hva er galt med LG 42PC1RR????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hva er galt med LG 42PC1RR????

Skal ha 42" plasma før jul i hus!!

MEN!! hver gang jeg bestemmer meg for en tv så finner jeg noe galt med den etter en del grumsing på bla forumet.

jo dypere jeg graver jo mer usikker blir jeg, finner folk med dårlige erfringer på mine valgte tv`er

så bestemte jeg meg forå handle denne tvèn i dag LG 42PC1RR. skulle bare skjekke ut litt mer først. SÅ leser jeg att tv`n er forferdelig å se film på pga dåli sort. blir LYS grått. er jo ganske viktig att sort er sort.

så no er jeg lei av å se etter tv, må bare bestemme meg, men det er jo en del penger det er snakk om, så vil jo egentli ikke ta noen sjanser å bli skuffet.

Men det må jo være en grunn til att denne tv`n ble kåret til (Best product, Eisa award 2006-2007)
    ++ en veldig god pris, synes jeg da.
    NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...
    å med Dobbel Garanti, hva enn det nå betyr

Så spørsmålet blir..... er dette en god tv, kan jeg kjøpe denne med god samvittighet??? (evt PC1R)NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk pÃ¥ nettet...

tv`n blir mest brukt til tv .... litt film+xbox360 (budsjett maks 15000)

ps.Ønsker ikke tips om pv60.da jeg synes den er gyselig!!!

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så er sortnivå LG's svakhet dessverre. Men ellers så er denne tv'en veldig god! Jeg har nemli hatt den 2 uker. Men sortnivået var det som gjorde at jeg måtte bytte til en annen tv som jeg ikke får lov til å uttale meg om

Hvis du har sjangs til å kjøpe denne tv'en og fremdeles ha mulighet til å levere tilbake hvis du ikke blir fornøyd, så hadde jeg gjort det. Hvis ikke sortnivået plager deg så er det jo ikke noe problem Mange som har LG tv'er og er super fornøyd.

Bare et tips. Det finnes en modell som heter pv600 også da, men endel finere design syntes nå jeg da...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Som sagt så er sortnivå LG's svakhet dessverre. Men ellers så er denne tv'en veldig god! Jeg har nemli hatt den 2 uker. Men sortnivået var det som gjorde at jeg måtte bytte til en annen tv som jeg ikke får lov til å uttale meg om

Hvis du har sjangs til å kjøpe denne tv'en og fremdeles ha mulighet til å levere tilbake hvis du ikke blir fornøyd, så hadde jeg gjort det. Hvis ikke sortnivået plager deg så er det jo ikke noe problem Mange som har LG tv'er og er super fornøyd.

Bare et tips. Det finnes en modell som heter pv600 også da, men endel finere design syntes nå jeg da...
    det er det som er problemet har ikke mulighet til å prøve først. pga lang avstand til butikkene. + lite utvalg +høyere pris.

pv 600 ja. men en prisklasse for mye. for 20k, så trr jeg att jeg har havnet på pioneer 70 ett eller annet.

men er det plagsomt grått for en vanlig tv seer.eller er det bare dere"eksperter" med detalj kunnskap som det plager??

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen ekspert på dette emnet, men jeg ser MYE film og serier. Har lest endel steder at sortnivå er viktigst for en god tv opplevelse.

Uansett så la jeg merke til at sortnivået var alt for dårlig for meg på denne tv'en. Det var det første jeg la merke til, siden jeg ser film med lyset avslått. Ellers så var alt helt topp med bildet. Men jeg kan tenke meg at jeg er mer vár for dette problemet enn mange andre er.

Dessuten er tv skjermen helt lysegrå når den er avslått. På min pv60 er den på langt nær så lys... Jeg spurte på elkjøp ang. sortnivå og ble fortalt at tv skjermen ikke blir mørkere enn skjermen selv. Det kan forklare hvorfor skjermen min var lysegrå når jeg så "The decent" (Hele filmer er helt dønn mørk). Og jeg hadde da slått lyset helt ned og kontrasten opp. Men hvis man slår på lyset i rommet, så blir det jo bedre. Så kommer helt ann på hvordan du ser på tv liksom.

Se live bilder av tv'en her: Minhembio.com - Galleribilder innehållande LG 42PC1R

Får ett inntrykk av hvordan den er via den nettsiden som er lagt til over.

Skal forresten legge til at jeg hata pv60 designet og derfor kjøpte pc1r. Til slutt endte jeg med å kjøpe den stygge forferdelige tv'en. hehe. I dag er jeg superglad i den. Og det stemmer det folk sier - at tv'en ser mye finere ut bare den kommer i hus.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg er ingen ekspert på dette emnet, men jeg ser MYE film og serier. Har lest endel steder at sortnivå er viktigst for en god tv opplevelse.

Uansett så la jeg merke til at sortnivået var alt for dårlig for meg på denne tv'en. Det var det første jeg la merke til, siden jeg ser film med lyset avslått. Ellers så var alt helt topp med bildet. Men jeg kan tenke meg at jeg er mer vár for dette problemet enn mange andre er.

Dessuten er tv skjermen helt lysegrå når den er avslått. På min pv60 er den på langt nær så lys... Jeg spurte på elkjøp ang. sortnivå og ble fortalt at tv skjermen ikke blir mørkere enn skjermen selv. Det kan forklare hvorfor skjermen min var lysegrå når jeg så "The decent" (Hele filmer er helt dønn mørk). Og jeg hadde da slått lyset helt ned og kontrasten opp. Men hvis man slår på lyset i rommet, så blir det jo bedre. Så kommer helt ann på hvordan du ser på tv liksom.

Se live bilder av tv'en her: Minhembio.com - Galleribilder innehållande LG 42PC1R

Får ett inntrykk av hvordan den er via den nettsiden som er lagt til over.

Skal forresten legge til at jeg hata pv60 designet og derfor kjøpte pc1r. Til slutt endte jeg med å kjøpe den stygge forferdelige tv'en. hehe. I dag er jeg superglad i den. Og det stemmer det folk sier - at tv'en ser mye finere ut bare den kommer i hus.
    No må ikke du begynne å få meg til å vurdere pv 60 igjen,hehe:wink:
    blir aldri tv å meg.heh

MEN?? hvordan kan LG`n få EISA AWARDS med så dårlig sort nivå??

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i samme situasjon som deg for ett par uker siden, konklusjon : KJØP PV60!!!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er et hælvete å kjøpe ny tv i dag ja! Så mye forskjellig teknologi å velge mellom... Er det ikke det ene med den modellen så er det det andre... Var så mye enklere når det bare var CRT tv'er :roll:

Jeg endte meg å kjøpe 3 tv'er før jeg ble fornøyd. hehe. Først LCD (Som totalt suger), så PC1R og så til slutt pv62

EISA awards har jo ikke med sortnivå å gjøre da. Den vandt vel mest med tanke på at den hadde innebygget harddisk...

En ting du bør tenke på. Skal du ha tv fordi den skal se fin ut eller skal den ha best mulig bildekvalitet?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er et hælvete å kjøpe ny tv i dag ja! Så mye forskjellig teknologi å velge mellom... Er det ikke det ene med den modellen så er det det andre... Var så mye enklere når det bare var CRT tv'er :roll:

Jeg endte meg å kjøpe 3 tv'er før jeg ble fornøyd. hehe. Først LCD (Som totalt suger), så PC1R og så til slutt pv62

EISA awards har jo ikke med sortnivå å gjøre da. Den vandt vel mest med tanke på at den hadde innebygget harddisk...

En ting du bør tenke på. Skal du ha tv fordi den skal se fin ut eller skal den ha best mulig bildekvalitet?
    med mitt budsjett på maks 15k så blir det litt vanskelig.
    kan ikke tenke 100% kvalitet. må tenke litt ytre også. det blir tross alt ett møbel du skal se utn bilde også. da er det trist vist du går å irriterer deg over den store stygge tv`n på veggen. men kvalitet foran utseende selvsagt. men det er en grense på utseende også

blir vel det samme som med damer, man må gå litt etter utseende også ikke bare kvalitet og indre. eller blir kanskje motsatt.heh:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba 37"WL67ZG er en fin TV. Bra sortnivå og svært god lyd, samta t du får Full-HD. 16 lapper, så har du en topp TV.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Matti
    Toshiba 37"WL67ZG er en fin TV. Bra sortnivå og svært god lyd, samta t du får Full-HD. 16 lapper, så har du en topp TV.
    skal ha 42". det har jeg klart å bestemme meg for..:?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne Samsung PS42E71HX 42" Plasma

Har lyst på PV60 selv, men mislikte designet veeeldig mye når jeg var å så på den i butikk, men den Samsung'en der var veldig fin, og billigere.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neonix
    Hva med denne Samsung PS42E71HX 42" Plasma

Har lyst på PV60 selv, men mislikte designet veeeldig mye når jeg var å så på den i butikk, men den Samsung'en der var veldig fin, og billigere.

velger du samsung vil du ikke få et like bra bilde som verken pv60 eller LG. Jeg har aldri fått klager på "lys grått" når jeg har hatt filmkvelder med kompiser (kresne). TVen "lurer" deg til å tro at det er sort. Og til han som hadde TVen to uker: TVen blir faktisk bedre og bedre når den får kjørt seg inn.
    Du vil se at bildet ikke blir like sort som pianolakken rundt skjermen, men det blir ingen, ikke engang pv60. Du blir garantert fornøyd om kjøper LGen. Hører sjelden om noen som er misfornøyd, har hørt flere som har klaget på pv60 pga f.eks viftestøy og gjenskinn i glassplaten på skjermen, dette slipper du på LGen. Du må nesten velge hva som er viktigst.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    skal ha 42". det har jeg klart å bestemme meg for..:?
    Siden du på død og liv ikke skal ha Panasonic, så må det bli LG, dette er da den beste 42" plasma'en for deg.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AD: LG og EISA

Hei!
    Jeg tror at PC1RR fikk en EISA-pris pga. 1. intern harddisk, og 2. ny teknologi uten glassplate (gjør TVen både lettere og "lydløs" da den slipper vifter). Ser man bort fra sortnivået er dette en meget god TV til prisen.
    Men - jeg klarer ikke å la være å minne om at PV600 vant prisen for de litt mer "proffe" plasma-skjermene.
    Vel - det kan være lurt å ikke la slike kåringer styre sine valg for mye - dette er tross alt bransjens egen prisutdeling litt a la "Årets bil"... og om du ser hvilke biler som har blitt kåret, så har det vel ikke alltid vært de beste men kanskje mer de "hippeste" der og da ;-)

Lykke til med ditt valg - selv har jeg ikke klart å velge enda!

W :wink:

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG PC1R er langt fra lydløs da. Veldig mange som klager over trafo strøy på den og jeg kan bekrefte dette. Det er akkuurat som om støyen høres best ut når man sitter rett foran tv'en.Viftene på pv60 lager ikke støy i det hele tatt, bare når tv'en blir slått på og så spinner de ned.

Som en sa her at pc1r blir bedre og bedre hvor mer du kjører den inn kan sikkert stemme. Men jeg kjørte inn min når jeg hadde den. Hadde tv'en på hele døgnet. Tipper jeg hadde 100-150 timer med innkjøring på den uten at det hjalp noe spesielt med sortnivået...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    velger du samsung vil du ikke få et like bra bilde som verken pv60 eller LG. Jeg har aldri fått klager på "lys grått" når jeg har hatt filmkvelder med kompiser (kresne). TVen "lurer" deg til å tro at det er sort. Og til han som hadde TVen to uker: TVen blir faktisk bedre og bedre når den får kjørt seg inn.
    Du vil se at bildet ikke blir like sort som pianolakken rundt skjermen, men det blir ingen, ikke engang pv60. Du blir garantert fornøyd om kjøper LGen. Hører sjelden om noen som er misfornøyd, har hørt flere som har klaget på pv60 pga f.eks viftestøy og gjenskinn i glassplaten på skjermen, dette slipper du på LGen. Du må nesten velge hva som er viktigst.

men tror faktisk jeg har bestemt meg...

kommer til å kjøpe LG 42PC1RR, det er i hvertfall ikke mange tver i denne prisklassen som er bedre bortsett fra pv60? men som har ett rart utssende..

så da blir det LG på meg. håper ikke jeg blir missfornøyd...

takker til alle for hjelpen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig fornøyd med 42pc1rr jeg, sortnivået plager ikke meg i det hele tatt.

Uansett så har du 14 dagers angrerett ved kjøpe på internett. Så om det skulle være fullstendig krise så er det jo bare å returnere den, selv om det koster en del i frakt.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mnx

Uansett så har du 14 dagers angrerett ved kjøpe på internett. Så om det skulle være fullstendig krise så er det jo bare å returnere den, selv om det koster en del i frakt.
    Den 14 dagers returrett via internett skal man passe seg litt for. Noen aksepterer at man åpner pakka og bruker tingen, mens noen bare aksepterer at man åpner og ser på tingen. De kan lett se om du har brukt tingen ved å gå inn i service menyen. Der står det hvor lenge apparatet har vært i bruk.

Newcomer Protector sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må jeg si meg helt enig i. Jeg har hatt min LG 42PCRR i 2 mnd nå å jeg synes det er en kjempetv.
    Folk snakker om sortnivået på denne tv som om det skulle være helt forferdelig å det er mulig i forhold med pv60 og 600 men jeg har ikke tenkt på det i det hele tatt.

STORFORNØYD <3

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protector
    Dette må jeg si meg helt enig i. Jeg har hatt min LG 42PCRR i 2 mnd nå å jeg synes det er en kjempetv.
    Folk snakker om sortnivået på denne tv som om det skulle være helt forferdelig å det er mulig i forhold med pv60 og 600 men jeg har ikke tenkt på det i det hele tatt.

STORFORNØYD <3
    Akkurat det som er hele saken! For de som tenker mye på sortnivå og er veldig opptatt av det, så ville de kanskje ikke likt pc1r, men for deg som det ikke spiller så stor rolle for, så passer pc1r helt perfekt.

Men hvis du hadde sett pc1r ved siden av en pv60, så hadde du sett forskjell. På elkjøp i buskerud storsenter så hadde de en pv60 3 meter unna pc1r... Var da jeg så forskjellen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •