Vurderer Samsung LE 32-R72. Råd/tips ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer Samsung LE 32-R72. Råd/tips ?

Trenger en stilfull flat TV til stua, og tror ikke jeg kan ha større enn 32". Skal brukes kun til Tv sendinger (og litt DVD titting). Har Canal Digital tuner (kabel TV). Synes designet til Samsung er meget bra (pianolakk står godt til mine Mirage høyttalere). Er dette en god TV ? Ser de har et godt tilbud på komplett (ca 8000).

Er det andre LCD Tver som kan matche denne i design, kvalitet og pris ? Bør jeg vente til rett over jul ? Kommer det snart noe revolusjonerende nytt (dvs de neste 2-3 månedene).

Setter pris på råd og tips (men ikke at plasma er bedre, da jeg ikke har plass:twisted: )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier ikke mer enn M61 på siba... den selges billig!!! -hvis det er flere igjen da???

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke M61 en "gammel" modell ? Går litt surr i disse betegnelsene: M61, S71, S72, R75BX (Expert), etc. Hva er forskjellene ?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jsyver01
    Sier ikke mer enn M61 på siba... den selges billig!!! -hvis det er flere igjen da???
    Tom.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er fjordårets EISA vinner, og utkonkurrerer R71 på alle punkter bortsett fra sortnivå!!! M serien er mer påkostet enn R serien... Den er nesten identisk på spesifikkasjoner, men ikke i nærheten på bildegjengivelse... spesielt på dårlige signaler! Og det er her mange av de gode TVene viser styrke...

Om du kan se forskjell på 6 og 12 milliarder farger i panelet kan kanskje være, men betyr det så mye... I virkeligheten skiller det kanskje ikke så mye, da dette er tall som beskriver hvor mye panelet er i stand til å gjengi, gitt at alle andre forhold er perfekte... Det er ikke sikkert at TVene utnytter all kapasitet i panelet... sansynligvis ligger det en flaskehals et annet sted i TVen, feks bildebehandlingen?...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    R7 er en bra tv det.
    Jeg har hatt en 40R72 og har nå en 40M71 som jeg tester. En kompis har en M61 så jeg har sett denne mye også. Forskjellene er ikke enorme. Vil kanskje si at M61 er litt bedre enn de andre på analog kabel. Med en digital kabel dekoder så jevner det seg ut. Alle tre gir gode bilder på TV og DVD hvis de stilles inn riktig.

jeg har altså hatt 40R72 og 40M71 i heimen. forskjellen?
    tja, på DVD med min spiller via komponent inng vil jeg si de gir et ganske likt bilde. M71 gir kanskje litt bedre bilde på TV, men det er vanskelig å vurdere da jeg ikke har testet de ved siden av hverandre. Uansett, forskjellen er ikke enorm.

R7 til 7.999 og 12.999 for henhv 32 og 40" er gode kjøp hos komplett nå.
    bra tv for rimelig pris.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet R72 mot M61 ved bruk av PC?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyndbørsen har m61 til 9800 norske kroner,hvis man kan hente den på ett svenskt postkontor(kun 800 mer enn tilbudet som var på siba)

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har r72 i 32" og må si meg kjempe fornøyd,
    Kommer litt an på hvor kresen du er, men jeg kan trygt anbefale denne tv, selvfølgelig kan du få noe bedre, for det kommer jo hele tiden, men er det nå du skal ha tv og liker designet på di er det ikke noe og vente på...

Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får teste den ut på HFK og se om jeg kan leve med bildet. Synd de ikke har den på El Kjøp, da kan jeg teste den gratis i 30 dager.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •