NTSC på Panasonic TH-42PV60E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NTSC på Panasonic TH-42PV60E

Står i manualen til min nye Panasonic TH-42PV60E at den skal kunne ta imot NTSC-signal fra AV-input. Jeg har en amerikansk GameCube som jeg testet dette med - no deal.

Dette har fungert på andre eldre widescreen TVer her i Norge, så jeg stusser over hvorfor min helt nye plasma-TV ikke vil være med på leken.

Jeg har altså brukt de vanlige compositepluggene til GameCuben og plugget dette inn i compositepluggene på fronten av TVen. Da jeg testet det spilte TVen av lyden helt greit og fint, men det kom ikke noe bilde.

Er ikke noe i veien med kablene...

Er signalet rett og slett for dårlig for den kresne TVen min?
    Ville det kanskje fungert om jeg byttet over til "component" (Y/Pb/Pr) isteden for? Kan muligens få tak i en componentkabel fra statene...

[OPPDATERT: Måtte gå inn i fargemenyen, stille den fra Auto til NTSC, og så tilbake til Auto. Da fungerer det!]

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en PV60 selv en kort stund. Den er ekkel mht valg av AV-input. Du har sikkert valgt feil input via Fjernkontroll.

Try again!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange TVer som sier de støtter NTSC, støtter kun NTSC 4,33 og ikke NTSC 3,58 som du trenger. Har selv en japansk Panasonic Q (Gamecube/DVD-hybrid) som jeg leter etter LCD-TV til, men dessverre er det få (bortsett fra Sony) som lister NTSC 3,58 i de spesifikasjonene jeg har sett på nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhjo
    Hadde en PV60 selv en kort stund. Den er ekkel mht valg av AV-input. Du har sikkert valgt feil input via Fjernkontroll.

Try again!
    Neida, lyden kom men ikke video...

Sitat Opprinnelig postet av Ballerusk
    Mange TVer som sier de støtter NTSC, støtter kun NTSC 4,33 og ikke NTSC 3,58 som du trenger.
    Aha! Lurer på om ikke TVen som jeg fikk det til å funke på her i Norge var en Sony... Jeg skal forsøke med komponentkabler, skaffer det fra USA i skrivende stund. Om ikke det går så blir jeg en smule forbanna! Da må jeg muligens finne meg en eller annen mottaker som kan ta imot NTSC 3,58 og viderefører det til TVen i et format den liker... Hadde det funka?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det finnes PAL->NTSC-convertere, men mener å huske at da får du bare "composhite" (altså dårlig bilde) så jeg ville nok vurdert en annen TV. Men nå kan jeg ikke så mye om hverken LCD eller Plasma så det er kanskje noe i innstillingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballerusk
    Vet det finnes PAL->NTSC-convertere, men mener å huske at da får du bare "composhite" (altså dårlig bilde) så jeg ville nok vurdert en annen TV. Men nå kan jeg ikke så mye om hverken LCD eller Plasma så det er kanskje noe i innstillingene.
    Joda, jeg har en sånn NTSC->PAL kabel, men som du sier så gir det et utrolig dårlig resultat. Fargene er helt elendige og det ligner egentlig bare på en suppe av stygge farger.

Jeg satser på at det går bedre når jeg kjører komponentsignal fra GameCuben til TVen... Overføres det fremdeles NTSC 3,58 signal da, eller bare 480p?

Det står faktisk i manualen at TVen skal støtte M.NTSC, som er det samme som NTSC 3,58. Det står både M.NTSC og NTSC....

Hadde virkelig trodd at en splitter ny plasma TV skulle takle dette like bra som en mye eldre standard Sony widescreen TV....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crisis averted!

Nå fikk jeg TVen til å vise signalet!

Det er ganske merkelig, men jeg hoppet inn i noen menyinnstillinger for farge, der det sto på Auto. Så byttet jeg til NTSC, da funket det! Så skiftet jeg tilbake til Auto igjen, og det fungerer fremdeles.

Virker som om TVen glemte at den kunne kjøre NTSC!

Men blir uansett fett å få komponentkablene fra USA og kjøre spillet i 480p isteden for

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter på Wii fra USA - og det blir nok component-kabler når jeg skal ha LCD-tv i januar

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu er jeg sikkert helt på jordet, beklager hvis jeg er det, men ville bare sige at jeg ikke har observert noen problemer med PV60 og sone 1 filmer.
    Har sett The Fifth Element på sone 1 via en Philips dvd 963SA med komponentkabel. Har scart tilsluttet også men bruker det aldrig da bildet ikke er så bra via scart.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •