Sony v2000 - bølgebevegelser

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Sony v2000 - bølgebevegelser

Heisann!

Jeg har en Sony 32V2000, og er forholdsvis fornøyd. Den gjør jobben, både til tv-titting, spill (360) og DVD. Bortsett fra de åpenbare manglene som v2500 vil rette på (bortsett fra 1:1 pixel over hdmi), så er det ett problem jeg har. Muligens gjelder dette mitt eksemklar, og da lukter det service!

Problemet knytter seg til alle inngangene jeg har prøvd (ikke prøvd vga). Konkret er det et bølgemønster som er knyttet til ensartede bilder med tanke på mønster og strukturer i det, som gress og spes rulletekst. Er bildet sammensatt av mye ulik informasjon synes dette ikke spesielt. Dette gjelder lite ved horisontale panoreninger, men ved diagonale og vertikale. Da, feks. med rulleteskt, er det to områder på skjermen der teksten først blir mindre før den er tilbake i utgangspunktet. Dette er ikke for forstyrrende, men har jeg først blitt oppmerksom på dette så... Min bedre halvdel har ikke sagt noe om dette, og hun pleier å legge merke til pussigheter. Bare for å ha sagt det så er ikke dette etterslep. Har en også en Samsung LE26, og den har evt. etterslep over det hele, men intet av dette bølgefenomenet. Kan nesten sammenlingene det med å legge en kurve formet som en langstrakt og svakt krummet S, og at informasjonen i bildet følger denne banen!

Forøvrig kan jeg nevne en detalj som jeg fant interessant. Og det er i egne inntstillinger. Ikke alle liker den "brede" fargeinnstilling, men jeg fant da jeg lekte meg med apparatet at den "samlet" fargeinformasjonen, og da spes. rødt. Fotballspillere med rød overdel var litt fuzzy der de løp rundt etter lærkula, men klart mer definerte i formen med denne instillingen på bred. Hvorfor det mon tro?

Vel. Må skjermen på service, eller er det bare slik, eller kan jeg leke i servicemenyen for å fikse dette...eller...

Mange takk for evt. svar og tips.

Mvh

Jack

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du TV'en i smart modus?
    Da forvrenger den bildet for å tvinge 4:3 formatet til å dekke hele skjermen (til 16:9). Er problemet der når du kjører 4:3, Wide osv også?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, har den i smart. Skal studere forstyrreksen nærmer når jeg setter den i 4:3 i kveld.

Hmmmm.

Forstyrrelsen gjelder også DVD-flimer. Men i smart. Skal teste å sette den i wide. I kveld et også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •