Flatskjerm med 8 ms under 26" - Finnes dette?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flatskjerm med 8 ms under 26" - Finnes dette?

Trenger litt hjelp her. Mine foreldre vil gjerne ha en TV nr. 2 til å ha i stua. "TV-rommet" har de i kjelleren.

Pappa ser dog en del fotball, og da trengs det i mine øyne 8 ms. De ønsker seg ikke noen TV større enn 26", og det er her jeg har fått et problem når jeg har lett etter en passende TV for dem. Det ser rett og slett ikke ut til at TV'er under 26" har responstid på 8 ms. Tar jeg feil, eller er det et faktum?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en TV som er god på fotball, papirspecs forteller dessverre ikke nødvendigvis så mye om kvaliteten på en TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar.

Jeg er klar over dette, men ønsker å finne TV'er under 26" med 8 ms, før jeg vurderer kvaliteten på de jeg har endt opp med.

Jeg er overbevist om at TV'er med tregere responstid enn 8 ms sliter veldig med fotball, og har forsåvidt fått dette bekreftet etter å ha opplevd at veldig mange skjermer tregere enn dette, sliter tydelig med etterslep under visning av fotballkamper.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mabbutt
    Hei, og takk for svar.

Jeg er klar over dette, men ønsker å finne TV'er under 26" med 8 ms, før jeg vurderer kvaliteten på de jeg har endt opp med.

Jeg er overbevist om at TV'er med tregere responstid enn 8 ms sliter veldig med fotball, og har forsåvidt fått dette bekreftet etter å ha opplevd at veldig mange skjermer tregere enn dette, sliter tydelig med etterslep under visning av fotballkamper.
    Og grunnen til det skyldes helt andre ting som hvor gode de er til å behandle signalene, kvaliteten på signalene, bildebehandlingen, osv. De finnes så mange kreative målinger at du kan IKKE stole på tall som blir oppgitt. Produsent A måler det på måte X og produsent B måler det på måte Y. Ettersom Y ikke er lik X vil de gi 2 forskjellige resultater selvom utgangspunktet er det samme. Derfor er det ikke noe poeng å se etter ett tall som ikke forteller deg noe...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    Og grunnen til det skyldes helt andre ting som hvor gode de er til å behandle signalene, kvaliteten på signalene, bildebehandlingen, osv. De finnes så mange kreative målinger at du kan IKKE stole på tall som blir oppgitt. Produsent A måler det på måte X og produsent B måler det på måte Y. Ettersom Y ikke er lik X vil de gi 2 forskjellige resultater selvom utgangspunktet er det samme. Derfor er det ikke noe poeng å se etter ett tall som ikke forteller deg noe...
    Hmm, interessant poeng.

Jeg får krype til korset og ta samme runden ved å se på TV'er i butikkene, som da jeg skulle velge min egen TV. Forskjellen var jeg at jeg kun kikket på TV'er i 40" klassen da jeg tok runda sist.

Det blir et slit å få sjappene til å få på noe fotball igjen, og la MEG styre fjernkontrollen. Disse selgerne går meg på nervene...de prater jo piss fra ende til annen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •