Philips TV med dårlig synkronisering.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips TV med dårlig synkronisering.

Har ett merkelig problem på min 28" Philips widescreen TV. Den er ca. ett år gammel, og jeg synes at problemet har oppstått gradvis.

Lyden kommer før bildet. Dette gjelder uansett hvilken kilde som benyttes. Synkroniseringen kan av og til være ganske bra, for så å bli helt håpløs.
    Det er fortsatt garanti på TV`en, snakket med ett TV-verksted som sa att de aldri hadde hørt om noe lignende, men at jeg kunne levere den inn til rep. Hvis de ikke finner noen feil, må jeg betale for feilsøkingen. :cry:

Er det noen her som har opplevd noe lignende. Evt. vet om noe som kan påvirke en TV slik at synkroniseringen bli feil :?:

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et vanlig problem med plasma skjermer.
    Der prosesseres bildet som regel så mye at det blir litt forsinket i forhold til lyden. Kjører derfor med receiver som har mulighet til å forsinke lyden.

Prøv å skru av alle ekstra instillinger i menyen på tv'en. Jeg kjenner ikke til hva Philips kaller det, men det har som regel fancy'e navn (Hyper Picture Enhancer, Mega Pixel Plus, Super Duper Color fix and noise remover etc.... ;-)

Roger

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her hørtes rart ut. Ring Philips kundeservice på 22 74 82 50.

-Kjetil-

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogers
    Prøv å skru av alle ekstra instillinger i menyen på tv'en. Jeg kjenner ikke til hva Philips kaller det, men det har som regel fancy'e navn (Hyper Picture Enhancer, Mega Pixel Plus, Super Duper Color fix and noise remover etc.... ;-)

Roger
    Fant 2 såkalte billedforbedrings ting i menyen. Slo av disse uten at bildet ble merkbart dårligere. Lyden ble faktisk bedre synkronisert :!:
    Dette kan da ikke være riktig kostruert fra Philips sin side. Også merkelig at Philips sitt service verksted ikke hadde peiling på dette problemet. Får vel bare leve med det. Planen er uansett å oppgradere til noe mer filmvennlig enn en 28". :lol:

Takk for hjelp og tips, og fraværende mobbing av pygme tv`en min.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •