2005 vs 2006 modeller LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2005 vs 2006 modeller LCD

Sitter og vurderer å kjøpe meg en LCD tv. det er veldig frustrerende og det er mange modeller å velge mellom. det er veldig fristende å kjøpe en "gammel" modell siden de selges nå til sterkt reduserte priser.
    En vanlig påstand hos folk er at man får det man betaler for, men jeg mener at dette argumentet er noe selvmotsigende. For hvis jeg kjøper en modell som kostet 20000 kr for et år siden, vil man jo få tak i i dag for kanskje 10000. Men det er endel kritikk mot "gamle" LCD'er, spesielt at de ikke er spesielt gode på raske bevegelser. derfor syns jeg ikke at det argumentet holder helt mål.
    Trenger en god LCD, siden jeg skal bruke den til PC og konsoll.
    Noen som har noen synspunkter?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skikkelig god LCD er vel ikke blitt laget enda dessverre. Til PC osv fungerer de fint men til TV og film er det plasma som er saken. Dog skal du ha en mindre TV så blir det en lcd ja. Jo nyere de er ofte det bedre er de også da LCD har mye aldring igjen.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med all respekt, så er det en uttalelse som er litt typisk for dette forumet, men som ikke er helt relevant for folk flest. *Gode* LCD TV`er har vært veldig bra det siste året, og for folk flest så vil de beste LCD TV`er som har vært i markedet det siste året (og vel så det) gi en flott TV opplevelse.. Det var flere dårlige LCD tv for et år siden enn i dag, men det finnes fortsatt lcd TV som er lansert i høst som er dårligere enn de beste som ble lansert for et år siden. Realiteten er ikke så svart/hvit som man skulle få inntrykk av. En tommelfingerregel, som ofte stemmer, er at hvis det er FOR billig til å være sant så er det en grunn til det. Vi har både plasma og LCD og vil gjerne selge begge deler, så siden vi ikke snakker om merke her, så føler jeg meg ganske objektiv..Du får lcd som er bedre enn plasma (MYE bedre) og vise versa! teknologien er ikke lenger hindringen... mulig du får noe bedre detaljer i veldig mørke scener på en *GOD* plasma ... men forskjellen er slettes ikke så stor som folk skal ha det til !! (og ærlig talt, folk flest legger ikke merke til forskjellen... de er mer opphengt i om fargene er fine, om det er støy i bildet etc...) .. de trykker ikke på pause og sjekker hvor mye detaljer det er i de "nesten svarte" scenene..

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    En skikkelig god LCD er vel ikke blitt laget enda dessverre. Til PC osv fungerer de fint men til TV og film er det plasma som er saken. Dog skal du ha en mindre TV så blir det en lcd ja. Jo nyere de er ofte det bedre er de også da LCD har mye aldring igjen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •