Forbrukerrapporten: "Ikke kjøp flatskjerm" - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 60 av 60
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    ØØØØh, hallo!!!

Og hvilken type digitalkabel bruker du fra din "digitale" Canal Digital/ Viasat tuner i dag? Er det HDMI eller DVI? Jeg bruker nemlig scart. Hvorfor; jo,fordi det er et analogt signal som kommer til min tv. Hele tuneren er en D/A-konverter. Så om du tror du har digital-tv i dag har du levd i feil tro; selv om de reklamerer for dette på tv. Det er nok bare halve sannheten

Jeg regnet med at du visste hva digitalt bakkenett var.

Men det var nok en "blunder" det ja
    Når man snakker om digital TV, snakker man om digital kringkasting. Den siste meteren fra tuner/dekoder til TV er uvesentlig. Det sagt så finnes det DVB tunere med HDMI/DVI utgang selv om ingen av disse er godkjente av CD/Viasat.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ØØØØh, hallo!!!

Digitalt bakkenett åpner for hel-digitalt tv. Det som sendes over eteren i dag er Mpeg2 (les-parabol). Mpeg4 skal innføres, noe som tillater stor båndbredde og muligheter for HDTV. Hvor stor båndbredde som kommer til de forskjellige landsdeler får en jo se. Det er ikke sikkert at ALLE småøyene i nord får HDTV. Men alle må skaffe seg en ny mottaker - en Mpeg4 mottaker med HDMI (evt DVI+optisk/ coax)

Noen steder vil sikkert kun få dagens "digital parabol"-kvalitet, men på
    sør-,vest- og østlandet blir det garantert HDTV; og det er vel snakk om 720p.
    Her er du fulstendig ute og sykler. For det første er MPEG2/4 kompresjonsstandarder. Begge to kan benyttes for både SDTV og HDTV.

Og igjen; Det digitale bakkenettet er ikke det samme som HDTV. Tvert i mot vil det digitale bakkenettet kun distribuere SDTV fra dag 1. Men den digitale formen ÅPNER for at vi kan få HDTV-kanaler i framtida.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Zzzzzz...

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Her er du fulstendig ute og sykler. For det første er MPEG2/4 kompresjonsstandarder. Begge to kan benyttes for både SDTV og HDTV.

Og igjen; Det digitale bakkenettet er ikke det samme som HDTV. Tvert i mot vil det digitale bakkenettet kun distribuere SDTV fra dag 1. Men den digitale formen ÅPNER for at vi kan få HDTV-kanaler i framtida.
    Vet du, jeg klarer ikke å skrive det flere ganger enn jeg allerede har skrevet!!!

JEG VET AT DIGITALT BAKKENETT IKKE ER DET SAMME SOM HDTV. DIGITALT BAKKENETT ÅPNER FOR HDTV PÅ SIKT, OG MED MPEG-4 ØKER KAPASITETEN IFT MPEG-2.

Hva som blir gjort fra dag en, er meg klekkende likegyldig. Det er heller ikke opp til meg eller deg hva som blir gjort fra dag en. Det jeg har snakket om er mulighetene for HDTV fra dag en. Dersom du tror jeg har funnet opp dette eller synser meg frem og "jeg er helt ute å sykler"; ja så ta kontakt med NTV, John.G Bernander eller ITavisen for oppklaring.

Og dersom du tror at jeg ikke vet at Mpeg-2 og Mpeg-4 ikke kan brukes til både SD og HD - åhhh, det er tungt, ja. Når jeg sitter med en HD DVD-spiller og leser om alt styret skrevet rundt Mpeg-2, VC-1, Mpeg-4 og Bluray så tror jeg at jeg har fått med meg essensen, ja.

Ta å se på hva du skriver da! Din siste setning er den samme som min første -så da er du vel fullstendig ute å sykler du også.

Kan vi legge denne dø!!! Jeg er helt sikker på at flere av oss snakker rundt hverandre her, samt at enkelte elsker å kverulere og synse. Men dersom jeg tar helt feil at Digitalt bakkenett betyr slutten for analoge signaler, standard kompr. blir Mpeg-4, åpner for hdtv og bedre lyd, superrask txt-tv og at innføring av Digitalt bakkenett er vedttatt innført av Stortinget over en periode frem til 2009 - hvis alt dette er feil, så har jeg lest feil. Da blir jeg svært fornøyd dersom noen kan henvise til sider der dette oppklares en gang for alle.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEG VET AT DIGITALT BAKKENETT IKKE ER DET SAMME SOM HDTV. DIGITALT BAKKENETT ÅPNER FOR HDTV PÅ SIKT, OG MED MPEG-4 ØKER KAPASITETEN IFT MPEG-2.
    Virkelig?
    Kan du da forklare hva det er du mener med følgende utsagn:
    Det er ikke sikkert at ALLE småøyene i nord får HDTV. Men alle må skaffe seg en ny mottaker - en Mpeg4 mottaker med HDMI (evt DVI+optisk/ coax)

Noen steder vil sikkert kun få dagens "digital parabol"-kvalitet, men på
    sør-,vest- og østlandet blir det garantert HDTV; og det er vel snakk om 720p.
    Det ser veldig ut som du her snakker om HDTV som det skulle vært digitalt bakkenett. Hvor nevnes det at det kan bli en geografisk begrensning i den eventuelle fremtidige HDTV-lanseringen?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norges Televisjon AS

Elektronikkbransjen

VG Nett - Teknologi Nå kommer endelig HDTV!

"Det digitale bakkenettet vil gi alle som bruker en antenne for å motta TV-signaler, flere kanaler, bedre lyd og bilde, muligheten for HDTV og flere tjenester i fremtiden. De fleste land i Europa er allerede i gang med tilsvarende utbygging. I Sverige er overgangen langt på vei gjennomført, ettersom det gamle analoge nettet nå slukkes i stadig flere områder."

"Det norske nettet

Høye fjell og mange dype daler er sammen med NRKs regionsstruktur, de to viktigste årsakene til at det norske digitale bakkenettet er meget krevende å bygge ut."

http://www.ntv.as/files/tidsplan_for...gital_TV_1.pdf

"Hvorfor er denne regionrekkefølgen valgt når nettet bygges ut?
    Målet vårt er digital-TV til alle så raskt som mulig, derfor åpnes det digitale bakkenettet etter hvert som det ferdigstilles. Følgende hovedhensyn ligger til grunn for utbyggingsplanen: 1: Kommersielle hensyn. Stortinget har bestemt at hele utbygging og finansieringen av den skal være markedsorientert uten statlig støtte. Dette gjør at noen tett befolkede områder må prioriteres. 2: Tekniske og praktiske hensyn. Topografien i Norge med høye fjell og dype daler, samt en lang vinter, legger viktige premisser for hva som er mulig. 3: Hensynet til dagens NRK2-dekning. Konsesjonen sier at områder med lav NRK2-dekning skal gis prioritet. Disse tre hovedhensynene er balansert mot hverandre og ligger til grunn for regionrekkefølgen i utbyggingsplanen."

"Både det digitale nettet og mottakerboksene vil kunne formidle HDTV-signaler, det er opp til TV-apparatet om den enkelte seer får utbytte av den gode billedkvaliteten."

(derfor skrev jeg at alle får kanskje ikke få tilbud om HDTV med en gang)

Dekning:
    Det skal bygges ut et basisnett som vil dekke 95 prosent av husstandene i Norge, og ca 70 prosent av hytter og fritidsboliger. I tillegg bygges et satellittskyggenett, som sammen med satellittmottak, kabel-TV og bredbånds-TV, vil bringe dekningen opp i tilnærmet 100 prosent av husstandene i Norge.
    Dette betyr at:

• Alle husstander vil få tilgang til alle NRKs TV- og radiokanaler, uten ekstra kostnader, inkludert NRKs eventuelle tilbud om programmer i HD-kvalitet, og andre tilbud NRK måtte utvikle som allmennkringkaster.

• Tilbudet om betal-TV vil gjelde 95 prosent av husstandene og ca 70 prose
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Da er det ett fett hva du svarer eller "vrir og vrenger" OleM. Jeg abb. ikke på tråden lenger (orker ikke) så da får dere klare dere uten meg

Ellers så får vi se om det kommer HDTV på bakkenettet eller ei. Du og ett par til mener det IKKE vil gjøre det - bransjen mener at det vil komme og Stortinget har det som målsetning. Så da får vi se, da vet du.

Snakkes i en annen tråd
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Når NRK velger å sende i HD interesserer meg egentlig veldig lite. Men filmkanaler samt Dokumentar kanalene interesserer meg mer og Discovery sendes i HD allerede i visse land, samme med National Geographic. Så for min del bør HD være innen rekkevidde innen 2 år. Om det blir via parabol eller NRK's bakkenett spiller ingen rolle.

Dessuten er jo HD-DVD innen rekkevidde samt Blueray like rundt hjørnet. x360,PS3 samt PC er også grunner for å investere i flat skjermer
    DiscoveryHD begynte sendeplanen på Canal Digital den 1 November 2006

Men er enig, når NRK begynner med HD er revnende likegyldig for meg.

Vil også si det at det første trinnet til HD på det meste blir å få slengt alle treige folk som ikke eier interesse for bildekvalitet over på digitalt nett. Idag kan de fleste som har kabeltv skaffe seg digital tuner og få digital sending men de fleste gjør det ikke. Så lenge man må sende dobbelt (analogt og digitalt) vil kvaliteten være dertil også samt at man må frigjøre plass for HD. Den andre løsningen er jo IP tunere, men dette er rimelig nytt og vi trenger stabilitet og raskere linjer før dette blir en realitet. Det tredje er jo parabol og der finnes det jo en god del allerede.

SVT1 starter jo HD sendinger over nyttår nå både på parabol, kabel og digitalt bakkenett. NRK har selv investert ganske mye penger i produksjonsutstyr og kamera. Alle store produksjoner lages og distribueres jo i HD (ol, vm, grand prix av forskjellige slag). De har vel til og med selv lagd en test produksjon fra en konsert her i norge om jeg ikke husker feil.

Personlig tror jeg NRK haler det ut og vil ha oss skattebetalere til å svi av mere penger før de lover noe som helst. På denne måten kan de sitte på gjerdet og gneldre om mer penger. Til og med lokaltv'en her i trondheim produseres og tas opp i HD (tv adressa).

Og til slutt, forbrukerinspektørene og alle de andre bajasene har jeg sluttet å høre på for lenge siden. De fleste testene utføres i utlandet, med tv'er som er opptil 2 år gamle (sjekk selv) og med prissprik og typeforskjeller som ikke ligner grisen (du sammenligner ikke 50 000 kroners design tv'er med vanlige skjermer, ei heller store plasmaskjermer med små lcd).

Har to kammerater, en som har en PV60 på digital kabeltv og en som har en 40V2000 på digital parabol. Flotte bilder på begge. Gjerrigknarker som absolutt skal ha stor skjerm men ikke gidder betale for det og ikke gidder punge ut en tusing for digitalt signal kan bare ha det så godt spør du meg.

Hadde vi hatt denne diskusjonen om vi hadde pratet om det er vits i å kjøpe et stereoanlegg til 20 000 om man kun skal bruke det til FM radio og kassett? Jeg tviler. Da ville vi sagt at personen er idiot og at det er et utrykk som heter "crap in crap out".

Det er også klargjort for Mpeg4 og hdtv standardiserte sendinger fra hovedsenderen her i Trondheim allerede. Utstyret er på plass, noen må bare flippe brytern og sende selve signalene. Hvis ikke PBS kanalene bryr seg så blir de kommersielle iallefall å gjøre det på kabeltv og parabol.

Sitat Opprinnelig postet av Labbe
    Altså hvis man skal ha en brukbar 37 tommer så må man opp i 15000-20000 kroner ? Da er jeg i grunn enig med faren til innsenderen, hvis dette skal være tv'er også for vanlige folk (og ikke bare entusiaster) så må man kunne forvente å få mer for pengene. For 15000 kroner burde man få en tv som var fantastisk uansett om det kobles til digitale eller analoge signaler, ellers må det vel være bedre å kjøpe en billigere CRT tv ? Problemet er at de ikke er å få tak i lenger nesten. Dessverre sier sjefen her hjemme tvert nei til CRT og da må jeg prøve å finne beste tv til ca 15000 kroner, men det er jaggu ikke enkelt. Særlig når hjelpen du får i butikkene er så som så...
    Er utrolig hvor raskt folk husker hva ting egentlig kostet. En 32" god crt tv kostet for 4 år siden mellom 14000 og 30 000 kroner (snakker her om philips/sony/panasonic, ikke designtv'er). At man da må forvente å betale det samme og faktisk mindre for de beste for en flatskjerm virker ikke unaturlig overhodet på meg.

Si meg er folk såpass glemske at de ikke husker etterslep pga elendig 100hz system/prosessorer? Mangel på digitalt kamfilter som forårsaket psykideliske farger, vibrerende bilder, stråling som i lengden var slitsomt og ikke minst mangelen på store skjermer?

Jeg sikter ikke til deg her nå, men det er mange som sutrer og klager over at de ikke kan kjøpe den billigste tv'en de finner og få gode bilder. Er ikke dette ganske naturlig? Og unnskyld meg, men logikken om at en god tv skal få til et like godt bilde når den er dobbelt så stor som din referanse? Så ett kamera er elendig om jeg ikke kan blåse ett dårlig bilde opp i kjempeformat og få det like godt? Eller som jeg var innpå, at anlegget mitt til x antall tusen er bare å kaste siden jeg ikke får mer sus om jeg skrur opp lyden på analoge signaler?

Man får desverre hva man betaler for. Vil du ha bedre skjerm blir det dyrere, vil du ha større skjerm blir det dyrere. Å sammenligne prisene på gode flatskjermer idag med prisen på elendige indiskproduserte billedrørskjermer med dårligere teknologi enn man hadde for 10 år siden blir bare feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det ett fett hva du svarer eller "vrir og vrenger" OleM. Jeg abb. ikke på tråden lenger (orker ikke) så da får dere klare dere uten meg

Ellers så får vi se om det kommer HDTV på bakkenettet eller ei. Du og ett par til mener det IKKE vil gjøre det - bransjen mener at det vil komme og Stortinget har det som målsetning. Så da får vi se, da vet du.

Snakkes i en annen tråd
    det er da ingen her som har påstått at det ikke kommer hdtv å det digital bakkenettet...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    DiscoveryHD begynte sendeplanen på Canal Digital den 1 November 2006

Er utrolig hvor raskt folk husker hva ting egentlig kostet. En 32" god crt tv kostet for 4 år siden mellom 14000 og 30 000 kroner (snakker her om philips/sony/panasonic, ikke designtv'er). At man da må forvente å betale det samme og faktisk mindre for de beste for en flatskjerm virker ikke unaturlig overhodet på meg.
    Jeg er selvsagt enig i at man får det man betaler for, jeg har aldri hatt så stor tv som 32 tommer og selvsagt det som et fremskritt. Og at det vil være prisforskjell på de gode og dårlige tv'ene er jeg enig i. Men det er vel billigere å lage tv'er med ny teknologi enn gammel så sammenligningen er vel ikke helt reell. Jeg er ikke gjerrig, men mener at for 10000 kroner burde man få en tv med i det minste perfekte tvbilder i størrelsen 32 tommer. Ok, det kommer, men kanskje er tv'en ødelagt og avlegs før dette er på plass. Selvsagt kan jeg kjøpe en digital dekoder, men det koster jo fort en tusing pluss 100 pr måned det også. Hvis du sammenligner prisen på andre hvitevarer så har de ikke økt dramatisk selv om komfyrer, kjøleskap, vaskemaskiner er veldig mye mer avansert i dag enn for få år tilbake.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbe
    Jeg er selvsagt enig i at man får det man betaler for, jeg har aldri hatt så stor tv som 32 tommer og selvsagt det som et fremskritt. Og at det vil være prisforskjell på de gode og dårlige tv'ene er jeg enig i. Men det er vel billigere å lage tv'er med ny teknologi enn gammel så sammenligningen er vel ikke helt reell. Jeg er ikke gjerrig, men mener at for 10000 kroner burde man få en tv med i det minste perfekte tvbilder i størrelsen 32 tommer. Ok, det kommer, men kanskje er tv'en ødelagt og avlegs før dette er på plass. Selvsagt kan jeg kjøpe en digital dekoder, men det koster jo fort en tusing pluss 100 pr måned det også. Hvis du sammenligner prisen på andre hvitevarer så har de ikke økt dramatisk selv om komfyrer, kjøleskap, vaskemaskiner er veldig mye mer avansert i dag enn for få år tilbake.

Det koster MYE mer å sette igang produksjon av flatskjerm enn det var for CRT. Så å si ethvert halvindustrialisert land som for eksempel tyrkia, india, kina, mexico osv har dusinvis med CRT fabrikk mens flatskjermsfabrikkene ligger samlet i sørkorea eller japan (hitachi, samsung-sony, lg-philips, pioneer, matsushita, sharp).

Eneste grunn til at prisen er blitt såpass lav som den er er det faktum at fabrikkene er gigantiske og at stykkprisen pr enhet derfor blir lavere (noen få leverer til alle andre og får større opplag). Logikken din om at ny teknologi skulle tilsvare lavere pris skjønner jeg ikke. Ny teknologi handler om fremskritt på andre områder enn pris ene og alene. Ikke forvent mer av en 32" flatskjerm til 10 000 enn du ville gjort til av en crt skjerm for 5 år siden. Husk også inflasjon og lønnsøkning. En tv som kostet 10 000 for 10 år siden vil tilsvare 15 000 idag lett. En gjennomsnittstv i 1978 ville kostet med dagens verdi og lønns/prisvekst ca 40 000 kroner.

Ergo, ikke forvent at ting skal bli billigere, forvent heller fremgang på andre områder. Hvis ikke, forvent å bli skuffet. Perfekt får du om alle deler er perfekte. Isåfall får du skaffe deg en god tv, et godt signal og gode fordelere av dette signalet.

Du sammenligner med prisen på hvitevarer og konkluderer med at disse ikke har gått opp i pris selv om de har blitt mer avanserte? Skjønner ikke helt sammenligningen din. TV'er har jo stupt i pris og gir bedre funksjonalitet hele tiden. Hvitevarer har i stor grad stått på stedet hvil med unntak av at vi jo tjener mer hvert år og at man således kan si at alt der også har blitt billigere.

Jeg tør si at ingenting innenfor elektronikk har gått opp i pris de siste 20 årene alt tatt i betrakning. Hvitevarer er vel også det som har forandret seg minst av alt. Teorien og teknologiforskjellene mellom lcd/plasma vs crt er jo ganske markante mens forskjellen på en 70 år gammel elektrisk komfyr og en med keramisk topp idag er sjeldent annet enn bedre isolering og sikring.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har vel urealistiske forventninger skjønner jeg. Men nå er den nå en gang slik at den gamle har tatt kvelden og jeg har som familefar et begrenset budsjett på en tv. Jeg har ikke krav til tv'en at den skal være perfekt, men når flere på forumet her hevder at bildene man får av en tv til 10000 kroner rett og slett er dårlige på en vanlig kabeltv så blir jeg skuffet over det. Men ok, kan saktens strekke meg opp til 15000 for å kjøpe panasonic 37 tommer pv60, som mange skryter av. Men N0stra, avviser du forbrukerrapportens utsagn helt ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt utenom topic.

Ser det skrives mye og digitale signaler og HDTV og alt mulig her (det meste langt over min kunnskap), men har vanlig parabol tuner og bruker Canal Digital, er det bra signaler eller er det dårlige? Og er det digitalt eller analogt?:-D:-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Det koster MYE mer å sette igang produksjon av flatskjerm enn det var for CRT. Så å si ethvert halvindustrialisert land som for eksempel tyrkia, india, kina, mexico osv har dusinvis med CRT fabrikk mens flatskjermsfabrikkene ligger samlet i sørkorea eller japan (hitachi, samsung-sony, lg-philips, pioneer, matsushita, sharp).
    Tyrkia har faktisk 2 ganske store fabrikker for LCD paneler. Beko og Vestel, de produserer ikke akkurat krem tv'er dog. Er for det meste kun billig modeller produsert på bestilling for no-name produsenter som f.eks Matsui, Viewsonic etc men de har også mye av Grundig noe som sier litt.... :-?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I høst har jeg for første gang sett flatskjermer i størrelsen 32-42" som gir godt bilde med SD-signaler av vanlig broadcast-kvalitet. Det har lite med panelene å gjøre, men at produsentene faktisk har innsett at de ikke kan konkurrere bare om å ha det beste bildet med digitale HD-signaler, men også i HD.

Disse skjermene er ennå ikke helt gratis, for å si det slik, men for den som vil ha flatskjerm nå og hovedsaklig skal se norske TV-kanaler de neste par årene, så bør man investere i en TV med god intern SD oppkonvertering.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Høye fjell og mange dype daler er sammen med NRKs regionsstruktur, de to viktigste årsakene til at det norske digitale bakkenettet er meget krevende å bygge ut."

"Hvorfor er denne regionrekkefølgen valgt når nettet bygges ut?
    Målet vårt er digital-TV til alle så raskt som mulig, derfor åpnes det digitale bakkenettet etter hvert som det ferdigstilles. Følgende hovedhensyn ligger til grunn for utbyggingsplanen: 1: Kommersielle hensyn. Stortinget har bestemt at hele utbygging og finansieringen av den skal være markedsorientert uten statlig støtte. Dette gjør at noen tett befolkede områder må prioriteres. 2: Tekniske og praktiske hensyn. Topografien i Norge med høye fjell og dype daler, samt en lang vinter, legger viktige premisser for hva som er mulig. 3: Hensynet til dagens NRK2-dekning. Konsesjonen sier at områder med lav NRK2-dekning skal gis prioritet. Disse tre hovedhensynene er balansert mot hverandre og ligger til grunn for regionrekkefølgen i utbyggingsplanen."
    Du skrev at det ville være geografiske begrensninger i HDTV tilbudet. Og igjen så underbygger du dette med argumenter om det digitale bakkenettet...
    Det står ikke et eneste ord om at en evt HDTV lansering vil foregå til forskjellige tider i forskjellige regioner.

.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snakkes i en annen tråd
    Hehe... Dette blir jo bare latterlig. Du skrev at stortinget hadde vedtatt utbygging av HDTV. Jeg skrev at HDTV ikke er det samme som digitalt bakkenett. Siden er det du som har "vridd og vrengt" for å forsøke å påstå at du vet hva som er hva.
    Jeg har ikke sagt et ord om at det IKKE vil komme HDTV i det digitale bakkenettet. Det vil det helt sikkert, men ikke i 2008-09 som du skrev. Det digitale bakkenettet er i første omgang et SDTV-nett som i framtiden kan bygges ut med HDTV.

Jeg skjønner ikke hvorfor du absolutt må innta en slik voldsom bastant forsvarsposisjon. Det er lov å ta feil. Du skrev noe om å uttrykke seg som en 14-åring tidligere i tråden. Jeg synes det er din retorikk som minner mest om en 14-åring i denne tråden.
    Men jeg håper i det minste du har lært noe selv om du ikke vil innrømme det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LABBE:
    Men ok, kan saktens strekke meg opp til 15000 for å kjøpe panasonic 37 tommer pv60, som mange skryter av
    Labbe; hvorfor strekke deg til 15k for PV60 37", når du kan få 42" til under 14K hos siba.no?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marsellus, har rett og slett ikke plass til 42 tommers tv der jeg har tenkt til å plassere den, ellers er jeg enig i at dette er et godt tilbud.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Tyrkia har faktisk 2 ganske store fabrikker for LCD paneler. Beko og Vestel, de produserer ikke akkurat krem tv'er dog. Er for det meste kun billig modeller produsert på bestilling for no-name produsenter som f.eks Matsui, Viewsonic etc men de har også mye av Grundig noe som sier litt.... :-?
    Nå gikk jo Grundig konkurs for et par-tre år siden og ble kjøpt opp av en av de store Tyrkiske fabrikkene (tror det var beko). Men de har nok ikke noen LCD fabrikker selv. Iallefall står det hverken på firmaets hjemmeside, oversikten over hva fabrikkene deres lager samt på wikipedias sider over produsenter pr dags dato samt beko's egen side på wikipedia.

Derimot ser en konstilasjon av blandt annet ACER til å ha etablert noen fabrikker på Taiwan siden sist jeg sjekket.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette med hvilken tv man trenger er en smakssak. noen syns et bilde kan være dårlig mens andre kan synes det er bra. og hvor mye man vil legge i ny tv til familien er opp til enhver å bestemme. selvsagt vil selgerne anbefale de dyreste tvene, de er jo selgere. man burde bestemme seg for et prisområde og størrelse og gå for det. noen "trente" øyne ville gått for en dyrere mens bestemor ville ikke sett forskjell og ville gått for de billigste.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •