Grundig Fine Arts - Best i test hos Lyd og bilde - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 139
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    dæggern, er den prisen sann..???

Best-Buy AS - TV, video og DVD | TV | LCD TV | GRUNDIG LXW949650FHD

Da blir det i tilfellet bestiliing på meg tror jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blk
    Pris på Best Buy er 8999,-
    Fine Arts 37 LXW 94-9650 FHD
    Grundig Norway - Fine Arts - Fine Arts 37
    Kan du produsere en link til den prisen der? den er ca 16kkr lavere enn veiledende pris fra importør, og "bare" 11kkr lavere enn billigste bekreftede pris fra butikk på en TV som ikke slippes på markedet før om 2 uker.

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blk
    Pris på Best Buy er 8999,-
    Fine Arts 37 LXW 94-9650 FHD
    Grundig Norway - Fine Arts - Fine Arts 37
    Har vært i kontakt med kundeservice hos Best Buy i dag.

Bekrefter at TV'en skal være på lager ca. 24.01. Men fikk i allefall bekreftet at prisen 8.999,- var helt feil. Produktet er heller ikke med i oversikten på aktuelle tv'er når man browser i gjennom siden. Må søke etter produktnummeret for å finne tv'en. Det er ikke mulig å bestille tv'en over webshoppen eller. Endelig pris kommer når de får produktet på lager å den blir lagt ut under oversikten over lcd skjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonbon
    dæggern, er den prisen sann..???

Da blir det i tilfellet bestiliing på meg tror jeg..
    Får du bestilt til den prisen, bør du bestille 10, og tjene rått på videresalg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colargol

Bekrefter at TV'en skal være på lager ca. 24.01. Men fikk i allefall bekreftet at prisen 8.999,- var helt feil. Produktet er heller ikke med i oversikten på aktuelle tv'er når man browser i gjennom siden. Må søke etter produktnummeret for å finne tv'en. Det er ikke mulig å bestille tv'en over webshoppen eller. Endelig pris kommer når de får produktet på lager å den blir lagt ut under oversikten over lcd skjermer.

Sa de noe om når 42" var forventet å komme i salg?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colargol

Var innom Expert og maste på når TV'n min kommer, og fikk beskjed om uke 5. Dvs 05.02.07. De klarte ikke noe før den tid sa de.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Typho
    Sa de noe om når 42" var forventet å komme i salg?
    Ifølge Grundig Norge, så skal 42" komme mot slutten av februar. 2-3 uker etter 37".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det er flere enn meg som er opptatt av 1:1 pixelmapping.
    Fikk bekreftet fra Grundig i går at Fine arts'n støtter 1:1 pixelmapping over DVI/HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har blitt veldig nyskjerrrig på denne tven i det siste, og vurderer å kjøpe den. Men jeg er litt fersk på disse scart adapterene man kan benytte for å utvide tven muligheter mht. digitalt bakkenett, satelitt og kabel tv. Er dette properitære løsninger, eller kan dette skaffes av de flese. Og er de dyre? Noen som har noen linker til nettsteder som har slike? Prøvd å søke men finner bare dummy scart ledningsadaptere...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zirum
    Hei,

Jeg har blitt veldig nyskjerrrig på denne tven i det siste, og vurderer å kjøpe den. Men jeg er litt fersk på disse scart adapterene man kan benytte for å utvide tven muligheter mht. digitalt bakkenett, satelitt og kabel tv. Er dette properitære løsninger, eller kan dette skaffes av de flese. Og er de dyre? Noen som har noen linker til nettsteder som har slike? Prøvd å søke men finner bare dummy scart ledningsadaptere...
    Det er Grundig som lager disse adapterne til sine TVer SVJV. De skal ikke være veldig dyre, men jeg har ikke fått noen pris enda fra Grundig.
    Fordelen med grundig sine kort er at man slipper nye bokser og fjernkontroller, ettersom grundigløsningen inkorporerer seg i menyer og systemer i TV'n. Du merker bare at du har flere kanaler.
    Og, jeg lurer på, selv om ejg ikke er 100% sikker, om ikke Grundig er alene om å levere denne typen tuner-adaptere med direkteintegrering i TV'n, som støtter bruk av dekoderkort.

Men, iallefall toshiba og sony har utskiftbare adaptere også, svjv. PCMCIA-kort som sitter inni TV'n.

Jeg har sendt forespørsel om mpeg2-tuner for å bruke på prøvesendingene i Oslo, og mpeg 4 til senere bruk. Mpeg4-tuneren er lovt å være klar før september 2007. Men priser har jeg ikke fått.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for responsen,

Har du noen formening om hvordan disse adapterene vil arte seg rent praktisk?

Slik jeg har forstått det, så kobler man de rett inn i Scart-pluggen. Vil det bli store klumpen bak, og vil den trenge ektra strøm o.l.? Hvis scarten står rett ut bak, vil det kanskje være fare for at kontakten ryker over tid, eller at adapteren begynner å dette ut tro? Eller er det slik at kontaktene på denne tven går nedover? Så det gjorde det på den mindre 30"...

Tror jeg gjerne skulle hatt en hands-on experience...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zirum
    Takker for responsen,

Har du noen formening om hvordan disse adapterene vil arte seg rent praktisk?

Slik jeg har forstått det, så kobler man de rett inn i Scart-pluggen. Vil det bli store klumpen bak, og vil den trenge ektra strøm o.l.? Hvis scarten står rett ut bak, vil det kanskje være fare for at kontakten ryker over tid, eller at adapteren begynner å dette ut tro? Eller er det slik at kontaktene på denne tven går nedover? Så det gjorde det på den mindre 30"...

Tror jeg gjerne skulle hatt en hands-on experience...
    Jeg skal komme tilbake med en fyldig rapport så fort jeg får TV'n i hus neste helg. Har leveringsdato 05.02.07, men håper å få den i hus før helga så jeg får sett Super Bowl natt til mandag på ny TV. Jeg er Chicago Bears fan, og de er i Super Bowl for første gang på 21 år....

Jeg tror ikke du skal bekymre deg for at scartadapteret skal stikke rett ut bak. Det ville jo ikke gå i forhold til et veggoppheng bla. Sånn som jeg har forstått det, vil det henge rett ned. Det har også vært snakket om en mulighet til å koble det til dvi istedet. Da har man jo også muligheten til å skru det fast i TV'n (strekkavlasterskruer).
    Det skal ikke være behov for ekstra strøm, eller andre justeringer/innstillinger. Adapteret kobler seg automagisk inn i TV'ns eget styringssystem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant de modulene på den internasjonale siden:

Satelitt:
    Grundig Intermedia GmbH - DSR 1650 Micro
    Cons: Det ser ikke ut til at den støtter noe annet en gratis (ukodede) kanaler

Digitalt bakkenett:
    Grundig Intermedia GmbH - DTR 1560 Micro
    Cons: Den er mpeg2, og ut ifra det jeg har fått med meg om det norske nettet, så vil det bli mpg4... Altså ikke brukbart her i landet.

Det skal også komme en for digital kabelnett, men det er ikke noe nettside på den. Bare står nevnt i produktbladet for Tven:
    DVB-C: DCR 1680 Micro - GRP xxxx
    http://www.grundig.no/arch/_img/9089213.pdf
    cons: Vil denne funke i Norge? Hakke noe kjennskap til dvb-c standarden... Er det noen for for properitær koding her? Eller er det en felles standard? Trenger man smartkort for f.eks. UPC i norge? Tar denne smartkort...?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om denne takler 1080p pc signal?
    Og hvilke butikker er det egentlig som selger denne, og til hvilke priser?
    og er fargen bak glassplaten egentlig grå? eller er den svart?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warius
    Noen som vet om denne takler 1080p pc signal?
    Og hvilke butikker er det egentlig som selger denne, og til hvilke priser?
    og er fargen bak glassplaten egentlig grå? eller er den svart?
    Jeg har en sånn i bestilling, og det jeg har fått vite fra Grundig Norge er at den takler 1080P-signal og 1:1 pixelmapping på VGA, DVI og HDMI.
    Expert er vel der du har størst sjanse for å få tak i den. De har visstnok klart å grabbe til seg det første partiet på 3000stk.
    Euronics selger også Grundig, men de har over hodet ikke noen peiling på når de får den inn.
    Jeg betalte 19999,- for min, men prislappen i systemet til expert er 22,5kkr, og 25kkr ifølge Grundig.
    ETA på min TV er 05.02.07.
    Hovrdan fargen er bak glassplaten er det nok ikke mange som kan fortelle deg enda. Det er vel ingen eksemplarer som har nådd butikkene enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Ifølge Grundig Norge, så skal 42" komme mot slutten av februar. 2-3 uker etter 37".
    Og så feil kan man ta.
    Kommer rett fra Expert Alanabru nå (hvor jeg har betalt depositum på fine arts'n) med lev 5.feb), og der traff jeg på en representant fra Grundig som kunne fortelle meg at de ikke ante noe om når de kunne levere Fine Arts i 37", og ihvertfall ikke i 42". G
    rundig Norge visste kanskje noe mer om leveringstidspunkt i neste uke, men personlig trodde Grundigmannen på MARS(sic!).:evil:

Jeg håper ikke Grundigs stadig nye lovnader om snarlig levering, som de har holdt på med siden månedskiftet november/desember er symptomatisk for kvalitet og service _etter_ at produktet er levert.

Jeg begynner iallefall å bli lei, og spekulerer på hva jeg evt kan tenke meg av TV ellers (mei, xdim. jeg vil ikke ha plasma, samme hvor bra du påstår det er).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.... dette var kjedelig og høre

Har ventet en stund på denne tven nå.

Jaja, får smøre meg med enda mer tålmodighet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Grundig Norge visste kanskje noe mer om leveringstidspunkt i neste uke, men personlig trodde Grundigmannen på MARS(sic!).:evil:

Jeg håper ikke Grundigs stadig nye lovnader om snarlig levering, som de har holdt på med siden månedskiftet november/desember er symptomatisk for kvalitet og service _etter_ at produktet er levert.

Jeg begynner iallefall å bli lei, og spekulerer på hva jeg evt kan tenke meg av TV ellers (mei, xdim. jeg vil ikke ha plasma, samme hvor bra du påstår det er).
    Expert Bonus på Økern bekrefter at 37" ikke kommer før i slutten av februar, ev i mars. Noen av oss har ventet mange uker allerede. Og har betalt 10 % av kjøpesummen... Jeg fristes også til å heve kjøpet, men er usikker på rettighetene rundt dette.:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fine Arts under produksjon...

I følge kilder startet Grundig produksjonen av 37" denne uken etter litt trøbbel ved fabrikken...

Så da får vi smøre oss med tålmodighet. Men det blir spennende å se hvilket marked de prioriterer først!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Markuz
    Expert Bonus på Økern bekrefter at 37" ikke kommer før i slutten av februar, ev i mars. Noen av oss har ventet mange uker allerede. Og har betalt 10 % av kjøpesummen... Jeg fristes også til å heve kjøpet, men er usikker på rettighetene rundt dette.:evil:
    Jeg vil tro at Expert vil være svært velvillig i en slik situasjon. Jeg har iallefall fått tilbud om heving fra Expert Alnabru.
    Det som irriterer meg noe inni hel**** er at de stadig har jugd på seg nye leveringsdatoer, og holdt folk på venteliste og som har betalt depositum for narr.
    Jeg har TV en stund til, den gamle er fremdeles i drift, men hvis jeg holder ut å vente til Fine Arts'n kommer, kommer jeg nok til å kreve et prisavslag når de evt leverer, som kompensasjon for masse tøv og fanteri, og for at de har holdt på pengene mine og ikke forholdt seg til avtalt leveringstid.

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •