utstyr.

Jeg skal selv ha 427XA, men har bare ikke bestemt meg for hvor jeg skal kjøpe. (Jeg SKAL ha det sorte bordstativet, og prisforskjellene varierer stort. Foreløpig er Netonnet.no det billigste jeg har funnet, med 25.000,- for skjerm OG sort stativ)
    I tillegg regner jeg med å kjøpe meg DVR-545H eller noe i den retning, samt Canal Digital's nye HD-dekoder som jeg tror dukker opp i Januar... *Gleder seg* :-D

CK

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ibux
    Når det er sagt sliter Pioneer fortsatt med innbrenning på skjermene sine :neutral:
    Det er vel ikke en ubetinget sannhet. Dersom disse skjermene primært brukes til TV/film, er vel ikke problemet særlig stort. Tar man forholdsregler i starten, med tanke på lys og kontrast osv, er det vel så vidt jeg vet ikke mange som har hatt trøbbel med akkurat disse skjermene.
    Skal man derimot primært kjøre spillkonsoll/PC-signaler inn på skjermen, ville jeg valgt LCD isteden.

CK

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innbrenning..

Jeg ville lest litt i denne tråden før jeg kjøpte plasma-TV fra Pioneer (plasma-TV generelt, egentlig..):

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ing#post521084

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det kommer frem i den tråden, hadde du forrige generasjons plasma, som var langt mer plaget av innbrenning enn den nye generasjonen. Jeg synes derfor ikke det er noe poeng i å "advare mot å kjøpe plasma".

CK

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrazyKnight
    Som det kommer frem i den tråden, hadde du forrige generasjons plasma, som var langt mer plaget av innbrenning enn den nye generasjonen. Jeg synes derfor ikke det er noe poeng i å "advare mot å kjøpe plasma".
    CK
    Og som det også kom frem i den tråden:
    Sitat Opprinnelig postet av otroean
    Snakket med Pioneer i morges og spurte direkte om hvorstor faren for fastbrenning er og hva som må gjøres for å unngå det.

Faren er liten, men den er der. Mest den første tiden. De anbefalte å ha tv'en på 20% kontrast det første halvåret og hver kveld sette på snø bildet og timeren på 2 timer. Det hadde tv'en VELDIG godt av.
    Innlegget ble skrevet 30. november 2006. Hvis innbrenning ikke var et problem på dagens plasma-generasjon så tviler jeg på at Pioneers teknikere ville uttalt seg på denne måten.

Jeg synes derfor det absolutt er et poeng å "advare mot å kjøpe plasma" - i hvert fall når det gjelder Pioneer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville lest litt i denne tråden før jeg kjøpte plasma-TV fra Pioneer (plasma-TV generelt, egentlig..):

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ing#post521084
    Og biler bruker like mye bensin idag som de gjore på 70-tallet. Du har fått med deg at det har kommet en ny genrasjon etter den du hadde? Du ble jo tross alt tilbudt en. Når det gjelder innbrenning på de nye panelene er det et langt mindre problem enn det var på XX6 serien. Har du lest igjenom tråden? Har du sett noen som har fått innbrennig på sin XX7? Jeg har lest om et fåtall tilfeller av innbrenning på panasonic PV60/600 og det vil sikkert komme noen tilfeller på Pioneer sine også, men problemet er sterkt redusert.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ,,,Hvis innbrenning ikke var et problem på dagens plasma-generasjon så tviler jeg på at Pioneers teknikere ville uttalt seg på denne måten...
    Da er vi uenige der. Det er ALLTID lurt å være føre var, og gjøre det man kan for å slippe innbrenning. Men jeg er ikke enig i at "innbrenning er et *problem* på dagens plasma-generasjon". Jeg sier derimot ikke at det ikke forekommer. Men å klassifisere det som et problem med denne generasjonen tror jeg ikke så mange er enig med deg i.

CK

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Og biler bruker like mye bensin idag som de gjore på 70-tallet. Du har fått med deg at det har kommet en ny genrasjon etter den du hadde? Du ble jo tross alt tilbudt en. Når det gjelder innbrenning på de nye panelene er det et langt mindre problem enn det var på XX6 serien. Har du lest igjenom tråden? Har du sett noen som har fått innbrennig på sin XX7? Jeg har lest om et fåtall tilfeller av innbrenning på panasonic PV60/600 og det vil sikkert komme noen tilfeller på Pioneer sine også, men problemet er sterkt redusert.
    Jeg er enig i at problemet nok er redusert, noe jeg også skrev i tråden:
    Jeg tipper nok det stemmer bra at de nye modellene er langt bedre på innbrenning enn modellen jeg hadde, så tror ikke det er noen grunn til bekymring.
    Jeg vil ikke fraråde noen å kjøpe plasma-TV, derimot advare mot innbrenningsproblematikken.

Jeg har ikke erfaring med 7.-generasjonen til Pioneer, så den har jeg heller ikke uttalt meg om. Men mange er i dag av den oppfatning at innbrenning er et ikke-eksisterende problem, og det er en sannhet med modifikasjoner. Selv i dag finner man knapt en selger som innrømmer at Pioneers 6.-generasjon har problemer med innbrenning.

Usakligheter som "Og biler bruker like mye bensin idag som de gjore på 70-tallet. Du har fått med deg at det har kommet en ny genrasjon etter den du hadde? Du ble jo tross alt tilbudt en." kan du forøvrig trygt spare deg for.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi uenige der. Det er ALLTID lurt å være føre var, og gjøre det man kan for å slippe innbrenning. Men jeg er ikke enig i at "innbrenning er et *problem* på dagens plasma-generasjon". Jeg sier derimot ikke at det ikke forekommer. Men å klassifisere det som et problem med denne generasjonen tror jeg ikke så mange er enig med deg i.

CK
    Vi er uenige der. Uttalelsen til Pioneers teknikere er uten tvil ikke et godt salgsargument for dem, og jeg betviler at de ville sagt det om innbrenningsproblematikken var ikke-eksisterende.

Forøvrig har jeg aldri sagt at "innbrenning er et *problem* på dagens plasma-generasjon". Jeg har faktisk ikke uttalt meg i negativt ordelag om dagens 7.-generasjon overhodet, så der trekker du forhastede slutninger. Det jeg derimot sier er at innbrenning har forekommet før - selv om både selgere og Pioneer er svært motvillige til å innrømme noe - og man bør være obs på at problematikken ikke er løst og at det _kan_ skje igjen.

Hadde det ikke vært for innbrenningen hadde jeg hatt min Pioneer PDP-436FDE den dag i dag, for bedre bilde og penere TV har jeg aldri hatt. For ikke å snakke om genistreken med ekstern tunerboks.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke erfaring med 7.-generasjonen til Pioneer, så den har jeg heller ikke uttalt meg om. Men mange er i dag av den oppfatning at innbrenning er et ikke-eksisterende problem, og det er en sannhet med modifikasjoner. Selv i dag finner man knapt en selger som innrømmer at Pioneers 6.-generasjon har problemer med innbrenning.

Usakligheter som "Og biler bruker like mye bensin idag som de gjore på 70-tallet. Du har fått med deg at det har kommet en ny genrasjon etter den du hadde? Du ble jo tross alt tilbudt en." kan du forøvrig trygt spare deg for.
    Også henviser du til en post som du har skrevet om forrige generasjon Pioneer. Usakelig? Jeg har vel kjørt min 427 i ca 300 timer nå uten å ta veldig hensyn til innkjøringsinnstillinger. noe retention etter feks TV3 logoen har det vært, men det har forsvunnet etter få minutter. Hvis man går inn for det klarer man sikkert å få innbrenning, men det får man til på CRT også. LCD er ikke helt imune mot "innbrenning" de heller. Står de med statisk bilde for lenge kan punktene venne seg til en posisjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig har jeg aldri sagt at "innbrenning er et *problem* på dagens plasma-generasjon". Jeg har faktisk ikke uttalt meg i negativt ordelag om dagens 7.-generasjon overhodet, så der trekker du forhastede slutninger.
    Da skal jeg minne deg på det, fra et innlegg høyere oppe;

"...Hvis innbrenning ikke var et problem på dagens plasma-generasjon så..."

CK

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også henviser du til en post som du har skrevet om forrige generasjon Pioneer. Usakelig? Jeg har vel kjørt min 427 i ca 300 timer nå uten å ta veldig hensyn til innkjøringsinnstillinger. noe retention etter feks TV3 logoen har det vært, men det har forsvunnet etter få minutter. Hvis man går inn for det klarer man sikkert å få innbrenning, men det får man til på CRT også. LCD er ikke helt imune mot "innbrenning" de heller. Står de med statisk bilde for lenge kan punktene venne seg til en posisjon.
    1. Jeg har ikke erfaring med 7.-generasjonen til Pioneer
    2. Pioneers teknikere hevder at innbrenningsfaren er liten, men at den fortsatt er der

LCD er ikke helt imune mot "innbrenning" de heller. Står de med statisk bilde for lenge kan punktene venne seg til en posisjon.
    Njaa :-D

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg minne deg på det, fra et innlegg høyere oppe;

"...Hvis innbrenning ikke var et problem på dagens plasma-generasjon så..."

CK
    Denne setningen er tatt ut av sin sammenheng. Det jeg har sagt er

"Hvis innbrenning ikke var et problem på dagens plasma-generasjon så tviler jeg på at Pioneers teknikere ville uttalt seg på denne måten."
    Det er forskjell på å si "hvis innbrenning ikke var" og "innbrenning er". Ut ifra Pioneer sin uttalelse er det overveiende sannsynlig at innbrenningsproblematikken fortsatt eksisterer.

Utsagnet

er heller ikke basert på hva jeg selv eller andre har opplevd, men igjen på Pioneer sin uttalelse.

Vi bør forøvrig være litt obs på utviklingen i denne tråden. Forumet er tross alt ment som opplysning, ikke krangling. Men uenigheter er selvfølgelig tillatt :-D

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innbrenning 7.-generasjon fra Pioneer

http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post562069

Da har innlegg om innbrenning på 7.-generasjonen fra Pioneer begynt å renne inn.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inbrenning er vel noe som blir mer og mer skjeldenheten til. Som det ble sagt på den linken over så var det en som fikk noe midlertidig innbrenning etter 4 timers statisk bilde.

Inbrening eksisterer, men det skal mer og mer til på dagens skjermer for å få dette.

Men inbrenning kan man få på alle skjermer.
    Har selv sett en lcd tv på jobben med skikkelig innbrenning, bilder fra meny på en dv som hang igjen i lang tid før det sakte men sikkert ble bedre, så dette er en fare som er på alle skjermer.

Gleder meg til den dagen inbrenning er et "var" emne og aldri eksisterer om det en gang vil komme så langt ;-)

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Inbrenning er vel noe som blir mer og mer skjeldenheten til. Som det ble sagt på den linken over så var det en som fikk noe midlertidig innbrenning etter 4 timers statisk bilde.

Inbrening eksisterer, men det skal mer og mer til på dagens skjermer for å få dette.
    Om det skal mer og mer til for å få innbrenning..jeg vet ikke helt. Pioneer er på sin 7. generasjon, og det er først på de to siste generasjonene at problemene virkelig har meldt seg. 6.-generasjon var jo stort sett en katastrofe hva innbrenningsproblemet angår. Innbrenningen på 7.-generasjon omtales som midlertidige, men det spørs når folk har hatt TV'n en stund og brukt/studert den over tid. Er først den siste tiden at det har kommet innlegg om innbrenning på 7.-generasjon, så jeg vil ikke bli overrasket om det etterhvert også kommer innlegg som sier at innbrenningen ikke forsvinner igjen.

Ser forøvrig at flere produsenter har problemer, i dette tilfellet Samsung:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...tml#post551790

Og det er jo utrolig bittert å betale 25k for en TV og få innbrenning etter 4 timer, for så å måtte kjøre snø en hel natt for å forsøke å bli kvitt problemet..spesielt når man ikke har noen garanti for problemet vil opphøre

Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Gleder meg til den dagen inbrenning er et "var" emne og aldri eksisterer om det en gang vil komme så langt ;-)
    Jepp, og jeg gleder meg til den dagen selgere også innser at innbrenning ikke er et "var"-emne. Men det er vel utopisk

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en Pioneer 4270xa siden november. Jeg har brukt en del tid på å "kjæle" med bildet. Kjørt kalibrering med DVE osv. Dette er det beste TV bildet jeg har sett, med god marign! Jeg er strålende fornøyd, og Pioneer'en har lokket meg ut fra kinorommet (der jeg er bortsjemt med et meget bra bilde fra blodtrimmet Barco CRT, Crystalio scaler, SDI dvd og HD mediabox) og opp i stua oftere enn før, noe kona er godt fornøyd med :-) Har prøvd å kjøre HD materiale fra Pixelmagic HD mediaboxen min med flott resultat! Om du bør kjøpe 4270 eller 427 modellen er vel alt etter hvilke behov du måtte ha for tilkoblinger og kalibreringsmuligheter. For de 5 tusen som 427 modellen koster, får du HD-DVD spiller eller nesten en PS3 (når den kommer)....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •