LG 42PC1R plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 42PC1R plasma

Da har jeg kjøpt meg tv. Det ble en LG 42PC1R. Får den i slutten av neste uke så jeg kan ikke si om jeg blir fornøyd nå. Jeg gikk for LG da jeg egentlig er litt lei av all denne "hypen" av Panasonic. Nesten som fargen på bilene, en stund var alle biler sølvgrå! Basert på det jeg har sett i butikkene så synes jeg at LG virket bedre.

Kjøpte i samme slengen en ny hd recorder, det ble en Pioneer DVR-545-S. Angrer faktisk litt på det, når jeg fikk fiklet litt med den så syns jeg den var tungvind å bruke, LG sin var mye mere lettvind i bruk. Jeg fikk ikke ut plata i skuffen med en gang, ikke rart for det er ikke noen eject knapp på fjernkontrollen! Man må stå på knea i mørket og fikle på fronten av spilleren. Dette er noe av det teiteste jeg har vært borti, eller har jeg ikke funnet knappen? Et skyvelokk gjemmer en del knapper, også dette er utrolig teit, nei jeg lurer på om jeg skal bytte jeg. Testen av denne spilleren i LYD OG BILDE skulle tilsi at bildet var suverent, syns faktisk bildet på LG var bedre også jeg.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror du blir fornøyd med TVen. Du skulle kjøpt 42PC1RR, den har innebygget Hdd-opptaker. Da trenger du "bare" dvd-spiller...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte PC1R fordi den har 2 HDMI. PC1RR har kun 1 HDMI. Siden jeg trenger DVD spiller uansett, så kjøpte jeg HDD opptager, to fluer i en smekk. Den andre HDMI skal jeg reservere til digitalboksen som kommer til våren fra Canal digital. Håper ihvertfall den har HDMI.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    tror du blir fornøyd med TVen. Du skulle kjøpt 42PC1RR, den har innebygget Hdd-opptaker. Da trenger du "bare" dvd-spiller...
    Kan man ta opp fra alle inngangene (f.eks. scartRGB fra parabol), eller kun antenneinngangen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på PC1RR kan man ta opp fra alle tilkoblingene, akkurat som en ekstern opptaker. ifølge de jeg har snakket med så er kvaliteten på opptak bedre på en separat opptaker. Det er en fin detalj på opptakeren da... Den tar hele tiden opp en time slik at du kan ta pause, spole tilbake og bevise at du har rett når linjedommeren dømmer "mot deg", morsomt, men det dumme med apparatet er kun 1 HDMI.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av psyklisten
    på PC1RR kan man ta opp fra alle tilkoblingene, akkurat som en ekstern opptaker. ifølge de jeg har snakket med så er kvaliteten på opptak bedre på en separat opptaker. Det er en fin detalj på opptakeren da... Den tar hele tiden opp en time slik at du kan ta pause, spole tilbake og bevise at du har rett når linjedommeren dømmer "mot deg", morsomt, men det dumme med apparatet er kun 1 HDMI.
    Kvaliteten blir bra nok den. Fordel å ikke ha på "timeshift" hele tiden. Det sliter på harddisken.
    1HDMI går greit, så lenge den har DVI og vga...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Fordel å ikke ha på "timeshift" hele tiden. Det sliter på harddisken.
    Tja. For de nyeste harddiskene til WD "1.2 million hrs. MTBF at 100% duty cycle". Det er 20 ganger lenger enn levetiden på skjermen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Tja. For de nyeste harddiskene til WD "1.2 million hrs. MTBF at 100% duty cycle". Det er 20 ganger lenger enn levetiden på skjermen.
    Står det en slik i disse TVene da?
    Den skriver/sletter jo konstant på disken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Levetiden på disken er vel ikke noe problem, om den så hadde en tiende del av den levetiden. En ny disk koster uansett om noen år ikke mange kronene.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Levetiden på disken er vel ikke noe problem, om den så hadde en tiende del av den levetiden. En ny disk koster uansett om noen år ikke mange kronene.
    Det er bare det at jeg mistenker LG for ikke så sette in en harddisk som er state-of-the-art. Like greit å la vær å bruke den, så lenge den ikke er i bruk da (trenger ikke pause og spole tilbake simpsons) Men grise tøft når du ser fotball og må "late øllet/vannet". Har forresten hørt at noen har hatt litt problemer med støy/susing fra disken.
    Men nok om det! Uansett kanon bra TV, og meget kjekt med timeshift funksjon...

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv valgt å kjøpe PC1R, på nett. kommer til jul.....

men er livredd for att den støyer så my att det blir plagsomt.

i ett forum i sverige (minhembio.se) er det en tråd der eiere av PC1R legger inn stemmer på hvem som har tvèr som "surrer"

har inntrykk av att nesten 50% har plagsom støy fra PC1R.

Men får håpe att vi er noen av de heldige som får en uten mye :-D viftestøy

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt meg tv. Det ble en LG 42PC1R. Får den i slutten av neste uke så jeg kan ikke si om jeg blir fornøyd nå. Jeg gikk for LG da jeg egentlig er litt lei av all denne "hypen" av Panasonic. Nesten som fargen på bilene, en stund var alle biler sølvgrå! Basert på det jeg har sett i butikkene så synes jeg at LG virket bedre.

Kjøpte i samme slengen en ny hd recorder, det ble en Pioneer DVR-545-S. Angrer faktisk litt på det, når jeg fikk fiklet litt med den så syns jeg den var tungvind å bruke, LG sin var mye mere lettvind i bruk. Jeg fikk ikke ut plata i skuffen med en gang, ikke rart for det er ikke noen eject knapp på fjernkontrollen! Man må stå på knea i mørket og fikle på fronten av spilleren. Dette er noe av det teiteste jeg har vært borti, eller har jeg ikke funnet knappen? Et skyvelokk gjemmer en del knapper, også dette er utrolig teit, nei jeg lurer på om jeg skal bytte jeg. Testen av denne spilleren i LYD OG BILDE skulle tilsi at bildet var suverent, syns faktisk bildet på LG var bedre også jeg.

Har du fått tv`n???
    var den bra??
    venter selv på en PC1R:-D

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT i forhold til trådstarter, men omhandler alikevel samme skjermen.

Hvilke innstillinger er det folket har på sine LG plasmaer?
    Har en venninne som har LG 42PC1R med defaukt innstillinger.
    Ikke særlig bra, det har nok potensiale til mer.
    Kjenner ikke skjermen godt nok til å kunne "hjelpe" henne enda..

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    innstillingene kan jo variere en del ut ifra hvilken signalkilder du bruker.

men tror att jeg har postet mine innstillinger på pc1r her på forumet. du får lete litt.

fant mine innstillinger på minhembio.com. passet hos meg. ble fornøyd.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kontrast på default innstilling er satt til 100 - dette MÅ justeres ned under valget "bruker" - er ihvertfall sånn på 42PC1RR som er samme skjerm men med harddisk

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    innstilling på min PC1R. (bruker litt forskjellige instillinger på forskjellige utganger)

"Scart AV1 (RGB)

Picture-PSM-User1:

Contrast-58
    Brightness-53
    Colour -26
    Sharpness-22
    Tint-0

CSM-Normal
    XD-Manual
    XD Contrast-off (this is amplified contrast, better turn it off)
    XD Colour-On
    XD NR-High (At the beginning I had it on Adaptive and works also very nice, but soon I discovered some traces on a fast movements-especially when someone move it’s face fast in other direction-you see some sort of trace with XD NR High this problem is gone.)
    MPEG NR-1
    Advanced-Cinema-Off (this is not mode for the PQ-just remove frames added by force-probably useful if you watch NTSC videos, but in PAL can skip some frames and looks less smooth)"

denne bruker jeg og er fornøyd.

men du har no noe å gå ut ifra

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stod forsåvidt litt i forrige innlegg, men lurer fortsatt litt på hva den cinema-fuksjonen egentlig gjør og når den eventuelt bør brukes?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten bumper her.

Noen som kan forklare meg hva den cinema-funksjonen gjør?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •