Kabling på flattv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabling på flattv.

Jeg har kjøpt meg flatskjerm som skal henges et stykke opp på veggen. Jeg har i den forbindelse laget et rør som går inne i veggen, der 2 stk scart, 1 stk komponent og 1 stk strømledning går opp til plasmaen. Jeg har kjøpt kabler med godt rykte hos hifiklubben og hificenteret, som skal være godt skjermet. Mitt spørsmål er:

Vil strømledningen kunne forringe signalene på noen som helst måte når den ligger tett sammen med de andre ledningen i et rør, eller vil det alikavell bli 100% bra?

Newcomer BeoMaster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det skal gå bra.

Jeg har en strømledning som ligger tett sammen med signal kabelen til plasma'en min, og jeg kan ikke se noe støy / problemer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg ble ikke helt fornøyd med bildet som blir sendt gjennom komponent til TVen, og lurte på om det kan være vits i å legge strømledningen for seg. Det blir i så fall mye arbeid. Jeg koblet opp DVDen med TV en med s-video på fremsiden, og ble overrasket da bildekvaliteten ble minst like bra. Komponentkabelen er en profigold kjøpt hos hifiklubben.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lennya
    Ok. Jeg ble ikke helt fornøyd med bildet som blir sendt gjennom komponent til TVen, og lurte på om det kan være vits i å legge strømledningen for seg. Det blir i så fall mye arbeid. Jeg koblet opp DVDen med TV en med s-video på fremsiden, og ble overrasket da bildekvaliteten ble minst like bra. Komponentkabelen er en profigold kjøpt hos hifiklubben.
    Kan ikke skjönne annet enn at noe skal väre feil da. Component skal normalt sett gi ganske mye bedre bilde enn S-video. Må bare spörre:
    Satte du både DVD-spiller til å sende Component og TV'en til å ta i mot?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer BeoMaster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme komponent kabel som du har, men jeg har ikke testet noe annen signal type som feks svideo eller rgb scart. Egentlig tror jeg at en god s-video kabel gir vel så bra signal som en komponent kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Kan ikke skjönne annet enn at noe skal väre feil da. Component skal normalt sett gi ganske mye bedre bilde enn S-video. Må bare spörre:
    Er usikker på det første. Skal sjekke på innstillingene på dvd spilleren om den er innstillt på komponent. Takk for tipset

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hadde rett, og løste problemet for meg!! Tusen takk!!!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hadde rett, og løste problemet for meg!! Tusen takk!!!
    Så bra! Fikk du bedre resultat med komponent nå?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra! Fikk du bedre resultat med komponent nå?
    Ja, det ble mye bedre !! Takk igjen. Vet du forresten om det vil lønne seg å kjøre bildet med en slik adapter og komponent, i forhold til scart mellom satelitt-tuneren (dreambox 500s) og min flat-tv? Vil jeg i så fall få merkbare forbedringer på bildet?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det ble mye bedre !! Takk igjen. Vet du forresten om det vil lønne seg å kjøre bildet med en slik adapter og komponent, i forhold til scart mellom satelitt-tuneren (dreambox 500s) og min flat-tv? Vil jeg i så fall få merkbare forbedringer på bildet?
    Det må mest noen andre svare på, men det jeg kan si er at en kamerat av meg kjører scart->komponent fra Dreambox 500 og er meget fornøyd. Om det er noe forskjell fra bare scart vet jeg ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •