Erfaringer med Samsung LE40R72B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Samsung LE40R72B

Hei.

Vurderer sterkt denne 40" LCD TV'en nå som den er på Ukens Tilbud hos Komplett. Den har et fint design og i det heletatt.

Er det noen som har erfaringer å komme med angående denne TV'en? Er den bra (om man tenker på prisen, 13k). Hvordan er den sammenlignet med andre TV'er (Toshiba WL66Z 37" LCD, Pana PV60 Plasma, Samsung PS42E71HX Plasma)?

Grunnet designet til Pana PV60 så utgår den, den passer virkelig ikke inn her i stua designmessig, synd men sånn er det. Hadde egentlig tenkt å gå for den men det bare funker ikke. Vurderer derfor LE40R72B eller evt. Samsung PS42E71HX 42" Plasma <-- noen som vet noe om den? (umulig å finne tester/info om den på engelsk/norsk).

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kikket på wl66 på elkjøp og ble imponert over bildet,dro rett til hifi klubben og kikket på samsungen,synes nesten den var hakket bedre på bilde(begge var koblet til dvd film) pluss at samsungen så mye mer moderne ut,selv hadde jeg valgt samsungen på grunn av designen.Bildemessig tror jeg de er ganske like så det blir vel smaken som avgjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump!

Er det virkelig ingen flere med erfaringer med denne TV'en her på forumet? Det har jeg vanskelig for å tro :twisted:

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akkurat samme problemstilling som du.... Enten PV60 eller 40R72..... Spiller mye Xbox 360 da, men jeg er ikke bekymret for innbrenning... Film er viktig.... Ser veldig lite tv, men fotball er good... Tenker jeg venter til etter jul og ser litt utover.... Prisene synker nok litt til da..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice
    akkurat samme problemstilling som du.... Enten PV60 eller 40R72..... Spiller mye Xbox 360 da, men jeg er ikke bekymret for innbrenning... Film er viktig.... Ser veldig lite tv, men fotball er good... Tenker jeg venter til etter jul og ser litt utover.... Prisene synker nok litt til da..
    Vel, LE40R72B er Ukens Tilbud hos Komplett.no, og er dermed satt ned med 2000kr (fra 14995,- til 12995,-).. Fordel å få det billigst mulig

Regner også med at jeg kommer til å spille en god del Xbox360/PS3 etterhvert, samt å bruke gamle Xbox1 som Media Center for å streame video/musikk/etc. Så er derfor litt i tvil om Plasma... Har også sett litt på bakprojeksons TV'er og der får man virkelig mye for pengene, men det er jo ikke "helt flatt".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har 40R72 og har hatt den siden april/mai. Er en god tv, men glimrende design. (Avhenger vel av smak).

Har kalibrert den med Monster kalibrering og fått et litt bedre bilde samt slått av dniE(Dynamisk Kontranst) i Servicemenyen.

Vil absolutt anbefale tven.
    Bruker den med en oppo DVD, HTPC og Xbox360 samt Canal Digital digitaldekoder. Veldig bra til alt, spesiellt xbox360.

Eneste jeg kan utsette på den er filmer med en del mørke scener med lite farge. Her kan man se en del graderinger. (Tror jeg det heter) Harde overganger mellom nyansene. Du ser det men det er ikke kritisk irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt 40r72b i 3mnd. Er kjempefornøyd. Har fått dårlig kritikk pga lydkvalitet og analoge-tuner, men hvem bruker disse da?

Et spørsmål til ThePooh:
    hvordan slår man av den dynamiske kontrasten i servicemenyen?

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min søster har denne og hun klager på during i trafo, har hatt den på service 2 ganger og byttet power suply , de sier nå at den skal være sånn. Sjekk det i såfall om du kjøper denne samsungen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke riktig. hører ingen lyd fra trafo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •