Mini-mini test av LG 42LC3R - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan synes du LG 42LC3R var sammenlignet med Panasonic TH-42PV60? Forutom sortnivå, hvilken klarte analoge kabelsignaler best? Hvilken hadde minst problemer med etterslep / rykkete bevegelser ved kjappe bevegelser / panoreringer?

Ser at LG 42LC3R selges for 15490,- hos Netonnet.no, har egentlig bestemt meg for TH-42PV60, men jeg hater designet på den - og designet på den LG LC3R var jo meget fint. Er umulig å finne en review/test av 42LC3R, til og med på de største forumene er det omtrent umulig å finne noe informasjon om LG 42LC3R, så jeg må spørre her

Kan du gi en mer utdypende sammenligning mellom Panasonic TH-42PV60 og LG 42LC3R?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neonix
    LC3R er en nyere TV enn LC2R. LC3R har en nyere og bedre versjon av XD Engine, høyere kontrast og et nyere panel, visstnok.
    Visstnok.. Ifølge LG så er disse tv'ene helt identiske utenom design.

Ref : LC2r LG Sweden :: LC2R , LC2R

Ref : LC3r LG Germany :: 37LC3R , 37LC3R

LC2 og LC3 virker til å være modeller beregnet for forskjellige geografiske områder. Akkurat som gamle LX1 og LX2 modellene. Det at en kjede eller butikk for tak i en av de som ikke "normalt" er beregnet for vårt område er ikke unormalt.

Så finn deg en test på LC2 istedet så har du kanskje litt mer å gå utifra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale LC2R, har 42 tommeren. Utrolig fornøyd!:-D

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neonix, det er faktisk litt vanskelig å si hvilken som er best av PV60 og LC3, det er flere parametere som spiller inn, kommer litt an på hva du skal bruke TV'en til.

-Begge takler analoge signaler meget bra, så her blir det hipp som happ.
    -Skaleringen i begge gjør en OK jobb, lite eller ingenting som skiller.
    -Sortnivå er klart best på PV60, men LC3 gjør en god jobb så lenge man slår av
    dynamisk kontrast.
    -LC3 er best om du skal koble til PC.
    -Farger er litt bedre på LC3
    -Begge har nesten ikke etterslep, selv fotball ser greit ut, men her er fortsatt
    god gammel CRT best (dog så begynner forskjellen å bli minimal).

Skulle jeg valgt, tar jeg nok LC3 i og med at det er en LCD og bedre til PC bruk. Liker også designet bedre. Dra på Elkjøp og kjøp begge, så får du testet selv.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG bruker kun et 8-bits panel så den sliter mye mer med farge graderinger enn panasonic'en gjør. LG'en har høyere oppløsning som gjør at tv'en må skalere bilde mer enn det panasonic må på lavoppløste signaler. LG'en har konstant baklys som forårsaker et svekket sortnivå og kan ikke på noen måte sammenlignes med et plasma panel. Til statiske bilder vil jeg gi LG'en fordelen pga skarpheten LCD har ved stillbilder. Dette gjenspeiler seg i pc bruk, internett browsing, desktop etc. På spill igjen vil en plasma være vel så god som en lcd ser man bort ifra det faktum at man har litt høyere oppløsning tilgjengelig på "noen" lcd tv'er. (Ikke alle støtter 1:1 pixelmapping). Generellt vil nok panasonic'en tilby bedre bilde over hele linja men LCD har sin styrke på pc, godt bellyste lokaler eller plasseringer som er plaget av mye lys fra vinduer eller lamper.

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det Revox sier bortsett fra at LC3 sliter ikke mer med fargegraderinger enn PV60. Fargene er ikke så bra som på f.eks. Pioneer 427, men jeg synes metningen var god og ut av esken var også fargetemperatur akseptabel.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    Enig i det Revox sier bortsett fra at LC3 sliter ikke mer med fargegraderinger enn PV60. Fargene er ikke så bra som på f.eks. Pioneer 427, men jeg synes metningen var god og ut av esken var også fargetemperatur akseptabel.
    Jeg har en LB1r som er storebroren til disse modellene og jeg er litt misfornøyd med graderinger egentlig. Er ikke snakk om mellom farger men innenfor samme fargetone. F.eks røyk eller tåke osv. En fin film å se dette på er Chicken Little. Der er det mye sterke farger som skifter nyanser på forskjellige steder ofte. Og her detter en en tv med 8-bits panel tvers igjennom.

Newcomer Djain sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har nettopp fått 42LC3R i hus, og synes egentlig at bildekvaliteten på vanlig tv titting (kabel og parabol) blir ganske grumsete..

Er det noen som vet hvordan man stiller inn tv'en for å få best bilde?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •