Grundig Fine Arts - Best i test hos Lyd og bilde - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 139
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du fått til 1080p over komponent?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TLP
    Har du fått til 1080p over komponent?
    Har ikke prøvd. har ikke kilder med komponent ut som gir 1080p.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Da har jeg fått justert skjermen litt mer, og har kommet til den konklusjon at så lenge kildene er bra(DVD, HTPC med HD-materiale osv), så er TV'n helt utenomjordisk super, men på analoge signaler via Getkabel, så er det veldig varierende. Det er greit at det blir digitalt bakkenett iløpet av året liksom.

Ellers er det vel det å si at da skjermen kom fra butikken, hadde den lys"blødning" i begge nedre hjørner. Så det veldig godt når skjermen var helt svart på kvelden. Dette forsvant etter å ha kjørt KalibreringsDVD'n, og fått lysstyrke osv ned på riktig nivå.

En annen ting som jeg savner, er knapper på selve TV'n til å slå av og på, bytte kanaler og justere lyd. og enklere skifte mellom av-kanalene og TV-kanalene.

Lyden er overraskende bra faktisk. Det er ikke surround, men det er veldig mye bedre enn jeg er vant til fra den gamle Phillips CRT'n fra 2002.

Så hva er konklusjonen?
    Jo, TV'n er verdt penga, men den har forbedringspotensiale. Jeg har sett konkurrentene i samme prisleie, og de er ikke noe bedre på de negative sidene til Fine Arts'n, de er styggere å se på, og de er ikke like gode på HD-materiale, IMHO.
    Utseende er det som alle kommenterer når de ser den for første gang, og alle er positive. Jeg er litt ambivalent i forhold til speilrammen i glassplata, men det tar seg unektelig godt ut, og er egentlig ikke et problem når man ser på TV.

Testen i lydogbilde er et kapittel for seg selv. Jeg opplever den i ettertid som litt lite nyansert. Den må være skrevet av en lite kritisk journalist, som har glemt at det hører med til faget å lete etter _både_ positive og negative sider ved ting.

PS! Er det bare jeg som reagerer på tonen i innleggene fra moderatorene på dette forumet, eller er de faktisk unødvendig sure og negative i form/språkbruk?
    Det er jo tross alt vi brukerne som gjør at AVforum faktisk er så bra som det er, og uten oss hadde det ikke vært noe å moderere. Så litt respekt fortjener vi kanskje vi også?
    Hvilken KalibreringsDVD brukte du?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klaust
    Hvilken KalibreringsDVD brukte du?
    The Calibrator. Men jeg venter på at HIFI-klubben skal få ut fingern og ta inn DVE igjen.

Fikk forresten Get Box inn i huset denne ukk. Ikke veldig imponert. Synes ikke det var så mye bedre bilder, hvis jeg kalrte å se forskjell, og fargebalansen ble jo helt tullete.
    Nei, Get er et rævva selskap, med jalla løsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når kommer fine arts i 42"?
    noen som vet pris?
    er det noen tekniske forksjelelr på den som er på 37" og den som er på 42"?
    hvor får jeg kjøpt dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holmez
    når kommer fine arts i 42"?
    noen som vet pris?
    er det noen tekniske forksjelelr på den som er på 37" og den som er på 42"?
    hvor får jeg kjøpt dem?

Det er expert som har fått førsteretten på fine arts inntil videre, ifølge expert/grundig. Du får kjøpt den der.
    Det hevdes fra samme hold at 42" skal komme i slutten av mars, men jeg tipper på at det blir mai før den er i butikkene.
    Og ut ifra det jeg har fått høre, så er det ikke tekniske forskjeller på de to størrelsene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig sett apparatet hos Expert i dag. Nydelige bilder også på TV-signaler etter min mening. Men glassplaten foran er jo en speilplate som gav meg assosiasjoner til begynnelsen av 80-tallet da en hver yttergang var tapetsert med speilfliser. Fyttikatta, TV'en er jo stygg

JILDG

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JammenIkkeLettDaGitt
    Fikk endelig sett apparatet hos Expert i dag. Nydelige bilder også på TV-signaler etter min mening. Men glassplaten foran er jo en speilplate som gav meg assosiasjoner til begynnelsen av 80-tallet da en hver yttergang var tapetsert med speilfliser. Fyttikatta, TV'en er jo stygg

JILDG
    De har vel digitaltuner på tv-signalene sine da tenker jeg.
    Men at du synes TV'n er stygg, synes jeg er litt drøyt.
    Jeg har hatt ganske mange inni stua mi for å se på TV'n, og uten unntak har folk skrytt av utseende, og sagt at den er mye penere enn de fleste andre på markedet.
    Men smaken er som baken, sies det. Helt rævva;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1080p?

Har noen avklart om TV'en virkelig kan avtegne 1080p?? I følge manualen støtter den bare opp til 1080i. Og de vokter seg vel for å bruke 1080p i omtalen på hjemmesidene til Grundig også...

Hmm...Skeptisk!:-?

JM Lab Focal Electra 906 / Roksan Kandy KA-1 / Roksan Kandy KC-1 / Panasonic DMR-DH55 / Grundig LXW 94-9650 FHD

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Markuz
    Har noen avklart om TV'en virkelig kan avtegne 1080p?? I følge manualen støtter den bare opp til 1080i. Og de vokter seg vel for å bruke 1080p i omtalen på hjemmesidene til Grundig også...

Hmm...Skeptisk!:-?

JM Lab Focal Electra 906 / Roksan Kandy KA-1 / Roksan Kandy KC-1 / Panasonic DMR-DH55 / Grundig LXW 94-9650 FHD
    Jeg kjører iallefall 1080p/50hz ut fra htpc'n over DVI/HDMI, TV'n sier at det er det signalet den får inn (du får se "kilde inn"info ved trykke på en av knappene), og jeg kan ikke se at jeg mister en eneste pixel i bildet.

Men du mener kanskje at TV'n tar imot 1080p kilde og nedskalerer til 1080i?
    Hvordan sjekker man evt om TV'n nedskalerer 1080p-materialet da? Og hvordan tester man om det faktisk er 1080p man ser?

EDIT: denne sida kan kanskje brukes til å teste om det er 1080p? 1080P Tests Photo Gallery by J. Vincent at pbase.com
    Jeg har testa litt, og ut ifra slik jeg tolker resultatet, så er det 1080p og 1:1pixelmapping.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry 1080 p fungerer - men TV'en blør...

Jeg kjører iallefall 1080p/50hz ut fra htpc'n over DVI/HDMI, TV'n sier at det er det signalet den får inn (du får se "kilde inn"info ved trykke på en av knappene), og jeg kan ikke se at jeg mister en eneste pixel i bildet.
    Gode tips. Har kobla til PS 3 nå, sett Blue Ray og spilt heftig bilspill på 1080 p 60 Hz. Og klokkeknappen gir info om signal inn, som du sier. Bildet er fantastisk, og Motion Compensation fungerer utmerket med 1080 p.

Men et annet stort problem er at TV'en blør lys voldsomt i alle fire hjørner og ødelegger svartnivået fullstendig. Har forsøkt å dempe lysnivået, uten at det har hjulpet. Flere med dette problemet? Ikke bra på en TV til 20 K...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Markuz
    Gode tips. Har kobla til PS 3 nå, sett Blue Ray og spilt heftig bilspill på 1080 p 60 Hz. Og klokkeknappen gir info om signal inn, som du sier. Bildet er fantastisk, og Motion Compensation fungerer utmerket med 1080 p.

Men et annet stort problem er at TV'en blør lys voldsomt i alle fire hjørner og ødelegger svartnivået fullstendig. Har forsøkt å dempe lysnivået, uten at det har hjulpet. Flere med dette problemet? Ikke bra på en TV til 20 K...
    Så jeg er ikke alene om å ha merket meg lysblødning i hjørnene.
    Jeg har skrudd ned ganske mye lys, ifb med kalibreringsDVD'n, men er heller ikke helt fornøyd.
    Jeg er helt enig i at dette ikke hører noe sted hjemme på en TV til 20kkr, og jeg har tenkt å ta kontakt med Grundig iløpet av neste uke.
    De bør ha en god forklaring, alternativt løsning...
    En annen ting, er at jeg begynner å stille ganske kraftig spørsmålstegn ved verdien av testen i Lyd&Bilde. Jeg opplever ikke at TV'n er så fantastisk på analoge signaler, som L&B påstår, og jeg skjønner ikke at noe man bør kunne anta å være en seriøs testpublikasjon ikke har lagt merke til lysblødningen fra hjørnene (hvis det ikke er vi to som har vært uheldige da).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lys i hjønene

Jeg har hatt tven i ca en måned og er veldig fornøyd. har den nye pvr bokssen til canal digital på kabel og får veldig bra tv bilder.
    er forøvrig ikke fornøyd med lys i hjørner i mørke scener og når det er helt svart.
    kommer noen klikke lyder fra den når den skrus av og på som høres litt merkelig ut.
    Bilde fra pc og dvd er meget bra.
    Konklusjon er at jeg er fornøyd men skulle gjerne sett at lyset ble jvnere...

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også denne tvn hjemme på "lån".Samme problem på mitt eksemplar,lys i alle hjørner som ødelegger sortnivået fullstendig.Ellers blir bildet "kunstig" for meg.Mister filmfølelsen når jeg ser film fra dvd.Bildet blir for klart på en måte,slik at det virker som alt foregår i et studio.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi, jeg har også lys ialle fire hjørner. =8-(

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lys i hjørner på FineArts

Sitat Opprinnelig postet av klaust
    Hi, jeg har også lys ialle fire hjørner. =8-(
    Me too! Men mest nede i høyre og venstre hjørne
    Synes det burde vært bedre svartnivå på en 20k LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt denne tv-en ganske lenge nå, og har følgende kommentarer til det som er skrevet ovenfor:

TV-en støtter definitivt 1080p. I tillegg kan 1:1 pixelmapping deaktiveres ved bruk av overscan av/på. Dette er egentlig ganske opplagt, siden hele ideen med HD evolution konseptet er "FY TIL SKALERING". Gutta bak Digi200 chassiet ville lage det aller beste full-oppløste bildet som finnes og mente at all form for skalering innebærer en form for reduksjon av bildekvalitet (leste et intervju i et tysk magasin som brukte en dag sammen med Grundig R&D). Jeg har ihvertfall ikke sett et bedre bilde enda.

Når det gjelder blødning har også jeg hatt det. Men dette løste seg ved å bruke mer tid på innstillinger. Selve baklyset kan reduseres (gå inn i servicemenyen - kode 8500) voila, så har jeg det lysnivået jeg ønsket. Folk flest kjører med alt for høye lys og kontrastverdier.

Angående bildekvalitet på "vanlige" signaler, så var dette en problemstilling jeg brukte mye tid på. Det er ganske opplagt at en TV med 1920x1080 i skjermoppløsning må skalere ganske mye når den blir matet med +/- 500 000 pixler. Men dette synes jeg Finearts løser bra - jeg har sett TV-er med bedre kvalitet på vanlige signaler, men aldri en full HD TV med bedre signaler. Noen kompromisser må man inngå:cry: Det viktigste for meg var bildekvaliteten på gode digitale signaler og HD. Her er Finearts overlegen det meste.

Det er ihvertfall mine erfaringer:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tantor
    Jeg har brukt denne tv-en ganske lenge nå, og har følgende kommentarer til det som er skrevet ovenfor:

TV-en støtter definitivt 1080p. I tillegg kan 1:1 pixelmapping deaktiveres ved bruk av overscan av/på. Dette er egentlig ganske opplagt, siden hele ideen med HD evolution konseptet er "FY TIL SKALERING". Gutta bak Digi200 chassiet ville lage det aller beste full-oppløste bildet som finnes og mente at all form for skalering innebærer en form for reduksjon av bildekvalitet (leste et intervju i et tysk magasin som brukte en dag sammen med Grundig R&D). Jeg har ihvertfall ikke sett et bedre bilde enda.

Når det gjelder blødning har også jeg hatt det. Men dette løste seg ved å bruke mer tid på innstillinger. Selve baklyset kan reduseres (gå inn i servicemenyen - kode 8500) voila, så har jeg det lysnivået jeg ønsket. Folk flest kjører med alt for høye lys og kontrastverdier.

Angående bildekvalitet på "vanlige" signaler, så var dette en problemstilling jeg brukte mye tid på. Det er ganske opplagt at en TV med 1920x1080 i skjermoppløsning må skalere ganske mye når den blir matet med +/- 500 000 pixler. Men dette synes jeg Finearts løser bra - jeg har sett TV-er med bedre kvalitet på vanlige signaler, men aldri en full HD TV med bedre signaler. Noen kompromisser må man inngå:cry: Det viktigste for meg var bildekvaliteten på gode digitale signaler og HD. Her er Finearts overlegen det meste.

Det er ihvertfall mine erfaringer:-D
    Enig i mye av det du sier her, men jeg liker ikke lysblødningen. Hilke innstillinger brukte du i servicemenyen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i mye av det du sier her, men jeg liker ikke lysblødningen. Hilke innstillinger brukte du i servicemenyen?
    Bildemodusen må stå på "ettermiddag", gå inn i servicemenyen og juster baklyset til ca 60%. Null blødning.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilgang til servicemeny

Sitat Opprinnelig postet av Tantor
    Bildemodusen må stå på "ettermiddag", gå inn i servicemenyen og juster baklyset til ca 60%. Null blødning.
    Hvordan kommer man inn i servicemeny? Eller rettere sagt, hvor skal man stå for å skrive inn den koden "8500"?

Mithrilo

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •