Panel på Sony X2000 kontra W2000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panel på Sony X2000 kontra W2000

Nå har jeg fått høre fra flere hold at Sony W2000 har bedre panel enn X2000, og det er vel omtrent like mange som har sagt at X2000 har blitt oppgradert til samme panel som W2000. Dette blir jeg naturlig nok ikke helt klok på, er det noen som har helt sikre kilder som kan bekrefte det ene eller det andre?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har fått denne infoen fra Sony, dvs at siste parti med X2000 har samme panel som W2000, 1800:1 on/off. Samtidig er det diskusjoner rundt videoprosessoren i Wen vs. Xen, det kan virke som Wen ikke har støtte for 1080i-deinterlacing bl.a. Dette er heller ikke 100% avklart så vidt meg bekjent, men er det noen som har info rundt dette er det jo bare å fyre løs.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1080i

Etter hva jeg har lest så kjører W i 1080i og X klarer 1080P. Dette vil muligens påvirke hvilken oppløsning du kan kjøre fra PC og inn. Ellers så kommer jo 2500 serien snart. Så en utgave allerede i en Sony butikk her i Bergen. En ekstra HDMI osv..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg har fått denne infoen fra Sony, dvs at siste parti med X2000 har samme panel som W2000, 1800:1 on/off.
    Det høres jo bra ut. X2000 er i mine øyne klart å foretrekke når det gjelder design.
    Samtidig er det diskusjoner rundt videoprosessoren i Wen vs. Xen, det kan virke som Wen ikke har støtte for 1080i-deinterlacing bl.a. Dette er heller ikke 100% avklart så vidt meg bekjent, men er det noen som har info rundt dette er det jo bare å fyre løs.
    Interessant, noen som vet noe om dette?
    Sitat Opprinnelig postet av Ztein
    Etter hva jeg har lest så kjører W i 1080i og X klarer 1080P. Dette vil muligens påvirke hvilken oppløsning du kan kjøre fra PC og inn.
    I følge det jeg har lest (jeg har nettopp trålet gjennom den offisielle W-tråden), så går det jo helt fint å kjøre 1920*1080 med 1:1 pixelmapping fra PC via HDMI.
    Ellers så kommer jo 2500 serien snart. Så en utgave allerede i en Sony butikk her i Bergen. En ekstra HDMI osv..
    Dette skal ikke være enkelt. Så du på denne modellen? Kan du si noe om hvordan den var i forhold til de "gamle" modellene, bildemessig?

Takk for svar.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, tror det er oppe og avgjort at W støtter 1920x1080 i 1:1 ja... Det er deinterlacingen av 1080i som er satt spørsmål rundt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tror det er oppe og avgjort at W støtter 1920x1080 i 1:1 ja... Det er deinterlacingen av 1080i som er satt spørsmål rundt...
    Jeg har en 46X2000 som jeg bruker i et kontrollrom med mange kilder på en skjerm. 46x2000 støtter 1:1 pixelmapping på 60 Hz, men ikke 50 Hz. Da kjører jeg noe som jeg antar vil tilsvare en PC for TV'n. Hvis jeg setter "boksen" som tar inn mine SD og HD kilder i 50 HZ (alle mine SD og HD kilder er 50 Hz), får jeg på TV'n noe som ser ut som 15-20 Hz eller mindre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har lest så kjører W i 1080i og X klarer 1080P. Dette vil muligens påvirke hvilken oppløsning du kan kjøre fra PC og inn. Ellers så kommer jo 2500 serien snart. Så en utgave allerede i en Sony butikk her i Bergen. En ekstra HDMI osv..
    Hmm var vel v2500 du så da...
    Er vel ingen som har hørt noe mere om x2500 kommer til europa. Det blir vel en oppgradering med panelet som w2000.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått denne infoen fra Sony, dvs at siste parti med X2000 har samme panel som W2000, 1800:1 on/off. Samtidig er det diskusjoner rundt videoprosessoren i Wen vs. Xen, det kan virke som Wen ikke har støtte for 1080i-deinterlacing bl.a. Dette er heller ikke 100% avklart så vidt meg bekjent, men er det noen som har info rundt dette er det jo bare å fyre løs.
    ikke støtte for 1080i deinterlancing?
    hæ?, alså en LCD er vel 1080p
    du mener vel component input som er 1080i på Wen
    Deinterlanceing er jo det viktiske delen av en hdtv, vis den ikke har det vil den se RÆVA ut, og husk at Wen har jo 1080p inn på hdmi osv

LCD er noe alt annet en den gode gameldagse rørtven

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Det finnes flere typer de-interlacing, bl.a. 3:2 (NTSC) og 2:2 (PAL) pulldown samt en funksjon som kaller inverce telecine som justerer antall frames slik at den originale progressive 24 frames pr. sekund filmsekvensen blir rekonstruert. En TV med støtte for inverce telecine gir makter altså å konvertere tilbake den progressive filmen eksakt som den var i utgangspunktet. TVen støtter jo uansett vanlig linjeflettet de-interlacing av 1080i, men den takler ikke da å rekonstruere begge halvbildene, men kun legge sammen annenhvert halvbilde og fylle feltene mellom med interpolerte data. Resultatet er at en mister halvparten av den vertikale informasjonen i bildet.

Jeg er for øvrig ikke sikker på om TVen ikke har støtte for Inverce Telecine av HD, for X-serien har jo tydeligvis det, siden de benytter samme chip som sitter i VW50 som jeg vet støtter dette, men det har versert diverse brukermeldinger på tester som gir negativt utslag på denne funksjonaliteten på Wen...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så i en tråd her på forumet et bilde av X2000 og W2000 (kun bakgrunnsbelysning, på X2000 var den omtrent helt sort (bilde ble tatt i et kullmørkt rom), mens på W2000 har jeg hørt litt klager om bakgrunnsbelsyning..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes flere typer de-interlacing, bl.a. 3:2 (NTSC) og 2:2 (PAL) pulldown samt en funksjon som kaller inverce telecine som justerer antall frames slik at den originale progressive 24 frames pr. sekund filmsekvensen blir rekonstruert. En TV med støtte for inverce telecine gir makter altså å konvertere tilbake den progressive filmen eksakt som den var i utgangspunktet. TVen støtter jo uansett vanlig linjeflettet de-interlacing av 1080i, men den takler ikke da å rekonstruere begge halvbildene, men kun legge sammen annenhvert halvbilde og fylle feltene mellom med interpolerte data. Resultatet er at en mister halvparten av den vertikale informasjonen i bildet.

Jeg er for øvrig ikke sikker på om TVen ikke har støtte for Inverce Telecine av HD, for X-serien har jo tydeligvis det, siden de benytter samme chip som sitter i VW50 som jeg vet støtter dette, men det har versert diverse brukermeldinger på tester som gir negativt utslag på denne funksjonaliteten på Wen...
    har dette noe å si vis man forer tven med 1080p som er allerede ivtc'ed på en HTPC

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man kjører IVTC på PC vises bildet korrekt progressivt. På en 1080-TV er man avhengig av at den har støtte for 1080p i frekvensen du bruker på PC-en for å få utnyttet hele oppløsningen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •