LCD-skjerm med 1920x1080 oppløsning til +-16k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question LCD-skjerm med 1920x1080 oppløsning til +-16k

Hei og hopp!

Jeg er ute etter erfaringer eller anbefalinger av et LCD-tv, eller monitor om du vil, som jeg kan koble en PC, spillkonsoll, DVD-brenner osv. opp mot. Helst med oppløsning på 1920x1080, med SCART, HDMI, DVI-D osv. mellom 32 - 42 tommer, og som koster rundt 16 000.

Dersom det står mellom oppløsning kontra bildekvalitet, er jeg mest opptatt av bildekvalitet... Men det er viktig at den ikke koster stort mer enn 16k

Er dette kanskje et interessant alternativ?

Netshop.no - pc data foto minne digital - Toshiba 37WL67ZG 37" LCD-TV, full HD

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt med den toshibaen. Tror ikke den er helt full HD. Den kan nok godta/motta 1080P, men den står ikke oppført som Full HD hos minhembio.com.
    Minhembio forum -> 1080p-skärmar - vilka finns det?

Vet iallefall at man har problemer med å koble den opp mot PC, av enn eller annen grunn. Tror heller jeg ville satset på Sharp LC37XD1E. Den koster rundt 17000 nå.

OK Elektriske AS - WEBSHOP >>

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør det så vanskelig å kople den opp mot en PC? Den har jo HDMI-innganger... Og hva gjør Sharp-TV'en bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsøkt å finne ut om det er noen forskjell på WL67 og WL66. Det er en lang tråd på avforums.com som handler om WL66 og PC-problemer.
    Is Toshiba 32WLT66 a NO-GO with PC? - AV Forums

Jeg vet ikke hva det dreier seg om dog...

Sharp har fått gode kritikker opp imot PC-bruk da.
    Sharp 1080p XD1E Range (incl. LC-52XD1E and LC-46XD1E) - AV Forums

Det er ikke så mange 37" tommere ute enda, så du kan begynne å lese den siste tråden mot slutten.(lang tråd)

Håper noen vet noe mer om hva som er forskjellen på 66 og 67

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det egentlig stor forskjell på 1080p og 720p ? Hvis man har gode signaler via HDMI og man prøver 720p materiale vs. 1080p materialer..?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Er det egentlig stor forskjell på 1080p og 720p ? Hvis man har gode signaler via HDMI og man prøver 720p materiale vs. 1080p materialer..?
    Det er diskutert her f.eks

http://avforum.no/forum/digitale-pro...-vi-vente.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye, da bestemte jeg meg for Sharp TV'en! Spiller det noen rolle om jeg kjøper HDMI-kabler til 100 kr eller 500 kr?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thosibaen har full Hd-oppløsning, (1920x1080), på panelet.
    Den har også VGA-inngang, i tillegg til 2 HDMI'er, slik at oppkobling mot PC burde ikke være noe problem!?
    WL66 har lavere oppløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ADT: det er samme hva slags HDMI-kabel du kjøper siden det er digital kabel. Så uansett hva selgerne sier så bare kjøp den billigste du finner.
    Gratulerer med kjøp da!!! Hvor fikk du tak i den, og hvor mye måtte du betale?.

Erkil: Jeg tror ikke Toshibaen er Full HD. Full HD er jo ingen standard sånn som HD-ready er. Derfor er det noen produsenter som kaller modellene sine Full HD, selv om de ikke er det i den forstand at de kan vise et slikt signal. (akkurat som det var noen produsenter tidligere som kalte tv'en HD-kompatibel, som ikke er det samme som HD-ready) Den kan ta imot 1080P signaler, men skalerer til 1080i eller 720P.
    Oppkobling mot PC er ikke noe problem, men du får ikke bruke 1920*1080 oppløsning. Det kan du på Sharp'en (bare gjennom HDMI)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Toshiba 42" WL67ZG og den har true-HD-TV og fungerer helt perfekt med PC. Må si at den har alt og sortnivået er overraskende bra. Hadde først M71, men etter å ha prøvd 67ZG var den bedre på bilde og langt bedre mot PC. Toshiba er også veldig god på design, men der må den nok se seg slått av M71. Kan så absolutt annbefale Toshiba, og 37" koster jo 16 lapper på elkjøp som kan sies å være rimelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra OK Elektriske, kr 17 000, men de viser ikke lagerstatus, så i værste fall har de jo ikke på lager...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei matti. kan du kjøre et program som vil vise om toshibaen støtter 1920*1080 oppløsning. http://www.entechtaiwan.com/files/moninfo.exe
    Hadde vært fint å sett

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig denne "bandingen" som de snakker om at Sharp TV'ene har problemer med? Hvordan ser man om en TV har banding?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt vanskelig å forklare men fant dette på Avsforum:

"Banding is best described as stripes or “bands” of reduced brightness a few inches wide running across the display. These bands can run horizontally or vertically.

The bands range from very severe in some sets to quite subtle and may not be visible under most viewing circumstances. In general bands will be most notable when viewing a solid grey image".

Official Sharp Aquos 42D62U/46D62U/52D62U Owner's Thread (NO PRICE TALK!) - AVS Forum

Beste måten å finne det ut på er å kjøre en powerpoint med grå bakgrunn. Da vil man se noen mørke områder som går horisontalt langs skjermen.

Ikke så mange som har fått 37" i hus, men foreløpig ingen som har meldt om banding på disse.
    Det er jo også snakk om "buzzing". En lavfrekvens lyd som "hummer" hvis man ikke har backlight på full styrke.
    Begge disse er jo ren reklamasjon, så det burde ikke være noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    Hei matti. kan du kjøre et program som vil vise om toshibaen støtter 1920*1080 oppløsning. http://www.entechtaiwan.com/files/moninfo.exe
    Hadde vært fint å sett
    Her står det vist pixelmapping » Toshiba TVs

Men det er viktig at du velger Exact Scan i tv-instillingene også, eller blir det bare skurr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    toshiba sine har IKKE 1080p inn på noen av component/hdmi inngangene, så langt jeg vet er det bare sony sine 40W,40X som har 1080p inn på HDMI, også er dem perfekt på pc

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er du vel på litt tynn is wiak.
    Både Samsung F71 og XD1E serien til Sharp har 1080P via HDMI

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sier dere at f.eks. Toshiba 42WLG66PG ikke har 1080p? Hvorfor står det i specs da?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiak
    toshiba sine har IKKE 1080p inn på noen av component/hdmi inngangene, så langt jeg vet er det bare sony sine 40W,40X som har 1080p inn på HDMI, også er dem perfekt på pc
    Høres jo veldig rart ut i og med at man kun kan koble en PC mot 67ZG via HDMI, hvis den da yter 1080p da. Mannen jeg pratet med i butikken sa hvertfall det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis mannen i butikken sa det, så vet han ikke hva han snakker om. Dette er vanlig markedsførings-taktikk i den bransjen. Som jeg sa litt lenger opp, så er ikke Full-HD noen internasjonal standard, derfor kan produsentene egentlig si hva de vil. Men den kan ikke kjøre 1080P gjennom noen av inngangene, det er jo bevist i de forkjellige lenkene oppe i tråden. Den klarer bare 1080i. Jeg er ikke teknisk anlagt nok til å si så mye om det. Kanskje noen som har litt mere peiling kan kommentere. men tro meg den er ikke fullverdig 1080P

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •