Grundig Fine Arts - Best i test hos Lyd og bilde - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 139 av 139
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må si jeg stusser over det som kommer frem her om dette apparatet. Kan det rett og slett være at Grundig bruker paneler fra ulike leverandører i denne modellen? Både brukerresponsen her og det faktum at man i servicemenyen i apparatet kan velge paneltype får meg til på tenke i de baner. Har aldri tidligere sett et TV-apparat med valg for paneltype...Men det burde jo forklare det hele. Det er jo en kjent sak at kvaliteten på lcd-panelene varierer stort mellom leverandører; det har bl.a. vært et tilbakevendende tema i pc-verdenen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at det finnes panelalternativer i servicemode er fordi den samme menyen brukes i ulike modeller. FA bruker bare LG/Philips panel.

Jeg mistenker at det er sluppet ett parti med feil på markedet, og at journalisten i Aftenposten som testet FA har fått en av disse. MEN, det burde ringe en bjelle hos journalisten når han erfarer det han gjorde. Tydeligvis en mandags-tv som han burde innsistert på å få bytte.

Jeg har FA, og det er den aller beste bildebehandlingen og skarpheten jeg noengang har sett. Null lysblødning (ihvertfall ikke mer enn det er på andre LCD tv-er), vannvittige farger og skarphet. Tydeligvis har jeg vært heldig å fått en a-vare. For dette er virkelig noe av det aller beste jeg har sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det ser ikke ut til at expert/grundig klarer å løse problemet med lysblødning og bildeartefakter på fine arts'n. jeg er på siste forsøket nå, og fikser de det ikke denne gangen krever ejg kjøpet hevet. Det er latterlig at en TV i den prisklassen ikke klarer å levere sorte flater og rolige bildesekvenser uten artefakter.
    Er det noen som har kommet så langt at de har hevet kjøpet av Fine Arts, og kjøpt noe annet? Og hva har dere evt kjøpt istedet?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 3 TV'er var det nok for meg, jeg hevet kjøpet. Lysgjennomblødningen var bare for ille. Ellers syns jeg TV'n var veldig bra, bortsett fra sortnivået som var meget svakt i den prisklassen. Akkurat nå venter jeg litt med å kjøpe en ny TV. Selv om den siste Samsung modellen ser fristende ut, har den problemer med black crush og litt gjennomblødning. Det siste ordet gir meg frysninger på ryggen etter Grundigs Fine Arts, så jeg lurer på om LCD teknologien er den rette for meg. Det som interesserer meg for øyeblikket er 55 tommeren av sony på komplett (bakprojeksjon) og neste 1080p-LED til Samsung (kommer vel til høsten). Hvis de ikke er bra, vet jeg rett og slett ikke om 20000+ er forsvarlig for en TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Etter 3 TV'er var det nok for meg, jeg hevet kjøpet. Lysgjennomblødningen var bare for ille. Ellers syns jeg TV'n var veldig bra, bortsett fra sortnivået som var meget svakt i den prisklassen. Akkurat nå venter jeg litt med å kjøpe en ny TV. Selv om den siste Samsung modellen ser fristende ut, har den problemer med black crush og litt gjennomblødning. Det siste ordet gir meg frysninger på ryggen etter Grundigs Fine Arts, så jeg lurer på om LCD teknologien er den rette for meg. Det som interesserer meg for øyeblikket er 55 tommeren av sony på komplett (bakprojeksjon) og neste 1080p-LED til Samsung (kommer vel til høsten). Hvis de ikke er bra, vet jeg rett og slett ikke om 20000+ er forsvarlig for en TV.
    Greit å se at det er flere enn meg som tenker i samme baner. Jeg er veldig skuffa over FineArts'n, og det ser ikke ut til å være andre alternativer heller på LCD.
    Nå blir det skrevet veldig mye pent om den nye Pioneer-plasma'n, og hvis den takler 1:1 pixelmapping, og ikke har problemer med innbrenning lenger, så er det kanskje et alternativ?
    Jeg har kjøpt en samsung 26" til soverommet, som har havna på stua nå, og det går jo greit, så kanskje man skal vente til høsten med ny, stor, tv.

Nok babbel. Fine Arts er ikke så fin likevel.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som de fleste innleggene her er fra folk som forventer mer av LCD-teknologien enn den per dato kan levere. Jeg har sjekket en mengde skjermer det siste året og ikke sett en som det ikke er noe forholdsvis alvorlig å utsette på målt opp mot en absolutt standard. Det gjelder også plasma, faktisk. Kun en gang har jeg sett et virkelig bra bilde, ja helt perfekt og lytefritt på alle måter. Det var fra en projektor, toppmodellen til JVC, kjørt med Blueray i 1080p. Dette er et apparat til ca 60 000 NOK. Poenget er at den som vil ha en perfekt LCD i dag leter forgjeves. Jeg tror nok at problemer kyttet til gjennomblødning, betraktningsvinkel, svartnivå, panorering og fargeautensititet vil bli løst i løpet av 3-5 år, men i mellomtiden må man ta til takke med det beste kompromisset dersom man vil ha ny TV. Grundig FA er etter mitt syn i tetsjiktet på LCD-siden sammen med toppmodeller fra Sony og Samsung (M8-serien). Sistnevntes 40 tommer er kanskje best akkurat nå, men du må ta til takke med 32-tommeren om du vil ha 100hz som fikser hakkeproblemet. Philips ruler på gjengivelse av ordinær oppløsning, men har dessverre sakket akterut på HD, men de tror jeg kommer sterkere tilbake i løpet av året.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonzo
    Virker som de fleste innleggene her er fra folk som forventer mer av LCD-teknologien enn den per dato kan levere. Jeg har sjekket en mengde skjermer det siste året og ikke sett en som det ikke er noe forholdsvis alvorlig å utsette på målt opp mot en absolutt standard. Det gjelder også plasma, faktisk. Kun en gang har jeg sett et virkelig bra bilde, ja helt perfekt og lytefritt på alle måter. Det var fra en projektor, toppmodellen til JVC, kjørt med Blueray i 1080p. Dette er et apparat til ca 60 000 NOK. Poenget er at den som vil ha en perfekt LCD i dag leter forgjeves. Jeg tror nok at problemer kyttet til gjennomblødning, betraktningsvinkel, svartnivå, panorering og fargeautensititet vil bli løst i løpet av 3-5 år, men i mellomtiden må man ta til takke med det beste kompromisset dersom man vil ha ny TV. Grundig FA er etter mitt syn i tetsjiktet på LCD-siden sammen med toppmodeller fra Sony og Samsung (M8-serien). Sistnevntes 40 tommer er kanskje best akkurat nå, men du må ta til takke med 32-tommeren om du vil ha 100hz som fikser hakkeproblemet. Philips ruler på gjengivelse av ordinær oppløsning, men har dessverre sakket akterut på HD, men de tror jeg kommer sterkere tilbake i løpet av året.
    Jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg forventer en hel del mer av en TV til 23kkr enn fra en til 13kkr. Det finner jeg bare naturlig, at man skal få igjen for å legge mer penger på bordet i form av bedre bildekvalitet og mindre bildestøy. Med de kritikkene Fine Arts, fikk før lansering, samt markedsføringen til Grundig, var det helt naturlig for meg å velge den.
    At jeg nå er misfornøyd, handler i stor grad om at problemene har blitt værre med tiden, og da spesielt bildeartefakter, som kommer når TV'n har blitt skikkelig varm. At bildeprosesseringen ikke skal henge med fordi TV*n har stått på i 5-6t er ikke akseptabelt uansett prisklasse, og ihvertfall ikke på en TV til 23kkr.
    Og når det gjelder lysblødning, som faktisk er et større problem på Fine Arts'n min til 23kkr enn på naboens samsung R72 32" til langt under halve prisen, så er det langt over grensen for hva man skal være nødt til å akseptere.
    Tar man bort disse to problemene, er jeg helt enig i at Grundig Fine Arts er en fenomenal TV, og antagelig en av de beste LCD-TV'ne på markedet, men det hjelper ikke så lenge mørke scener i en film er "boblete" grå, og man får etterslep på bildesekvenser i sakte film.

Jeg er helt enig med deg at toppmodellene til Sony og Samsung antagelig er de beste LCDTV'ne på markedet akkurat nå, men de er fremdeles ikke bra nok, så valget for meg står nå mellom å få en "feilfri" Fine Arts, hente fram den gamle CRT'n, eller kanskje prøve en Pioneer Plasma, hvis den er mulig å få i 40", uten innbrenningsproblemer, 1:1 pixelmapping over både HDMI og DVI, og til omtrent samme prisen som det jeg betalte for Fine Arts'n min.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

finearts eller tharus?

hei,
    her er svar på en mail fra grundig når jeg spurte om når fine arts 42" kommer:

Hei.

Fine Arts 42 LXW 110-9650 er planlagt å komme i juni, men det kan fort blir
    forsinkelser. Fine Arts utgavene er sølv m/speil-ramme, mens
    Tharus-modellen har sorte kabinett.

Prisen vil ligge på ca. kr. 30.000,-.

er ikke bilder av tharus på norske sider enda, men det er bilder av 37" tharus på grundig.de, å den ser ut som fine arts bare at den er svart.

er dette eneste forskjellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holmez
    hei,
    her er svar på en mail fra grundig når jeg spurte om når fine arts 42" kommer:

Hei.

Fine Arts 42 LXW 110-9650 er planlagt å komme i juni, men det kan fort blir
    forsinkelser. Fine Arts utgavene er sølv m/speil-ramme, mens
    Tharus-modellen har sorte kabinett.

Prisen vil ligge på ca. kr. 30.000,-.

er ikke bilder av tharus på norske sider enda, men det er bilder av 37" tharus på grundig.de, å den ser ut som fine arts bare at den er svart.

er dette eneste forskjellen?
    Ut ifra specs, ser det sånn ut. Har de ikke gjort noe med innmaten og panelet, ville jeg vært veldig skeptisk til å legge penger på bordet. Men nå farves jo jeg av det trøbbelet jeg har med min FA da, så jeg er ikke i nærheten av objektiv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exit Fine Arts.

Da var det slutt på Grundig Fine Arts for min del.
    Takket være super service fra Expert Alnabru, fikk jeg byttet min Fine Arts 37" mot Samsung LE-40M87BD uten problemer og bare hyggelige fjes.
    Førsteinntrykket er veldig bra. Der FA var nærmere grå, er M87 kullsvart, og kontrasten og lysstyrken er mye bedre på M87.

Det endte på en måte lykkelig for meg, men jeg er fremdeles lei meg for at ikke Grundig var i stand til å levere en FA uten lysblødning og bildebehandlingsfeil. FA var, og er en stilig TV, med et veldig bra bilde, og ikke minst lyd, men det funker jo ikke når de ikke fikser lysblødning og bildeartefakter. Og strengt tatt burde det være en selvfølge med mer enn 1 HDMi inngang i 2007.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Da var det slutt på Grundig Fine Arts for min del.
    Takket være super service fra Expert Alnabru, fikk jeg byttet min Fine Arts 37" mot Samsung LE-40M87BD uten problemer og bare hyggelige fjes.
    Førsteinntrykket er veldig bra. Der FA var nærmere grå, er M87 kullsvart, og kontrasten og lysstyrken er mye bedre på M87.

Det endte på en måte lykkelig for meg, men jeg er fremdeles lei meg for at ikke Grundig var i stand til å levere en FA uten lysblødning og bildebehandlingsfeil. FA var, og er en stilig TV, med et veldig bra bilde, og ikke minst lyd, men det funker jo ikke når de ikke fikser lysblødning og bildeartefakter. Og strengt tatt burde det være en selvfølge med mer enn 1 HDMi inngang i 2007.

Nå etter en mnd. bruk, er du like fornøyd med samsung?? har fått kreditert min finearts, samsungen så veldig bra ut i butikken, så jeg er litt usikker på om jeg skal prøve meg på en ny finearts eller om jeg skal prøve samsung...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klaust
    Nå etter en mnd. bruk, er du like fornøyd med samsung?? har fått kreditert min finearts, samsungen så veldig bra ut i butikken, så jeg er litt usikker på om jeg skal prøve meg på en ny finearts eller om jeg skal prøve samsung...
    Jepp. du vil ikke tro hvor mye bedre samsungen er. spesielt på raske scener som fotball, Roadracing osv. Og det på tross av at samsungen burde slite mer med å få bedre bilde da den er 3"større.
    Foreldrene mine på over 60, kommenterte faktisk helt uoppfordret, at det var mye bedre bilde på samsungen enn på grundigen.
    Jeg angrer iallefall ikke.

Bare en ting. har du plass, gå for 40" istedet for 37". 40"ern har blank skjerm, som gir et mye bedre bilde, og er mye lettere å holde ren.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 40" på plass istua, veldig bra tv, men hdmi 1.3 inngangen er ikke kompatibel med Canaldigital sin HD dekoder, må kjøre komponent inntil videre.

=8-(

forum.hjemmekino.no :: Vis Temaet - Samsung + Canal Digital HD + HDMI

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal koble så jeg får lyd når jeg har koblet en pc opp mot Fine Arts'en via DVI.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dappe
    Noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal koble så jeg får lyd når jeg har koblet en pc opp mot Fine Arts'en via DVI.
    Du må bruke analog lydkabel, en sånn med rød og hvit plugg i den enden som skal inn i TV'n.
    Jeg har jo bytta ut FA'n, så jeg får ikke sjekka her, men jeg mener at det står "audio in" på en eller annen kontakt på baksiden som har rød og hvit kontakt.
    Den andre enden må du sette inn i "audio out" på lydkortet ditt.

sikkert noen som har fått spdif'n til å funke. men det har ikke jeg:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVI overfører bare bilde... så du må nok koble til en kabel for lyd også.

enten en slik: Komplett.no - Lydkabel Minijack 3.5 mm - 2x Phono RCA M/M 1.5m med minijack eller en optisk kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hrmmmff... Nå må tv'en på rep.. :twisted: Fjernkontroll funker ikke lenger..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hrmmmff... Nå må tv'en på rep.. :twisted: Fjernkontroll funker ikke lenger..
    jeg har bare ett råd til deg. lever inn tv'n og krev å få noe annet i stedet.
    Feks Samsung M87. Jeg ble iallefall veldig mye mer fornøyd med den (40") enn med grundigen...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    jeg har bare ett råd til deg. lever inn tv'n og krev å få noe annet i stedet.
    Feks Samsung M87. Jeg ble iallefall veldig mye mer fornøyd med den (40") enn med grundigen...
    Er det mulig å bare bytte den inn da? Er det argument nok når fjernkontrollen er def?

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •