Samsung LE-32M61, fortsatt en god tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE-32M61, fortsatt en god tv?

Ser at prisen på en Samsung LE32-M61 nå ligger på 9 000 siba - Hos oss fÃ¥r du rÃ¥d
    Dette må jo være en kjempe god tv til den prisen eller hva..? Er det noen andre tv'er på siba siden til omtrent samme pris med mye bedre bilde? Tar gjerne imot tips, men må si at jeg ble fristet av tilbudet på M61.

Litt off topic:
    Hvorfor i alle dager får man bare 10% på neste kjøp?
    Dvs at hvis jeg kjøper denne får jeg 899 kr på siba kortet. Bare 10% kan brukes på varer som bestilles (må best. under 1 år). Så hvis jeg kjøper meg en mus til 250 kr får jeg bare brukt ca 25 kr av rabatten op 900 kr jeg har spart opp. Kjøper jeg ikke noe i løpet av et år har jeg ingenting til gode mere.. Eller har jeg misforstått siba-kortet?

EDIT:
    Tv'en brukes for det meste til XB360 og noen dvd-filmer. Kabel tv av og til, men ikke før om 1 års tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke sett den i 32", men 40" er i hvert fall veldig bra. Ikke noe dårligere enn M71 i mine øyne.
    tviler sterkt på at du får noen bedre tv til den prisen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut

Jeg så på en Toshiba WL66 eller hva den nå heter (ble best i test på dinside) 37" men ble ganske skuffet over LCD tv'er. For det første var teksten i menyen på XB360 veldig uklar i la oss si 2 sek før den ble klar igjen. Selve menyen så ikke imponerende ut. Kan også legge til at det var den billigste versjonen av 360 der det er kun 3 ledninger som ble koblet til, 1 for bilde og 2 for lyd.

Er LCD tv'er virkelig så dårlig eller er det bare feil oppsett?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ikke wl66 som vinner tester da?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jsyver01
    er det ikke wl66 som vinner tester da?
    Jo, skrivefeil, forandret det nå.

Fant nettopp ut at tilbudet gjelder kun for privatpersoner. Dvs at jeg hvis jeg finner en tv til maks 11500 som er bedre enn M61 så tar jeg gjerne imot tips angående dette siden jeg får trekt fra 25% på prisen.

TV'en vil bli mest brukt til XB360.

Takker for alle inspill

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ang siba kortet...i hvilke andre kjeder får du gratis betalingsutsettelse og bonus på kjøp som du kan ta ut i rabatt på varer?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    ang siba kortet...i hvilke andre kjeder får du gratis betalingsutsettelse og bonus på kjøp som du kan ta ut i rabatt på varer?
    ..men som kun gjelder privatpersoner, hvilket betyr 25% tapt rabatt. De fleste butikker er villig til å forhandle angående rabatter uansett. Dette er ikke så viktig i dette tilfellet uansett, tror kanskje ikke jeg får en tv til rundt 11 500 som er bedre..?

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 40-tommeren og er meget godt fornøyd. Eneste som irriterer meg er oppkobling av PC via HDMI. Det fungerer ikke uten svært mye tweaking (bildet passer ikke på skjermen). Men så skal det sies at bildet blir meget godt via VGA, så det er kanskje ikke noe problem, bare noe å tenke på.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Jeg har 40-tommeren og er meget godt fornøyd. Eneste som irriterer meg er oppkobling av PC via HDMI. Det fungerer ikke uten svært mye tweaking (bildet passer ikke på skjermen). Men så skal det sies at bildet blir meget godt via VGA, så det er kanskje ikke noe problem, bare noe å tenke på.
    Har du fått til dette? Hva slags innstillinger brukte du isåfall?
    Kjøpte en dvi til hdmi kabel får å sjekke om kvaliteten ble bedre en vga(som forøverig er meget bra).

Til trådstarter: Jeg har hatt denne tv'en i 1 år nå og må si meg meget fornøyd. Blir meget bra bilder selv med analog kabel(er vel en av de beste på analoge signaler, tror jeg), har nå fått digital dekoder og da ble det selvsagt enda bedre. Bruker en Denon DVD spiller via HDMI og her er det også meget bra kvalitet. Bruker også Xbox 360 med HD-DVD spiller via component og her blir det rå bildekvalitet.
    Ellers bruker jeg pc'en til HD klipp, spill etc og kjører dette over vga, her er det heller ingen ting og utsette på kvaliteten, men som nevt tidligere i tråden så er det vanskelig å få kjørt pc'en via hdmi.

Tv'en har god kontrast lite etterslept og er ett knallkjøp til 9000,-
    Jeg betalte 19000,- for 1 år siden:-D.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Har du fått til dette? Hva slags innstillinger brukte du isåfall?
    Kjøpte en dvi til hdmi kabel får å sjekke om kvaliteten ble bedre en vga(som forøverig er meget bra).

Til trådstarter: Jeg har hatt denne tv'en i 1 år nå og må si meg meget fornøyd. Blir meget bra bilder selv med analog kabel(er vel en av de beste på analoge signaler, tror jeg), har nå fått digital dekoder og da ble det selvsagt enda bedre. Bruker en Denon DVD spiller via HDMI og her er det også meget bra kvalitet. Bruker også Xbox 360 med HD-DVD spiller via component og her blir det rå bildekvalitet.
    Ellers bruker jeg pc'en til HD klipp, spill etc og kjører dette over vga, her er det heller ingen ting og utsette på kvaliteten, men som nevt tidligere i tråden så er det vanskelig å få kjørt pc'en via hdmi.

Tv'en har god kontrast lite etterslept og er ett knallkjøp til 9000,-
    Jeg betalte 19000,- for 1 år siden:-D.
    Høres bra ut

Hvordan ser en AVI utgang ut? Blir det mye bedre bilde med AVI fra pc og HDMI til tv'en? Problemet er jo at det er kun et HDMI uttak. Det er ikke noe problem i dag, men om 5 år er det kanskje litt dumt.
    Har hørt at det finnes en HDMI splitter, men ødelegger denne litt av signalkvaliteten vs. å bare bruke den ene utgangen?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du mener vga->vga vs. dvi->hdmi fra pc'en skal det ikke være noe særlig forskjell, men jeg har som sagt ikke fått det til å funke via hdmi, men vga bildet er meget bra.
    Når det gjelder at tv'en bare har en hdmi inngang så er jo det litt dumt, men man får tak i mage switcher som ikke fører til noe signaltap.
    Som f.eks denne fra avshop.
    Eller en litt billigere.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du mener vga->vga vs. dvi->hdmi fra pc'en skal det ikke være noe særlig forskjell, men jeg har som sagt ikke fått det til å funke via hdmi, men vga bildet er meget bra.
    Når det gjelder at tv'en bare har en hdmi inngang så er jo det litt dumt, men man får tak i mage switcher som ikke fører til noe signaltap.
    Som f.eks denne fra avshop.
    Eller en litt billigere.
    Var det jeg mente ja.
    Dette er litt off topic, men hvilke kilder bruker AVI kabel? Det er jo 2 AVI utganger på denne tv'en.. DVD-spillere?
    Er det veldig stor forskjell på kvalitet mellom DVI og HDMI?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Var det jeg mente ja.
    Dette er litt off topic, men hvilke kilder bruker AVI kabel? Det er jo 2 AVI utganger på denne tv'en.. DVD-spillere?
    Er det veldig stor forskjell på kvalitet mellom DVI og HDMI?
    DU mener vel DVI kabler, og det er vel i hovedsak pc'er som benytter seg av dette. EN HDMI kabel er vel egentlig en DVI kabel med lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DU mener vel DVI kabler, og det er vel i hovedsak pc'er som benytter seg av dette. EN HDMI kabel er vel egentlig en DVI kabel med lyd.
    Mente DVI ja

Ok. Da kan jeg vel i en god del tilfelle bruke en av de to DVI utgangene tv'en har :-D

Gleder meg til jeg får tv'en

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'en har ikke DVI utganger, den har en 1xHDMI inngang,1xVGA,1xKomponent.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'en har ikke DVI utganger, den har en 1xHDMI inngang,1xVGA,1xKomponent.
    Ok. Virker som den er en smule dårlig utstyrt med tanke på utganger, men man får jo kjøpe seg en splitter etterhvert som HDMI kommer for fult.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •