Grundig Fine Arts - Best i test hos Lyd og bilde - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 139
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mithrilo
    Hvordan kommer man inn i servicemeny? Eller rettere sagt, hvor skal man stå for å skrive inn den koden "8500"?

Mithrilo
    Trykk på "i" for å komme inn i Easy Dialog
    Trykk 3 for "innstallasjon"
    Trykk 7 for "servicemeny for forhandlere"
    Trykk kode 8500
    Trykk 3 for bildeinnstillinger
    Nr 2 er Backlight dimming. Den står på max og kan med fordel justeres ned til ca 60%. Husk at bildemodus må være satt på "ettermiddag" for at nedjustering av lys skal lagres.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan si meg hvordan en skal stille inn bildet for å få det optimalt ved sportssendinger? Når en ser feks, håndball eller fotball virker det nesten som det er en slags skyggevirkning på spillerene og når kameraet sveiver over banen er det akkurat som bildet henger litt etter...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dappe
    Er det noen som kan si meg hvordan en skal stille inn bildet for å få det optimalt ved sportssendinger? Når en ser feks, håndball eller fotball virker det nesten som det er en slags skyggevirkning på spillerene og når kameraet sveiver over banen er det akkurat som bildet henger litt etter...
    Slå av Motion Compensation

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaring med FineArts (Lysblødning)

Sitat Opprinnelig postet av Tantor
    Trykk på "i" for å komme inn i Easy Dialog
    Trykk 3 for "innstallasjon"
    Trykk 7 for "servicemeny for forhandlere"
    Trykk kode 8500
    Trykk 3 for bildeinnstillinger
    Nr 2 er Backlight dimming. Den står på max og kan med fordel justeres ned til ca 60%. Husk at bildemodus må være satt på "ettermiddag" for at nedjustering av lys skal lagres.
    Grunnet problem med lysblødning prøvde jeg å justere via servicemeny, men lysblødning forsvant ikke. Måtte helt ned på 20-30% backlight for å få bort de lyse feltene, og da ble resten alt for mørkt. Det ser ut som at det er litt individuelt pr panel hvor utsatt man er for dette problemet. Skikkelig irriterende dette, for inntrykket ellers av TV'en er veldig bra.

Jeg tok kontakt med Expert-butikken hvor jeg kjøpte TV'en for å sjekke om de hadde hørt om problemet. Han hadde ikke hørt om det. Så fikk jeg han til å ringe til Grundig og sjekke, men de hadde heller ikke kjennskap til dette (hvilket jeg ikke tror stemmer). Jeg fikk uansett byttet skjermen (de var vistnok veldig interessert i å få tak i et eksemplar som hadde lysblødning, så versågod...

Fikk omsider hengt opp den nye skjermen, og etter første kveld virket det som at denne ikke var så utsatt for samme problemet. Men etter en ukes bruk vil jeg si at det ser ut som at problemet sprer seg utover igjen. Hmm.. merkelig.... Noen som har vært i kontakt med Grundig direkte?

Mithrilo

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Samlet respons?

...Jeg tok kontakt med Expert-butikken hvor jeg kjøpte TV'en for å sjekke om de hadde hørt om problemet. Han hadde ikke hørt om det. Så fikk jeg han til å ringe til Grundig og sjekke, men de hadde heller ikke kjennskap til dette (hvilket jeg ikke tror stemmer). Jeg fikk uansett byttet skjermen (de var vistnok veldig interessert i å få tak i et eksemplar som hadde lysblødning, så versågod... Mithrilo
    Det er tydeligvis et generelt problem med panelene. Det tyder tilbakemeldingene i dette forumet på. Jeg tviler sterkt på at Grundig ikke kjenner til problemene med lysblødning.

Bør vi ta en felles kontakt med Grundig og uttrykke en samlet misnøye med situasjonen? En TV til 20 K kan ikke ha slike skjemmende feil.

Markuz

JM Lab Focal Electra 906 / Roksan Kandy KA-1 / Roksan Kandy KC-1 / Panasonic DMR-DH55 / Sony PS3 / Grundig LXW 94-9650 FHD

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Felles klage til Grundig

Sitat Opprinnelig postet av Markuz
    Det er tydeligvis et generelt problem med panelene. Det tyder tilbakemeldingene i dette forumet på. Jeg tviler sterkt på at Grundig ikke kjenner til problemene med lysblødning.

Bør vi ta en felles kontakt med Grundig og uttrykke en samlet misnøye med situasjonen? En TV til 20 K kan ikke ha slike skjemmende feil.

Markuz

JM Lab Focal Electra 906 / Roksan Kandy KA-1 / Roksan Kandy KC-1 / Panasonic DMR-DH55 / Sony PS3 / Grundig LXW 94-9650 FHD

Sign me up! Tenkte jeg skulle foreslå det samme. Det er for dumt å godta en slik svakhet. Som du sier, for 20k bør man forvente bedre. Det er jo tross alt også variabelt fra skjerm til skjerm.

Legger ved link til bilder av det første eksemplaret av Grundigen min som jeg byttet inn.

Picasa Webalbum - Tigeren - FineArts Skje...

Noen flere som er med?

Mithrilo

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved link til bilder av det første eksemplaret av Grundigen min som jeg byttet inn.
    Jøss. Jeg trodde dere bare var sutrete...men det der så jo skikkelig ille ut...?!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av tv`en på Forbruker.no, får ikke noe topp karakter for å si det sånn

Design-TV-en

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Dynamisk kontrast 2.600:1 høres ikke særlig imponerende ut...
    Synes det høres fint ut jeg. Panelkontrasten er sikkert 1300:1, og så tillater de opp til 50% innsnevring av nivåutvalget.
    Feil, panelkontrasten er 800:1. Så det er noen skikkelig gamle billige skjermer Grundig har kombinert med oppdatert elektronikk.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner til en som handlet seg ny Grundig TV for en tid tilbake, vanlig gamle typen TV.
    Han fikk den hjem, pakket den ut, og koblet til strøm og antenne - ingenting skjedde.
    Han reklamerte på TV'n og forhandleren sendte den inn til service.
    Der åpner de den, og ser det at alt av innmaten til TV'n mangler.........

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sign me up! Tenkte jeg skulle foreslå det samme. Det er for dumt å godta en slik svakhet. Som du sier, for 20k bør man forvente bedre. Det er jo tross alt også variabelt fra skjerm til skjerm.

Noen flere som er med?

Mithrilo
    Oj, det så til til å være mye blødning, ja... Tilsynelatende langt værre enn min nyinnkjøpte Tatung 1080P-TV til halve prisen...

La oss for øvrig forholde diskusjonen teknisk relevant, at en har vært uheldig med en Grundig og fått den levert uten innmat er liksom ikke så veldig relevant i denne tråden (der TVen allerede har blitt en del kritisert)...

Jeg stiller meg for øvrig undrende til at Lyd&Bilde gir TVen 10 av 10, da burde jo slike mangler ikke vært mulig å spore. Jeg husker også at de gav en 37" LCD fra QPV 10 av 10 en gang i tiden, og den fortjente jo ærlig talt ikke en slik karakter. Nå skal jeg ikke jeg gjøre dette om til en debatt rundt test-pressen, men som forbruker er det jo viktig å kunne stole på disse testene. Jeg liker for øvrig tester med mest mulig objektiv informasjon, og målinger i alle tenkelige varianter er etter mitt syn et must. Der er jo både Forbruker.no og bladet Hjemmekino flinke da, kanskje Lyd&Bilde har noe å lære?

La oss for øvrig forholde diskusjonen til disse TVene, og nå som de har høstet litt kritikk er det enda viktigere at eventuell kritikk baserer seg på faktisk erfaring med TVene, ikke gjengivelse av inntrykk andre sitter på (som da forsterker det negative inntrykket, uten at dette nødvendigvis er reelt).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lysblødning til de grader ja...

En kompis av meg har byttet inn sin fine arts p.g.a. den verste gjennomblødningen jeg noen gang har sett. Jeg er på min tredje TV. Det blir 4 TV'er med samme problem... Jeg ser at en del flere har lysproblemer på dette forumet også. Jeg har hatt sett samme mønster på lysblødning på alle Fine Arts jeg har borti hittil (inkludert linken på denne siden). Dette er flaue greier, Grundig. Jeg skjønner det ikke, trodde de virkelig de kom til å slippe unna med dette?? Uakseptabelt når vi snakker om over 20 tusen. Snakk om rip off... Jeg holdt på å klikke når jeg så Road to Perdition her om dagen, filmen ble ruinert p.g.a. hjørnene. Visste jeg skulle kjøpt Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    En kompis av meg har byttet inn sin fine arts p.g.a. den verste gjennomblødningen jeg noen gang har sett. Jeg er på min tredje TV. Det blir 4 TV'er med samme problem... Jeg ser at en del flere har lysproblemer på dette forumet også. Jeg har hatt sett samme mønster på lysblødning på alle Fine Arts jeg har borti hittil (inkludert linken på denne siden). Dette er flaue greier, Grundig. Jeg skjønner det ikke, trodde de virkelig de kom til å slippe unna med dette?? Uakseptabelt når vi snakker om over 20 tusen. Snakk om rip off... Jeg holdt på å klikke når jeg så Road to Perdition her om dagen, filmen ble ruinert p.g.a. hjørnene. Visste jeg skulle kjøpt Samsung.
    Helt enig at dette er uakseptabelt. Synes også som tidligere nevnt i postinger her at det er merkelig at slike svakheter slipper gjennom tidligere tester som er gjort. Den fikk jo bra score på diverse tester!! Jeg er på min andre FineArts nå, skal tilbake og klage nok en gang. Problemet viste seg ikke så tydelig helt i starten på den nyeste skjermen, men nå er det rett og slett for irriterende at jeg ikke finner meg i det. Virker som at blødningen forværrer seg etterhvert. Har hatt den nyeste skjermen i ca 2 uker nå. Gidder ikke holde på slik i all evighet. Vurderer heller Powerbuy på Samsung LE40M86B.

Har lagt opp nye bilder av min FineArts nr2.
    Picasa Web Albums - Tigeren - Finearts Skje...

Mithrilo

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg orker ikke mer tull fra grundig, de har mistet meg som kunde i nærmeste fremtid iallefall. Det jeg har opplevd er at med en gang du slår på TV'n, så er alt fine and dandy. Etterhvert som du har den på i flere timer og den blir varm, kommer lysgjennomblødningen tydelig frem. Spesielt etter et par ukers bruk.
    Samsung m86 ser utrolig bra ut på papiret, ja! Hvis Det blir en ny TV på meg, er det stor sjanse for at den havner i stuen min

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Jeg orker ikke mer tull fra grundig, de har mistet meg som kunde i nærmeste fremtid iallefall. Det jeg har opplevd er at med en gang du slår på TV'n, så er alt fine and dandy. Etterhvert som du har den på i flere timer og den blir varm, kommer lysgjennomblødningen tydelig frem. Spesielt etter et par ukers bruk.
    Samsung m86 ser utrolig bra ut på papiret, ja! Hvis Det blir en ny TV på meg, er det stor sjanse for at den havner i stuen min
    Jeg sender min TV til Dalens verksted nå. Lysblødning og trøbbel med HDMI-syncing er veldig irriterende. Expert regner med å kunne bytte til annen TV...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest tråden her ang. blødning i hjørnene fra denne skjermen og kan bare si at jeg overhodet ikke opplever fenomenet selv. Jeg kjøpte dette apparatet med en gang de fikk det inn hos Expert på Majorstua i slutten av februar og er svært fornøyd. Jeg har endret ørlite fra standardinnstilingene, men utover det bruker jeg det rett ut av boksen. Har Get digitaltv og en Sony DVD-spiller. Jeg har lett med 'lys og lykte' etter blødning i hjørnene, men der er det helt jevnt, ingen lyse "flipper" som dokumentert av annen bruker her, sjekket senest i går med flere DVD-filmer, og da hadde apparatet stått på i mange timer. Jeg kan ikke forstå annet enn at enten har de ovennevnte vært svært uheldig med sine skjermer, eller så har de stilt inn apparatet feil. Tror også det er viktig med topp kabel mellom avspillingsutstyr og apparat. Selv kjører jeg komponent-toppmodellen til Monster fra DVDen.

Forøvrig er jeg nokså enig i det som er sagt over om apparatets noe svake sortnivå, men jeg synes ikke dette er noe stort problem, når alle andre egenskaper er så aldeles glimrende. Dessuten kommer bra sortnivå på LCD med en etter min mening for høy pris: betraktningsvinkelen minker vesentlig, slik at man nærmest får samme problem som med elektrostathøyttalere, man må sitte pal på et bestemt sted for å få topp kvalitet. Jeg hadde tidligere toppmodellen til Philips (EISA-vinneren 37PF9731D/10) som jo ble berømt i fjor nettopp for det fenomenale sortnivået. Men jeg synes etterhvert at den virkelig elendige betraktningsvinkelen ble uutholdelig, i tillegg til at det var andre ting med apparatet som skurret. Kan nevne at jeg fikk byttet det inn fordi det ble solgt under falsk flagg. Philips markedsførte apparatet med "1080p skjerm", noe som ikke gir mening i praksis når apparatet ellers ikke støtter dette. Det kan ikke vise 1:1 1080, som jo Grundigen klarer med glans. Fikk forøvrig vite av Grundig at det er feil i brosjyren her, dvs brosjyren er en oppdatering fra en tidligere modell, og teksten om det forrige apparatet ble ikke korrigert på dette punkt. De bekreftet også at HDMI-kontakten er standard 1.2. Apparatet støtter 1080p/24. DVB-tunere til å plugge inn bak vil bli tilgjengelig i løpet av sommeren.

Og til deg over som sa at det ikke er av/på-knapp: Joda det er det, men den er godt gjemt ;-) Den sitter bak apparatet ved siden av stikkontakten til strømkabelen. Trykk inn opp. Selvfølgelig livsnødvendig med en slik knapp mht. brannsikkerhet. Tror ikke engang det er lov å selge apparater uten dette i Norge lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ar hatt min fine arts siden begynnelsen av mars, og det blir bare mer fargeblødning og tilløp til etterslep (vannbølgeeffekt) jo lengre jeg har tv'n og jo lengre den står på. jeg ser tv via get digtalbox, og har skikkelige kabler til mange hundre kroner stykket. samme gjelder fra stuepc'n.
    jeg liker tv'n, men jeg forventer at grundig rydder opp i lysblødningen.
    en annen, litt uvesentlig ting, er at skriften på fjernkontrollen flasser av. og den blir kun brukt til å slå av og på med. alt det andre skjer via get box-fjernkontrollen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    jeg ar hatt min fine arts siden begynnelsen av mars, og det blir bare mer fargeblødning og tilløp til etterslep (vannbølgeeffekt) jo lengre jeg har tv'n og jo lengre den står på. jeg ser tv via get digtalbox, og har skikkelige kabler til mange hundre kroner stykket. samme gjelder fra stuepc'n.
    jeg liker tv'n, men jeg forventer at grundig rydder opp i lysblødningen.
    en annen, litt uvesentlig ting, er at skriften på fjernkontrollen flasser av. og den blir kun brukt til å slå av og på med. alt det andre skjer via get box-fjernkontrollen.
    Her er det opplagt at det er en feil med ditt eksemplar. Jeg har som sagt null lysblødning fra mitt apparat. Etter kjøpsloven har du rett til å få apparatet reparert kostnadsfritt, alternativt byttet inn i et nytt. Det er helt uakseptabelt med lysblødning som du beskriver. Og her vet vi jo at dette må være en feil med ditt eksemplar, ikke en generell svakhet ved modellen, siden mitt eksemplar er OK.

Når det gjelder fjernkontrollen (Personal Remote 100), så bruker jeg min aktivt og den flasser fortsatt ikke etter to måneders daglig bruk. Nei, du har vært skikkelig uheldig. Ikke noe tvil om den saken. Hvis jeg var deg ville jeg sporenstreks gått til til forretningen hvor du kjøpte TVen og bedt om at de henter apparatet og gir deg et nytt samtidig. Min erfaring med Expert - antar du har handlet der? - er at de har god service, så den saken burde ordne seg greit. Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får vel prøve å ta det opp med expert, hvis jeg ikke like godt skal gå rett på grundig. jeg er ikke veldig imponert over servicen hos expertkjeden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen flere som er med?

Mithrilo
    I'm in.

jeg drar rett på expert i morra tidlig, og hvis de ikke klarer å lvere meg en tv uten lysblødning, forlanger jeg å få hevet kjøpet, evt byttet til en annen tv.

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •