Samsung LE40F71B 1080/24P

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE40F71B 1080/24P

Jeg hadde tenkt å kjøpe en Samsung LE40F71B.
    Nå har jeg hørt at denne ikke støtter 1080/24P som BluRay benytter pluss at det er startet med prøvesendinger via satelitt med 24fps i Sverige. Siden jeg skal benytte denne mot min Dreambox er blitt veldig skeptisk om jeg skal kjøpe denne TV'n.

Kan noen bekrefte eller avkrefte at dette er et problem for dagens LCD TV'er at de ikke klarer å vise 1080/24P.

Mvh
    NightScope

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror det skal gå greit

Heisann. Jeg tror den støtte 1080p, men ikke i full-hd, dvs den ned-skalerer
    all material som kommer i 1080p. Jeg vurderer også å kjøpe denne tv'en.
    Men er enda litt i tvil

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg tittet på akkurat den tv'en der hos Hi-fi klubben i oslo for 14 dager siden, og de kjørte bilde fra en Bluray spiller fra Samsung, som oppskalerte bilde til 1080 før det gikk ut.
    Bildet var kjempebra. TV'en sto side om side ved sony sin 1080 LCD 40", og Sony'en var hårfint bedre på hudfarger, men var mye dåligre på sort og kontrast. Ekspeditøren sa at alle deres TV'er i butikken var blitt justert med samme verktøy, så derfor var de forskjellene man så TV'en som presterte dårligre/bedre...

Jeg hadde i hvertfall valgt Samsung, og deet samme mente ekspeditøren som skulle kjøpe den selv, når han fikk råd....

Her er forøverig en link til Hi-fi klubben sin omtale av skjermen:

SAMSUNG LE-40F71B LCD TV

Lykke til med ditt kjøp, jeg venter på at 46" skal falle ned til fornuftige priser.....

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette tilfelle? Har F71B fake 1080p? Høres utrolig ut at dette ikke har kommet fram tidligere om det er tilfelle.
    Hadde vært godt å få oppklart dette da det nå begynner å sirkle seg inn på en F71 eller M71 for min første LCD-tv. Heller kanskje mest mot F71 da alles erfaringer med 100Hz er at det er crap.
    Front: Klipsch IV RF62___________ Reciever: Yamaha RX-V1067
    Senter: Klipsch IV RC62__________TV: Sony KDL-55HX855
    Bak: Yamaha NS-300____________ HTPC: Sjølbyggd I5, Nvidia GTX970 etc.
    Sub: SVS PC-12 NSD

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida det er bare tull. F71 er 1080P. Den er også den eneste tv'en per dags dato som støtter 1080P på både HDMI, VGA og component inngangene.
    Det er forresten kommet en oppgradering sånn at den klarer 1:1 pixelmapping over komponent tror jeg det var.. Stor ståhei på Avforums.com. Det kom en oppgradering rett før jul som sendes rundt til medlemmene av forumet. Man må visstnok ha en spesiell kabel for å oppgradere.

Samsung F Series - Page 102 - AV Forums

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svakemann
    Hei!

Jeg tittet på akkurat den tv'en der hos Hi-fi klubben i oslo for 14 dager siden, og de kjørte bilde fra en Bluray spiller fra Samsung, som oppskalerte bilde til 1080 før det gikk ut.
    Bildet var kjempebra. TV'en sto side om side ved sony sin 1080 LCD 40", og Sony'en var hårfint bedre på hudfarger, men var mye dåligre på sort og kontrast. Ekspeditøren sa at alle deres TV'er i butikken var blitt justert med samme verktøy, så derfor var de forskjellene man så TV'en som presterte dårligre/bedre...

Jeg hadde i hvertfall valgt Samsung, og deet samme mente ekspeditøren som skulle kjøpe den selv, når han fikk råd....

Her er forøverig en link til Hi-fi klubben sin omtale av skjermen:

SAMSUNG LE-40F71B LCD TV

Lykke til med ditt kjøp, jeg venter på at 46" skal falle ned til fornuftige priser.....

De kan da bruke 1080i, for mange er det akuratt det samme, det er jo 1080. Ikke at jeg sier Hifi Klubben juger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •