Mini-mini test av LG 42LC3R

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mini-mini test av LG 42LC3R

Har nettopp testet en LG42LC3(LCD) og etter å ha prøvd Samsung M71(LCD), Pioneer 427(plasma) og Panasonic PV60(plasma), så var også LG'en et hyggelig bekjentskap.

Etter litt tuning og tweaking, fikk jeg et meget godt bilde. TV'en takler godt analoge TV signaler og DVD og HD så veldig bra ut. Sortnivået er klart bedre enn på Samsungen, men her er Panasonic uslåelig. Fargemessig er Pioneer best, men LG'en er også meget god.

Billedprosesseringen til LG'en er best av alle apparatene; horisontale og vertikale panoreringer er nesten rykk/flimmerfrie. LG'en har også best lyd av alle TV'ene, med Samsung'en på en klar jumboplass.

Gode menyer, bra innstillingsmuligheter og gunstig pris (ca. 16000) gjør at den er et meget godt kjøp. Fikk ikke testet om den støttet 1:1 pixel-mapping før jeg måtte gi den fra meg, men i følge manualen støttet den 1366x768 via HDMI/DVI inngangen.

Det er nok like før jeg må bytte ut min 32"CRT.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg har skaffet meg LG 42LC2R og prøvd den ut med PC. Det er sikkert det samme systemet som i LC3R. Må bare si at PC bilde på Tvèn var et SYN

Newcomer RoleX sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg en LG 42LC3R i går......driver å tester.....ser knallbra ut så langt.
    Gleder meg til å teste PC-inngangen. Hvilken type kobling benyttet du Svein?? Standard skjermkabel??

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjell?

Hva er forskjellen på PC1R og PC3R??? eller LC

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoleX
    Jeg kjøpte meg en LG 42LC3R i går......driver å tester.....ser knallbra ut så langt.
    Gleder meg til å teste PC-inngangen. Hvilken type kobling benyttet du Svein?? Standard skjermkabel??
    Heisann. Jeg bruker VGA fra PC til Tvèn.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    Hva er forskjellen på PC1R og PC3R??? eller LC
    PC1r og PC3r er plasma modeller først å fremst. Ellers er det designet som skiller de. PC1rr derimot har 80Gb hardisk innebygd samt 2 hdmi inganger. PC3ra som den heter nå er litt enklere. 1 hdmi og ingen hardisk.

LC2 og LC3 så er det vel bare designet igjen. Samme som gamle LX1 og LX2. Den gang var de vel i utgangspunktet ment for forskjellige land osv. Mulig det var tanken bak LC2 og LC3 også.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    PC1r og PC3r er plasma modeller først å fremst. Ellers er det designet som skiller de. PC1rr derimot har 80Gb hardisk innebygd samt 2 hdmi inganger. PC3ra som den heter nå er litt enklere. 1 hdmi og ingen hardisk.
    RR har hdd-opptaker og 1 HDMI, R har to HDMI

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinE
    Heisann. Jeg bruker VGA fra PC til Tvèn.
    Takker for responsen
    Jeg koblet opp med en VGA-kabel inn på TVéns "RGB in(PC/DTV)"-port, og gjett om eg er enig med deg; Så vanvittig skarpt bilde!!!
    ....men det var bildet. Hvordan koblet du til lyden?? Jeg prøvde med en 3,5mm stereojack fra "Phones"-utgangen på PCén, direkte inn på TVéns "Audio(RGB/DVI)"-inngang (3,5mm jack)(i samme innramming som bildet fra PCén ble tilkoblet).
    Dette gav ikke noe annet enn helt svak lyd i det fjerne.

Et annet spørsmål med det samme:
    Jeg prøvde også å koble til Surround forsterkeren med en line kabel fra TVéns "Variable Audio output"(L+R) utganger. Det kom ikke noe signal til Surroundforsterkeren. Er det noen settinger som må gjøres for å få signal ut her???

Håper noen kan hjelpe meg her...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kobler til lyden fra Pc til forsterker så benytter jeg et eksternt lydkort. Den er koblet til USB på Pc`en. Og fra boksen bruker jeg lydkomposittkabler ( L & R) fra line out og til audio in (L & R) til forsterkeren.Da kommer lyden, iallefall hos meg. Håper du fikk vite det du trengte.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet spørsmål med det samme:
    Jeg prøvde også å koble til Surround forsterkeren med en line kabel fra TVéns "Variable Audio output"(L+R) utganger. Det kom ikke noe signal til Surroundforsterkeren. Er det noen settinger som må gjøres for å få signal ut her???

Har du valgt riktig kilde for lyden på forsterkeren?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må inn i menyen hvis jeg ikke husker helt feil og aktivere den

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker......skal teste dette ut..... kommer med tilbakemelding når jeg har testet.

Superprice: Jeg har bladd gjennom menyen, men fant ikke noen plass for aktivering. Får bla litt videre

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du velger det på tv-høytaler av/på. Skal prøve å få sjekket det til helgen hvis jeg husker det

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg tenker på aktivisering av line out bak på TVén. For å kjøre videre lyden fra f.eks. TV2 til surroundanlegget. Jeg koblet til kablene og regnet med at det ville overføres lyd umiddelbart, men det kom ingenting inn på sorroundanlegget.....

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Line-out? Har ikke sett LG med line-out utgang tidligere med annet det er noe nytt på de siste modellene. Normalt sett har de en Variabel Audio utgang via phono plugger.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Line-out? Har ikke sett LG med line-out utgang tidligere med annet det er noe nytt på de siste modellene. Normalt sett har de en Variabel Audio utgang via phono plugger.
    Tuller du? Tar de ikke høyde for at folk kansje har et surround anlegg?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda.....jeg snakker om TVéns "Variable Audio output"(L+R) utganger. Er ikke dette et linjesignal som er ment å forsyne eksempelvis et surround system?? Spørsmålet er om det er nødvendig å aktivisere dem i TV-menyen på et eller annet vis, da det ikke kom noe signal ut fra dem når jeg testet....

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoleX
    Joda.....jeg snakker om TVéns "Variable Audio output"(L+R) utganger. Er ikke dette et linjesignal som er ment å forsyne eksempelvis et surround system?? Spørsmålet er om det er nødvendig å aktivisere dem i TV-menyen på et eller annet vis, da det ikke kom noe signal ut fra dem når jeg testet....
    Ahh sånn sett ja. Jeg har en vane av å forbinde "Line" med 3.5mm jack plugger. Nei det skal ikke være nødvendig å aktivere denne utgangen. Men du kan velge å deaktivere tv'ens høyttalere slik at all lyd blir sendt ut via Audio utgangen. Men husk at den er variabel, har du veldig lav lyd på tv'en får du like lav lyd på utgangen.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh sånn sett ja. Jeg har en vane av å forbinde "Line" med 3.5mm jack plugger. Nei det skal ikke være nødvendig å aktivere denne utgangen. Men du kan velge å deaktivere tv'ens høyttalere slik at all lyd blir sendt ut via Audio utgangen. Men husk at den er variabel, har du veldig lav lyd på tv'en får du like lav lyd på utgangen.
    ....Du har helt rett!!! Fikk det samme tipset av butikken som solgte meg TVén. VARIABLE er vel stikkordet som jeg ikke tok..... Jeg skrudde TV-lyden helt ned for å teste lyden via surroundanlegget...ops:
    Takker allikevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LC2 og LC3 så er det vel bare designet igjen. Samme som gamle LX1 og LX2. Den gang var de vel i utgangspunktet ment for forskjellige land osv. Mulig det var tanken bak LC2 og LC3 også.
    LC3R er en nyere TV enn LC2R. LC3R har en nyere og bedre versjon av XD Engine, høyere kontrast og et nyere panel, visstnok.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •