Innbrenning LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innbrenning LCD

Jeg er storfornøyd med min nye Samsung 46" LCD skjerm, men ble gjort oppmerksom av noen som var på besøk her da jeg satte en film på pause for å ta en telefon, at jeg burde slå av TV`en hvis bildet stod stille, da bildet kan brenne seg inn i skjermen og bli permanent skadet.

Jeg trodde det var plasma som var utsatt for dette, og har aldri opplevd det på min LCD skjerm til PC, f.eks.

Er det noen som har formening om hvor lang tid vi snakker før det kan bli skade på skjermen? Kone og barn slår av TVen hvis de blir borte mer enn 30 sekunder fra TVen - livredde for å ødelegge fars nye leketøy :P

Har på følelsen av at av/på knappen kommer til å bli utslitt før vi snakker om innbrenningsproblem her...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De du hadde på besøk har gitt deg feilinformasjon. Dere kan senke skuldrene og bruke LCD-skjermen uten å tenke på innbrenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D Hei på deg har alltid hørt at det er plasma som er mest utsatt for dette.Men du er klar over meny og innstilling og du kan sette på spillmodus evt,går du ned på mer og der finner du besyttelse mot fastbrenning.NB Vær klar over at når du evt velger punktskift skal det stå på 4-1-4.Og velger du helt hvit eller signalmønster forsvinner tv bilde helt,men dette er normalt.Du trykker bare inn en hvilken som helst knapp og tv bildet er tilbake.Dette er en flott funksjon på Samsung.Jeg har selv hatt en 37 tommer fra samsung så en panasonic og nå har jeg en toppmodell på 50 tommer fra samsung ,dette er meget bra saker.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flere lcd skjermer der jeg jobber har fått skikkelig "innbrenning" der menyer og bilder/skygger henger igjen. Nå er jo dette ikke inbrenning direkte da, men akkurat samme effekt, så dette kan skje med lcd skjermer og tydeligvis.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •