Kjøp av plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av plasma

Hei.

Jeg skal kjøpe meg plasma tv og det ser ut som at valget har havna på pioneer 507-XA 50" pga den vant en test i lyd og bilde og ser ut til at den er den beste 50" i denne prisklassen.

Men jeg har et par spørsmål jeg håper noen kan svare og gi en enkel forklaring på.

Hva betyr følgende:

DVI
    HDMI
    HDCP

Og va vil kontrast forhold si, denne tven har 4000:1 mens andre merker kan ha 10000:1. Vil du få bedre bilde på ein skjerm med kontrast 10000:1? Og hvordan fungerer det me Hz i en plasma, er di fleste 100Hz som vanli tver, eller har det ikke noe og si på en plasma?

Håper på svar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg så absolutt ingen ekspert og har bare skummet over litt info i den anledning at jeg skal ha ny TV, men jeg skal helpe deg så godt jeg kan!

DVI = En tilkoblings mulig for TV. Så vist jeg har fortstått er dette kabelen fra PC/DVD/VIDEO til TV. F. eks. om du har en DVI-utgang på ditt skjermkort på din data kan denne brukes til å koble mot din TV og bruke data der.

HDMI = Er vel omtrent det samme som DVI bare at kvaliteten og kablene ser forskjellige ut. Hørt noe om at HDMI sender digitalt og DVI sender binært, men det er kanskje feil.

Hvis du vet hva en SCART-kabel er så er vel det også det samme opplegget, bare dette er litt nyere teknologi.

HDCP = Vet jeg ganske lite om bortsett fra at dette kontrollerer signalene eller lignende som går gjennom DVI eller HDMI. Men her er jeg veldig usikker selv.

Håper det hjalp

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI/DVI: Dette er alternativene for digital bildeoverføring. Bildesignalet på disse to er i praksis det samme, men HDMI kan også overføre lyd og er den nye standarden på hjemmekinoprodukter.

Info om HDMI

HDCP: Dette er en kopibeskyttelse-/DRM-sak for å hindre uønsket (fra produsenten/filmselskapenes side) overføring av digitale bildesignaler. I første omgang er dette tiltenkt høyoppløste medier (Blu-ray og HD DVD).

Info om HDCP

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •