Grundig Fine Arts - Best i test hos Lyd og bilde - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 139
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dappe
    Nå har jeg akkurat hentet min nye Grundig Fine Arts 37 LXW 94-9650 FHD. Gleder meg som en unge til å få koblet den opp og testet den...
    nå angrer jeg på at jeg er på vinterferie og ikke får min Fine Arts før på mandag....
    var på Expert Alnsbru og betalte min i går, 6 uker etter at jeg betalte depositumet. Jeg har også betalt 19990,- for min. Prisen vil være 22900,- ifølge butikken. Expert Alnabru fikk 11stk i dag, men mange av de er bortbestilt, så har du ikke bestilt og har lyst på har du det travelt;-)

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Typho
    Heisann!

Har nå lenge vært på jakt etter en ny LCD tv.
    Så plutselig kom jeg over Grundig Fine Arts i siste Lyd og Bilde der de tester den mot en Philips Philips Konsumentprodukter – Produktopplysninger som har vunnet Eisa pris.
    Og Grundig Fine Arts ble da kåret til "Best i test"
    Har ingen førstehåndserfaring med denne skjermen, men generelt sett vil jeg anbefale at man bruker mer enn en referanse dersom man bruker dette som grunnlag for et kjøp i denne prisklassen. Se om du finner fagtester i utenlandske blad eller online-steder. Det er flere hjemmesider som har mer utførlige tester enn de du finner i f.eks. Lyd & Bilde.

Jeg vil også anbefale at du leser tilbakemeldinger fra folk som eier apparatet, slik at du kan avdekke eventuelle problemer som det måtte ha.

Når det er sagt så vil jeg tro at du betaler litt ekstra for designet på denne skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg Grundig Fine Arts (37" full HD) på Expert i dag. De kjørte Ringenes Herre 2Tårn på dvd spiller gjennom HDMI. Jeg mener det, FY POKKER for en bildekvalitet, et ekstremt klart bilde. Bildet ble mer ekte enn filmaktig. Den har et glasspanel som dekker skjermen, henger sammen på den speilaktige rammen. Dette dekselet kan tas av. Stilig design.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question 1080 P??

Da har jeg endelig Fine Arts'en i hus! Fikk den pruttet ned til 19 800,- på Expert Økern, så ingen grunn til å betale over 20' for den! :-D

Har ikke fått testet så mange finesser ennå, men SD-bildet fra Get's kabel er sånn passe - ikke uventet.

Jeg har ingen HD-kilder ennå, venter på Blue Ray. MEN manualen beskriver 720 P og 1080 I, men IKKE 1080 P!!!! Jeg håper det er en feil, men skulle gjerne ha fått en klarhet i det.:evil:

Forøvrig er det ikke VGA-kontakt på TV'en, men det var vel ikke så overraskende. De er gjerrige på innganger med bare en HDMI og en DVI.

På kuriosasiden: det fulgte med hvite vanter så man ikke skulle sette fingeravtrykk på den avtagbare glassflaten...

Newcomer Ram1s sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Denne tv-en er nesten alene om å faktisk kunne avtegne 1080p matriale 1-1"
    Lyd og Bilde Desember 2006,det behøver jo ikke og være riktig for det men.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Markuz
    Da har jeg endelig Fine Arts'en i hus! Fikk den pruttet ned til 19 800,- på Expert Økern, så ingen grunn til å betale over 20' for den! :-D

Har ikke fått testet så mange finesser ennå, men SD-bildet fra Get's kabel er sånn passe - ikke uventet.

Jeg har ingen HD-kilder ennå, venter på Blue Ray. MEN manualen beskriver 720 P og 1080 I, men IKKE 1080 P!!!! Jeg håper det er en feil, men skulle gjerne ha fått en klarhet i det.:evil:

Forøvrig er det ikke VGA-kontakt på TV'en, men det var vel ikke så overraskende. De er gjerrige på innganger med bare en HDMI og en DVI.

På kuriosasiden: det fulgte med hvite vanter så man ikke skulle sette fingeravtrykk på den avtagbare glassflaten...
    Jeg har tidligere pratet med Grundig Norge og fikk bekreftet at denne modelllen har støtte for 1080p igjennom HDMI/DVI. Du sier at det er få innganger, denne tv`en har komponent inngang?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den kommet i hus!
    En ting er i alle fall sikkert og det er at dette er en tv for digitale signaler.
    Selv med rimilig gode analoge bakkesignaler blir det veldig! mye støy til tider.
    Er (enda) ikke i den situasjon at jeg har tilgjengelig hd kilde. Kun en "gammel" H/K dvd20 og da altså scartkabel.
    Men det er meget gode bilder selv med scart.
    Lyden er også meget bra i forhold til mangen andre tv'er.
    Og for den som bruker tekst-tv, er denne svært god. Har enda ikke funnet ut hvor stort tekstminne er, men virker som om det er nok. Svært god også på undersider som den laster ned raskt.
    Føler fremdeles at jeg kanskje ikke har fått optimalisert instillinger, men det for komme etterhvert.

God TV i alle fall.

mvh

ps: fikk den for 219999 expert

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sandre

ps: fikk den for 219999 expert
    Oi den var dyr

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TLP
    Jeg har tidligere pratet med Grundig Norge og fikk bekreftet at denne modelllen har støtte for 1080p igjennom HDMI/DVI. Du sier at det er få innganger, denne tv`en har komponent inngang?
    Ja, den har komponentinngang, 2 scart, en HDMI, en DVI og S-video. Men mangler VGA-inngang. Og jeg skulle gjerne hatt to HDMI. Men man kan ikke få alt til ca 20'....

Da får jeg håpe at manualen rett og slett har mangler da, siden den bare beskriver at TV'en har støtte opp til 1080 i.

Get bekrefter forøvrig at de går getbox (digital dekoder) med HDMI i løpet av sommeren. Det var på tide!

JM Lab Focal Electra 906 / Roksan Kandy KA-1 / Roksan Kandy KC-1 / Panasonic DMR-DH55 / Grundig LXW 94-9650 FHD

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har jeg også fått min 37" Fine Arts i hus, og førsteinntrykket rett ut av kassa er 95% superpositivt, og 5% middels.

Makan til bilde har jeg jammen ikke sett fra DVD (kilde 576i via scartkabel). Testa med "kill bill 2", og det var så skarpt at det var nesten så Uma kom ut av skjermen. Jeg har ikke sett fargenyansene i bloddråpene i den filmen før iallefall.
    Testa også med HTPC (kobla til TV'n med den hdmi/Dvi-kabelen som fulgte med TV'n), som har skjermkort som gir 1920x1080 ut. Kanonbilde!
    hadde en High Res.HD-episode av Prison Break (ca 700mb divxfil), og jeg har ikke hatt så bra bilde på mine relativt dyre LCD PCskjermer iallefall.

Det som ikke er så bra, er bildene på analog Get-kabel. Helt greit liksom, men jeg hadde venta meg noe mer. Det er for all del ikke dårlig, med masse etterslep osv, men det blir litt kjipt når man sammenligner med DVD/HTPC.
    Noe av det kan nok tilskrives *litt* lang antennekabel fra inntaket til TV'n ( ca 14m), og noe må nok tilskrives dårlig kabel inn i huset også. Skal se om jeg får tak i en antenneforsterker, slik at jeg iallefall får så bra signaler som jeg kan.

Når det er sagt, så er ikke analogbildet dårligere enn at Fine Arts'n slår sokkene av både svigers sin 32" samsung M61, og naboens Philips 32" pf7-ettellerannet på analoge signaler.

skal ut og kjøpe kalibreringsDVD i morra, så får vi se om jeg klarer å skvise ut litt ekstra ytelse.
    Og så venter jeg med digitalboks til Get gidder å levere HDMI-boks.

Og kanskje jeg må en tur til sverige og få tak i en mpeg2-digitaldekoder så jeg kan ta inn prøvesendingene her i Oslo.

Nei, nå jeg skal kose meg med "Over Hekken". Har spart på den for å se den på ny-TV'n.

Mer om Fine Arts'n senere:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

betalte for grundig idag......

Betalte 19990,- på expert økern idag, skulle jo ikke betale mer enn Markuz.
    Slo av 1000,- med en gang. 1000 til etter litt prating. Og enda 1000 til siden jeg ikke ville gi mer enn 19 990
    Men desverre var ikke tven på lager men får den sansyngligvis på Onsdag.
    >Bildet på tv signaler skuffet meg litt , men det var veldig mange skjøter som gjorde signalene dårlige. Blir spennende å få den i hus og opp på vegg.
    Noen som vet hvilket veggstativ som passer, må ha et bevegelig ett, slit at tven kommer litt ut fra veggen...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg testa litt mer, men enda ikke fått kalibreringsDVD'n i hus.
    Det jeg kan si med sikkerhet er at med skikkelige signaler er TV'n super, og på analoge signaler hjalp det iallefall noe med en 20db regulerbar signalforsterker fra clas olshon til 149,- på inntaket.
    har justert litt på kontrast osv, og bildet er bedre på analoge signaler, og jeg håper å få det enda bedre med skikkelig kalibrering.

Det som irriterer meg skikkelig er at autoformatfunksjonen over hodet ikke funker. Ztv feks, blir autoformatert slik at man ikke ser topp og bunn, mens TV3 blir strukke til 16:9 selv om det er sendt i 4:3

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden skulle vært tatt tak i for lenge siden. AVForum har et klart skille mellom teknisk diskusjon og priser, så lag en egen tråd under prisjakt for denne skjermen. priser har ingenting i en teknisk diskusjon å gjøre, ref retningslinjene til forumet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått justert skjermen litt mer, og har kommet til den konklusjon at så lenge kildene er bra(DVD, HTPC med HD-materiale osv), så er TV'n helt utenomjordisk super, men på analoge signaler via Getkabel, så er det veldig varierende. Det er greit at det blir digitalt bakkenett iløpet av året liksom.

Ellers er det vel det å si at da skjermen kom fra butikken, hadde den lys"blødning" i begge nedre hjørner. Så det veldig godt når skjermen var helt svart på kvelden. Dette forsvant etter å ha kjørt KalibreringsDVD'n, og fått lysstyrke osv ned på riktig nivå.

En annen ting som jeg savner, er knapper på selve TV'n til å slå av og på, bytte kanaler og justere lyd. og enklere skifte mellom av-kanalene og TV-kanalene.

Lyden er overraskende bra faktisk. Det er ikke surround, men det er veldig mye bedre enn jeg er vant til fra den gamle Phillips CRT'n fra 2002.

Så hva er konklusjonen?
    Jo, TV'n er verdt penga, men den har forbedringspotensiale. Jeg har sett konkurrentene i samme prisleie, og de er ikke noe bedre på de negative sidene til Fine Arts'n, de er styggere å se på, og de er ikke like gode på HD-materiale, IMHO.
    Utseende er det som alle kommenterer når de ser den for første gang, og alle er positive. Jeg er litt ambivalent i forhold til speilrammen i glassplata, men det tar seg unektelig godt ut, og er egentlig ikke et problem når man ser på TV.

Testen i lydogbilde er et kapittel for seg selv. Jeg opplever den i ettertid som litt lite nyansert. Den må være skrevet av en lite kritisk journalist, som har glemt at det hører med til faget å lete etter _både_ positive og negative sider ved ting.

PS! Er det bare jeg som reagerer på tonen i innleggene fra moderatorene på dette forumet, eller er de faktisk unødvendig sure og negative i form/språkbruk?
    Det er jo tross alt vi brukerne som gjør at AVforum faktisk er så bra som det er, og uten oss hadde det ikke vært noe å moderere. Så litt respekt fortjener vi kanskje vi også?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Markuz

Hei!
    Siden tv-en mangler VGA-kontakt, er det mulig å sende inn VGA-signal via DVI-en, og har noen av dere eventuelt prøvd det?

Hvordan ser apparatet ut uten glassplaten? Blir det veldig dumt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Det som irriterer meg skikkelig er at autoformatfunksjonen over hodet ikke funker. Ztv feks, blir autoformatert slik at man ikke ser topp og bunn, mens TV3 blir strukke til 16:9 selv om det er sendt i 4:3
    Er det ikke mulig å sette dette fast i kanaloppsettet, slik at TV3 alltid settes til 4:3, mens kanaler som sender i 16:9 settes til 16:9?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnol
    Hei!
    Siden tv-en mangler VGA-kontakt, er det mulig å sende inn VGA-signal via DVI-en, og har noen av dere eventuelt prøvd det?
    Vet ikke. jeg har ikke VGA ut på stuePC'n, men kjører DVI-DVI og spdif-lyd

Hvordan ser apparatet ut uten glassplaten? Blir det veldig dumt?
    ja det ser veldig dumt ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke mulig å sette dette fast i kanaloppsettet, slik at TV3 alltid settes til 4:3, mens kanaler som sender i 16:9 settes til 16:9?
    Det vet jeg ikke. får sjekke om det er mulig. Det hadde jo vært kjekt. men sikkert så kjekt at man ikke kan forvente at det eksisterer.

EDIT: Nope, jeg finner iallefall ikke innstillingsmuligheter for dette på min, desverre.
    Men det betyr vel ikke så mye så mye lenger. På mandag får jeg Get Box.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med komponentinngangen. Er det 1080P? 1:1 pixelmapping?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    Hvordan er det med komponentinngangen. Er det 1080P? 1:1 pixelmapping?
    Jepp.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •