Grundig Fine Arts - Best i test hos Lyd og bilde - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 139
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Markuz
    I følge kilder startet Grundig produksjonen av 37" denne uken etter litt trøbbel ved fabrikken...

Så da får vi smøre oss med tålmodighet. Men det blir spennende å se hvilket marked de prioriterer først!
    Neppe Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket hos Expert Majorstuen nettopp, og der kunne de desverre også bekrefte at Grundigen forventes på lager i slutten av februar, og dermed hos Expert i begynnelsen av mars. Så det ble ikke tv på meg denne måndeden heller nei...

Var ingen problem å heve forskuddet da. Men det er jo selvfølgelig, når man ikke har fått noen vare.

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9000 for et full-hd tv hørtes litt rart ut ja.. :P prisen er 20 000 nå..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zirum
    Sjekket hos Expert Majorstuen nettopp, og der kunne de desverre også bekrefte at Grundigen forventes på lager i slutten av februar, og dermed hos Expert i begynnelsen av mars. Så det ble ikke tv på meg denne måndeden heller nei...

Var ingen problem å heve forskuddet da. Men det er jo selvfølgelig, når man ikke har fått noen vare.
    Ja dette var jo fenomenalt hyggelig info å få på en fredag. Jeg har seff kontraktsdato på levering til mandag, og hadde gledet meg til VM på ny tv...
    Det verste er at gammelTV'n er i ferd med å konke, så jeg kan risikere å sitte uten TV hvis jeg skal vente.

Fa**. dette er surt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter Smart
    9000 for et full-hd tv hørtes litt rart ut ja.. :P prisen er 20 000 nå..
    Du Petter "Smart", den posten er vel ca 3uker gammel, og vi har klart opp i den misforståelsen flere ganger senere i tråden.

Et lite tips fra de gamle Usenet-newsdagene: Lese _hele_ tråden før man poster ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert bekrefter

Fikk telefon fra Expert Økern som bekrefter at TV'en er på deres lager 16. februar - og i butikken i begynnelsen av uka etter. Så da slipper vi trolig å vente til mars... :-D

Prisen er oppgitt til 22 000, men det kan man nok prute på.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Markuz
    Fikk telefon fra Expert Økern som bekrefter at TV'en er på deres lager 16. februar - og i butikken i begynnelsen av uka etter. Så da slipper vi trolig å vente til mars... :-D

Prisen er oppgitt til 22 000, men det kan man nok prute på.
    16.feb er den datoen som surrer i datasystemet til Expert, men de kan ikke garantere at det stemmer enda. Ifølge Grundig-fyren jeg har kontakt med så skal TV'n være på lager om 14dager, pluss minus. og da blir det nok helst pluss.
    Men jeg håper seff at det er du som får rett og ikke jeg :-P.

Når det gjelder pris, så har jeg og ihvertfall 2-4stk som har betalt depositum kontraktsum på 19999,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut denne tv`en. Hvordan er den med hensyn på pixelmapping over HDMI,VGA og komponent? Takler den 1080p over komponent og HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TLP
    Høres bra ut denne tv`en. Hvordan er den med hensyn på pixelmapping over HDMI,VGA og komponent? Takler den 1080p over komponent og HDMI?
    1080p og pixelmapping i alle kanaler. ta en titt på testen i lyd&bilde...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker jo nesten for godt til å være sant når man leser testen i Lyd & Bilde. Når det gjelder pixelmapping og 1080p på de ulike inngangene, sto det at tv`en hadde støtte for 1080p og pixelmapping men ikke hvilken innganger dette gjelder.
    Hvor har du fått tak i denne informasjonen skullerud?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker jo nesten for godt til å være sant når man leser testen i Lyd & Bilde. Når det gjelder pixelmapping og 1080p på de ulike inngangene, sto det at tv`en hadde støtte for 1080p og pixelmapping men ikke hvilken innganger dette gjelder.
    Hvor har du fått tak i denne informasjonen skullerud?
    Jeg har vært i epost-kontakt med Grundig Norge, og Deres tekniske personell.

Da jeg spurte om den støttet 1:1 pixelmapping fikk jeg til svar at:
    "den støtter 1080p full HD på DVI og HDMI", og "Når HDMI/DVI er i bruk benyttes "Format"knappen til Overscan AV / PÅ. Du kan velge om den skal strekke bildet eller vise pixel 1:1."

Jeg har senere fått beskjed om at den også skal støtte 1:1 pixelmapping over VGA, men der er det litt mer usikre kilder, så det er bare 99%sikkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til Grundig Norge for og høre hvordan støtten var for HDMI,VGA komponent inngangene. Fikk bekrefte det som du sier at den støtter 1080p og pixelmapping over HDMI/DVI. Når det gjelder komponent inngangen fikk jeg vel egentlig ikke noe svar uten om at for å vise 1080p man ha en digital inngang, noe som jeg tolker at den ikke tar 1080p over komponent. Så langt har jeg ikke sett en tv som støtter 1080p over komponent inngangen med pixelmapping. Begynner å lure på om det i hele tatt er mulig og kjøre 1080p over komponent inngangen, dette kan jo ha noe med data mengden som kreves for overføre 1080p signaler. Men xbox360 skal jo støtte 1080p å denne har bare komponent og VGA utgang??.Noen med teknisk innsikt som kan utdype mer?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til Grundig Norge for og høre hvordan støtten var for HDMI,VGA komponent inngangene. Fikk bekrefte det som du sier at den støtter 1080p og pixelmapping over HDMI/DVI. Når det gjelder komponent inngangen fikk jeg vel egentlig ikke noe svar uten om at for å vise 1080p man ha en digital inngang, noe som jeg tolker at den ikke tar 1080p over komponent. Så langt har jeg ikke sett en tv som støtter 1080p over komponent inngangen med pixelmapping. Begynner å lure på om det i hele tatt er mulig og kjøre 1080p over komponent inngangen, dette kan jo ha noe med data mengden som kreves for overføre 1080p signaler. Men xbox360 skal jo støtte 1080p å denne har bare komponent og VGA utgang??.Noen med teknisk innsikt som kan utdype mer?
    Skulle til å spørre om du egentlig trenger 1080p og pixelmapping over komponent/VGA, ettersom dvi/hdmi-skjermkort til PC nå er så billig at det egentlig ikke er noen unnskyldning lenger, men så var det xbox360 seff.
    Men trenger du pixelmapping fra 360 da? vil ikke 360 uansett føye seg etter TV-formatet? Den er jo laget for TV, ikke for dataskjermer med sære grafikkortløsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har lest får man overscan med xbox360 på komponent inngangen på Samsung F serien med 1080i eller 1080p. Er vel ikke eneste tv`en dette gjelder. Gir snart opp og finne en tv som kjører 1080p over komponent hvis det i hele tatt er mulig, men det er jævlig surt hvis det kommer en modell noen uker etter at jeg har kjøpt tv som har støtte for dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk telefon fra expert i dag, og siste melding fra Grundig var at nå var TV'ne på lastebil fra tyskland med levering på Grundigs hovedlager 26/2 og levering til kunder 28/2-1/3.

Jeg må innrømme at jeg er drittlei hele Grundig, og vurderer sterkt å finne meg en annen TV. Jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om hvordan Grundig/expert takler service/klager/feil osv i etterkant av salget. Og så er det jo et poeng at andre aktuelle modeller har falt ganske bra i pris, så kanskje man skal slå til på noe der istedet, uten at jeg vet helt hva?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg akkurat hentet min nye Grundig Fine Arts 37 LXW 94-9650 FHD. Gleder meg som en unge til å få koblet den opp og testet den...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Hva måtte du gi for den?

Newcomer Ram1s sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dappe
    Nå har jeg akkurat hentet min nye Grundig Fine Arts 37 LXW 94-9650 FHD. Gleder meg som en unge til å få koblet den opp og testet den...
    Kan du komme med noen intrykk,har også bestilt denne.

Newcomer Ram1s sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Expert Hamar selger denne for 22990.
    De har en stk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig etter den er sett på i noen minutter er intrykket veldig bra. Bildet er sylskarpt, bortsett fra at jeg zappet innom en håndballkamp og der ble bildet av banen med folk i bevegelse noe uklart. Har ikke sjekket innstillingene ordentlig enda, så det er litt tidlig å si. Kjører også med en forhistorisk scartkabel, som skal byttes med noe bedre..

Jeg betalte 19999,- for den, men fikk beskjed om at tilbudsprisen på denne ville ligge på 23000,-
    Jeg hadde bestilt den for lenge siden og fått en pris som de ikke ville gå tilbake på.. (hurra for Expert Kongsberg)

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •