Kjøpe 1080 Plasma/ LCD i USA, hva er problemene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Kjøpe 1080 Plasma/ LCD i USA, hva er problemene?

Hei jeg har noen spg vedrørende kjøp av full 1080 plasma eller LCD i USA (det er jo latterlig mye billigre der enn i Norge.)

Jeg har mulighet til å få den hjem derfra, så frakt og betaling er inget problem... :-D

Hvilke utfordringer får man?
    Jeg ser for meg følgene:
    1: Strøm:
    Mange av produktene derborte kan tilsluttes 230V 50 Hz så hvis man velger de, så er det problemet borte.

2: TV signal: De har NTSC vi har PAL, de har ikke text tv vi har:
    Hvis jeg driter i text tv'en (det er 2006 jo), og kun tilslutter TV'en via en HD DVDR som oppskalerer bildet til 1080 via HDMI, vil man da kunne ommgå alle problemer med å NTSC/Pal eller vil det ikke funke...:neutral:
    Tenkte da og bruke tuneren til HD DVDR'en.

Jeg drømmer forøverig om en av følgene ting, dom du får på ebay til rundt 5000,-$ eller 31000,- nkr om du vil:

http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/en/-/USD/SY_DisplayProductInformation-Start?CategoryName=tv_flatpanel_46to52&ProductSKU= KDL52XBR3&Dept=tvvideo&INT=sstyle-tv_Full_HD_1080-deptfeature-KDL52XBR3|sstyle:sy_cat_content_p:tv_full_hd_1080

eBay: Pioneer Elite 50" True 1080p Plasma HDTV Free ITEMS!!! (item 250059666810 end time Dec-16-06 22:01:42 PST)

Er det noen som har erfaringer eller expert kunnskap på dette , da jeg ikke har lyst til å virkelig kjøpe katta i sekken! :evil:

På forhånd takk!

:???:

Svakemann!
    8)

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 Strøm er jo greit hvis du finner en som også kan brukes på 220V/50Hz.

Ang 2 så må du verifisere at de faktisk støtter 50Hz og helst også PAL hvis du skulle få behov for å koble på noe utstyr som ikke tilbyr oppskalert signal.

En annen sak er garantier og evt reparasjoner. I verste fall så må du sende TV'en over dammen for reparsjon hvis du skulle få problemer (det kan du evt sjekke med importøren her i Norge).

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    PAL inn støtter den garantert, men strøm kan være litt mer kinkig. Husk at denne saken trekker en del, og de blir etterhvert ganske kraftige de trafoene som må til da...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Pioneer tar kun TVer fra Europa på service, det den må ev. tilbake til USA om noe skulle være feil....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren, vet du åssen det er med sony-produkter? har hørt at de har world wide garanti, som vil si at du kan levere produktet til reperasjon hvor som helst hvor de selger sony-produkter. men er ikke helt sikker på dette. lurer på å importere en sxrd fra england, hvor de er endel billigere

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at det blir så mye billigere etter at du har trekt fra skatten og lagt til norsk skatt, lagt til tollavgiften, frakt. Og det som er værst av alt (som nevnt tidligere) er hvis det skal være noe feil og du må sende den til america. Det er flere her på forumet som har måttet levert tilbake en tv opptil flere ganger.. Noe å tenke på.

Tanken har forresten slått meg også, men jeg kommer i så fall til å gjøre det i europa pga forskjellige garanti avtaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ofte i USA, og derfor har jeg idetminste mulighet til å få den med over dammen, så ja jeg har tenkt på det.:-?

Tror jeg skal få den frakt fritt hjem så det er ikke et problem, så da blir det en del billigre selv med moms.....

I tilegg så har de jo et helt annet utvalg der borte, var inne i en Hi-Fi forretning der, og det første som møtte meg var en 63 tommers 1080 pioneer(Elite) plasma.
    Med en HDDVD plate av en eller annen krigsfilm. Haka datt i gølvet, og jeg kom meg nesten ikke videre inn i butikken....
    Det beste med den var at den kostet kun 8000,-$ Og det får du jammen ikke det samme for i Norge...
    Hadde jeg vært rik i usa hadde det hengt en sånn på veggen min hjemme, for det er det råeste jeg har sett....ops:

Men et nytt spørsmål har je til dere store guruer, er det sånn at LCD normalt benytter seg av lavspenning, slik at det sitter en AC til DC converter innebygd i TV'en, mens det er mer vanlig for Plasma og bruke AC. Det virker nemlig som om at det er flere LCD som tar 230V enn plasma....
    Noen som kan svare???

Ellers takk for inspill...

Svakemann!

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder moms er den amerikanske momsen særs lav, tror folk sjelden gidder bryet med å trekke i fra denne. Tror dette varierer fra stat til stat, men den er generelt lav. Norsk MVA på 25% av verdien kommer uansett, men vet en god del spør selgeren om å sette ned oppgitt verdi på pakken for å betale mindre moms.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •