Hjelp til valg av plasma!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av plasma!!

Noen som kan anbefale en god 42" plasma til maks 15000,-

Vil IKKE ha pana pv60 pga utseendet

blir brukt klart mest til tv.

hører att de fleste anbefaler pv60.

men hører ikke så mye om andre merker/tvér som er gode.

håper på noen tips da tv skal inn i stuen før jul!!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    Noen som kan anbefale en god 42" plasma til maks 15000,-

Vil IKKE ha pana pv60 pga utseendet

blir brukt klart mest til tv.

hører att de fleste anbefaler pv60.

men hører ikke så mye om andre merker/tvér som er gode.

håper på noen tips da tv skal inn i stuen før jul!!
    Det er en grunn til PV60 blir anbefalt. Jeg har ikke sett en TV i den prisklassen som kan nærme seg anklene til Panasonic. Muligens en LG. Panasonic er i særklasse her.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Tja... Jeg tror at Panasonic er overvurdert i forhold til f.eks LG. Jeg kjøpte meg en LG 42PC1R, får den i slutten av neste uke. Jeg sammenlignet Panasonic og denne i flere sammenhenger og syns faktisk forskjellen er sterkt overdrevet. LG har ikke vifter, bedre design, bedre lysgjennomstrømming da de ikke har ekstra glass i fronten.

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor plasma? Har du behov for å henge opp TV'en? Eller...?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av psyklisten
    Tja... Jeg tror at Panasonic er overvurdert i forhold til f.eks LG. Jeg kjøpte meg en LG 42PC1R, får den i slutten av neste uke. Jeg sammenlignet Panasonic og denne i flere sammenhenger og syns faktisk forskjellen er sterkt overdrevet. LG har ikke vifter, bedre design, bedre lysgjennomstrømming da de ikke har ekstra glass i fronten.
    Akkurat det med design er selvfølgelig en smaksans. Jeg synes PV60 ser bedre ut enn samtlige flatskjermer. Nå har jeg riktignok bare sammenlignet PV60 med Samsung og LG i butikker, men i mine øyne er Panasonic'en i klasse for seg selv. Av de TV'er jeg har sett, er det to som skiller seg ut som totalt overlegne alle andre TV'er og det er Pioneer og Panasonic. Pioneer'en med litt klarere bilde enn Panasonic, men også mange tusen kroner dyrere. Jeg sier ikke at hverken Samsung eller LG er dårlige TV'er, for det er de virkelig ikke, men de når ikke helt opp til de to store. Det spesielt LG og Samsung taper på, er i mine øyne både sortnivå og design.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg nevnte i tidligere innlegg så har jeg sammenlignet disse to tv`ne, kun i butikk, men der var det marginale forskjeller. Å hevde at ingen rekker Panasonic til anklene eller hva uttrykket var holder ikke vann basert på det jeg har sett i butikk ihvertfall. Skulle vært artig å kunne sammenligne i hjemlige omgivelser, side ved side.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg nevnte i tidligere innlegg så har jeg sammenlignet disse to tv`ne, kun i butikk, men der var det marginale forskjeller. Å hevde at ingen rekker Panasonic til anklene eller hva uttrykket var holder ikke vann basert på det jeg har sett i butikk ihvertfall. Skulle vært artig å kunne sammenligne i hjemlige omgivelser, side ved side.
    LGen er en bra skjerm, men den er helt klart noen hakk bak Pioneer og Panasonic. Det er vanskelig å sammenligne skjermene i butikker.
    Til trådstarter vil jeg nevne at PV60 ser vesentlig penere ut hjemme på veggen enn hva den gjør i butikken. Ellers er nok LGen den nest beste i denne prisklassen.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jørgen gk
    Hvorfor plasma? Har du behov for å henge opp TV'en? Eller...?
    har ikke behov for å henge opp tvn nei.

har bare lest att plasma egner seg best til tv/film da det er det den kommer til å bli mest brukt som.

har sett plasma og lcd side om side i butikk. synes da att plasman var mer naturlig.

man for all del har ikke sett så mange, så vist det er lcd tver som er like bra så er selfølgelig det et alternativ

så tips motas med stor takk

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,
    Ser at Samsung sin plasma har falt i pris. Den har fått bedre karakter enn Lgen. Det er to versjonen, men tror det er er bare fargen som skiller.
    NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...
    Ser at Sasmung også har en billigere modell, men kjenner ikke til den. Hitachi har også kommet med noen nytt i lavere prisklasse.
    Ikke verst pris på LGen forresten:

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG bør vel være et soleklart valg her!
    sammenlignet PV60 mot min 42PC1RR, og jeg synes bildet på LGen er bedre, selv om sortnivået ikke er like bra! Det er utrolig fordel at den ikke har vifter. Min har i tillegg innebygget 80GB hdd-opptaker og PiP. (den koster nå ca 16500 med litt pruting) PC1R eller PC3R får du til litt over 15. Disse har 2HDMI.
    PC3R er sort, mens PC1R har "aluminiums" kanter.
    Utrolig bra TV, og du tenker ikke på sortnivået uten det er helt helt mørkt når du ser film. Det er utrolig naturlig bilde. LG er gode både på analoge og digitale signal, også helt fantastisk som PC-skjerm via vga kabel.
    Jeg har anbefalt LG til min bror og en kompis (PC3R og PC1RR) og de er MEEEGET fornøyd!
    En ting som er viktig for meg er kvaliteten på fotball, her er LG klart best. Gress er gress, og ikke grønn gele, og null etterslep!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Hei igjen,
    Ser at Samsung sin plasma har falt i pris. Den har fått bedre karakter enn Lgen. Det er to versjonen, men tror det er er bare fargen som skiller.
    Ser at Sasmung også har en billigere modell, men kjenner ikke til den. Hitachi har også kommet med noen nytt i lavere prisklasse.
    Ikke verst pris på LGen forresten:
    takker. skal se på de....

LG var jo rimelig. så vist det e n bra tv så er jo den veldi aktuell

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss du ikke ska henge tv:n på vegg, vorfor ikke prøve Sony KDF-50E2000? Større tv- rimligere pris- bra bilde

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    sammenlignet PV60 mot min 42PC1RR, og jeg synes bildet på LGen er bedre, selv om sortnivået ikke er like bra! Det er utrolig fordel at den ikke har vifter. Min har i tillegg innebygget 80GB hdd-opptaker og PiP. (den koster nå ca 16500 med litt pruting) PC1R eller PC3R får du til litt over 15. Disse har 2HDMI.
    Utrolig bra TV, og du tenker ikke på sortnivået uten det er helt helt mørkt når du ser film. Det er utrolig naturlig bilde. LG er gode både på analoge og digitale signal, også helt fantastisk som PC-skjerm via vga kabel.
    Jeg har anbefalt LG til min bror og en kompis (PC3R og PC1RR) og de er MEEEGET fornøyd!
    En ting som er viktig for meg er kvaliteten på fotball, her er LG klart best. Gress er gress, og ikke grønn gele, og null etterslep!
    takker. ser att de har disse lg tvene på lefdal og elkjøp. da blr det sikkert en tr for å se. takker

fikk frykteli lyst på PC1RR. har det no si att det er bare 1 hdmi??

litt skeptisk til å handle så dyre ting på nett med tanke på reklamasjoner å slikt

men med denne prisen såmå jo dette være ett godt kjøp?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så min sammenligning holder ikke vann, men det gjør din?

Til den prisen man kan få Panasonic så synes jeg ikke noen andre når den til anklene og det står jeg for. Med unntak av Pioneer har jeg ikke sett noen som er like bra eller bedre.

Jeg vil allikevel tro at LG'en er et bra kjøp siden den er en meget bra TV og har hdd-opptaker.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei store forskjeller på PC1R og PC3R unntatt utseende?

så da må dette være ett godt kjøp????

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skåne
    Viss du ikke ska henge tv:n på vegg, vorfor ikke prøve Sony KDF-50E2000? Større tv- rimligere pris- bra bilde
    Har du denne tvn selv?

er litt skeptisk til bakprojektor eller???

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Så min sammenligning holder ikke vann, men det gjør din?

Til den prisen man kan få Panasonic så synes jeg ikke noen andre når den til anklene og det står jeg for. Med unntak av Pioneer har jeg ikke sett noen som er like bra eller bedre.

Jeg vil allikevel tro at LG'en er et bra kjøp siden den er en meget bra TV og har hdd-opptaker.
    Les hva jeg skriver, ikke nødvendig å bli fornærma, det var ihvertfall ikke meningen å hevde at det du sier ikke er riktig. Sa bare at basert på det jeg så i butikker..... Forresten så kjøpte jeg PC1R, altså den med 2xHDMI og uten HDD opptager

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les hva jeg skriver, ikke nødvendig å bli fornærma, det var ihvertfall ikke meningen å hevde at det du sier ikke er riktig. Sa bare at basert på det jeg så i butikker..... Forresten så kjøpte jeg PC1R, altså den med 2xHDMI og uten HDD opptager
    Er på ingen måte fornærmet, dette er jo tross alt et diskusjonforum og alle har selvfølgelig ikke samme mening.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama

fikk frykteli lyst på PC1RR. har det no si att det er bare 1 hdmi??

men med denne prisen såmå jo dette være ett godt kjøp?
    For meg har det ingenting å si at den bare har 1 HDMI. Kun DVD/Bluray/HD-DVDen som trenger å gå via HDMI. Du kan også bruke DVI, som er samme kvalitet, men uten lyd, men lyden kobler du uansett direkte til anlegget!
    PCen blir meget bra via vga (vanlig skjermkabel).
    Det finnes også forsterkere som har X antallHDMI inn og en HDMI ut (til TVen). Dersom TVen skal på veggen er dette en stor fordel. (kun en kabel opp)
    **Den prisen du fant på netonnet var ukristelig god! Kompisen min som kjøpte denne for 1mnd siden måtte ut med nesten 2k mer... (på elkjøp, etter å prutet ned 1500)*

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forskjell?

For meg har det ingenting å si at den bare har 1 HDMI. Kun DVD/Bluray/HD-DVDen som trenger å gå via HDMI. Du kan også bruke DVI, som er samme kvalitet, men uten lyd, men lyden kobler du uansett direkte til anlegget!
    PCen blir meget bra via vga (vanlig skjermkabel).
    Det finnes også forsterkere som har X antallHDMI inn og en HDMI ut (til TVen). Dersom TVen skal på veggen er dette en stor fordel. (kun en kabel opp)
    **Den prisen du fant på netonnet var ukristelig god! Kompisen min som kjøpte denne for 1mnd siden måtte ut med nesten 2k mer... (på elkjøp, etter å prutet ned 1500)*
    Hva er forskjellen på PC1R-PC3R-PC1RR

PC1RR er vel det samme som Pc1R bare att RR har hardisk?

Andre forskjeller på disse 3?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •