TV "kutter" bildet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV "kutter" bildet

Jeg har en 5-6 år gammel Phillips Matchline TV som "klipper" bildet slik at jeg ikke ser høyre og venstre ytterkant. Det medfører f.eks. at jeg ikke kan se fornavnet til en som blir intervjuet på nyhetene etc... Og jeg ser sjelden logoen til kanalene oppe i høyre hjørne. Jeg har hele tiden trodd det var min tv det var noe galt med, men jeg lånte en Hitatchi LCD nå for noen dager siden, og akkurat det samme skjer der. Noen som vet hvorfor, og om det går an å gjøre noe for å motvirke dette? (Vil nødig ha det sånn når min nye 427XA kommer på plass...)

CK

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er bildekilden din? Parabol, digaital kabel, analog kabel, takantenne? Det er jo tydligvis kilden det er noe galt med. Skjer det også på DVD?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det på alle kanaler eller bare nrk, tv2 osv? De kanalene bruker 16:9 og da må man ha 32" tv eller no for å få riktig bilde.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk om det er slik på dvd og!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjer ikke på DVD.
    Og i stor grad dreier det seg om TV2 og NRK. (Husker rett og slett ikke om det er sånn på f.eks. TVN.)
    Jeg har selvsagt forsøkt å justere bildet til alle mulige modus, (panorama, zoom, 16:9, 4:3, etc) men selv på 4:3 får jeg store sorte striper på sidene, men allikevel mangler jeg endel av bildet. J*vlig irriterende å ikke se navnet på den som blir intervjuet osv...
    Når jeg ser på DVD, er alt som i en eventyrverden, så det virker ikke som om verken CRT'n eller LDC'n takler TV-signalene den får.
    Jeg har Canal+ Entertain med en halvdød, utgammel Nokia-tuner. (Som forhåpentligvis snart skal byttes ut med.... noe...!) Så kanskje det er denne som er synderen...?!

CK

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg innbiller meg at at det er TV innstillingene på tuneren som er feil. Altså den står på at du har 4:3 tv eller noe sånt...

Sett den til 16:9 og ting burde ordne seg skulle man tru...

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er innstillingene på tuneren som er feil. De gamle UPC Motorola dekoderne hadde denne innstillingen som default. Ville man ha hele bildet på en 4:3 TV så måtte man stille om til 4:3 Letterbox.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •