Merkelig bilde på min Samsung LE40M61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Merkelig bilde på min Samsung LE40M61

Hei.

Kjøpte en Samsung LE40M61 i Juli og den har fungert utmerket til nå, men for en ukes tid siden ble plutselig bildet helt merkelig.Vanskelig å forklare, så se gjerne bildene, de viser hva jeg mener.Det blir all verdens rare farger som gjerne ser ut til å følge konturene i bildet.

Det som er litt håpløst er at det har vært periodisk fram til nå, første gang forsvant det etter at jeg hadde tv'n avslått en stund og så var alt fint frem til i kveld igjen, da dukket dette opp på nytt.Har skrudd av og på tv'n et par ganger uten at det har forsvunnet, men kan godt hende det forsvinner etterhvert.

Noen som har vært borti slikt eller veit hva det kan være? Er det noen instillinger jeg bør sjekke ut før jeg tar kontakt med SIBA eller Samsung for å høre?

På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelig bilde på min Samsung Le40M61

Hei !

Jeg har nettopp kjøpt en Samsung LE40M71B. Det kan se ut som jeg har noe av det samme problemet som deg. Har brukt tv'en i ca 2.dager, nå har jeg 3 blå striper på venstre side av skjermen (loddrett), har samtidig sett at det innimellom blir blåskjær i bildene. slik som du har (bare ikke så mye...enda..)

Hilsen

Tiger33.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woha, det der var sprøtt, har hatt min m61 siden desember 05 og aldri sett noe som er som det, heller ikke blåstikk i bildet som blir nevnt i den andre posten.

Er det bare når du ser på 'tv' eller er det også ved film/dvd?

tror du bør ta en tlf til samsung asap, og hold oss gjerne oppdatert..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Woha, det der var sprøtt, har hatt min m61 siden desember 05 og aldri sett noe som er som det, heller ikke blåstikk i bildet som blir nevnt i den andre posten.

Det skjer i hvertfall når jeg bruker begge de forskjellige scart inngangene (paraboltuner og xbox mediacenter) og VGA inngangen (pc/Xbox 360). Ser ut som det er uavhengig av kilde.

Edit: Nå er det borte igjen etter at tv'n har vært avslått en times tid, merkelig.Tror nok jeg tar en telefon til Samsung i morra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva fant dere ut?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også dette problemet på min Samsung 46"... what to doo??
    Ringe samsung og si hva? de vil jo umulig skjønne hva jeg mener, samme med Expert (der tv'n er kjøpt)... Blir også vanskelig å vise, da det kan skje når som helst :S
    ganske irriterende hvertfall...
    Noen som har en idé om hva som kan være feilen?!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde problemer med min Samsung LE40R51 med en loddrettstripe som kom og gikk, tok noen bilder av det og sendte til hifiklubben, så ble tvn sendt på reperasjon. men de klarte ikke finne noen feil på den, så da fikk jeg en ny tv! og ikke hatt no problemer med den, Samsung har ganske gode garantier på skjermene sine, så jeg ville nok bare sendt den på reperasjon hvis jeg var deg.

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert et dumt spørsmål, men alle innstillinger på tv og dvd/tuner er blitt sjekket ? (regner med det men det er jo lov å spørre....) :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk samme problemet med min m61, leverte den tilbake og fikk en ny, så deburde ære klar over problemstillingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en LE40m71b som jeg kjøpte i starten av oktober og den har det vært feil med isden den kom i hus. Har vannrette striper i bildet, rød, grønne hvite og blå som kommer og går og blir mer markante jo lenger tv'n er på. Ringte Samsung support med en gang jeg hadde fått tv'n og de ville gjerne se på tv'n siden de sa det var et ukjent problem. (det er på alle innganger, også kortleser, så det er ikke signalet som er et problem)
    Strax service henta tv'n og brukte 4 uker på å bytte en innvendig signalkabel før de kom med den på døra i forrige uke, kan tro skuffelsen var stor da feilen fortsatt var der..
    Så i dag blir tv'n levert tilbake, og jeg håper jeg klarer å få ut det jeg ga for den så jeg kan velge et annet merke for samsung har ikke akkurat overbevist meg med sin kvalitet eller service når noe går galt.
    Fredrik

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjiipern å høre FVK. Har en død/hvit pixel på min 40m61(men den er kun synlig om jeg går klin inntill og skjermen er sort, og samsung har jo pixelgaranti på tv/data skjermene sine(jeg har sjekket ang min og det er 2 års pixel garanti), men det er akkurat dette med at de skal på liv og død hente kassa og bruke ukevis på å få rota seg tilbake med ny som gjør at jeg ikke har gidde å klaga/gjort noe med det. Og skulle man være riktig uheldig ,
    så kommer det en med en annen feil...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie

Dette kan i alle fall ikke være dårlige signaler, har sjekket med Mediacenter pc, og dvd spiller. Strekene er der hele tiden, sortnivået blir bare mer og mer blåprikkete. Sukk, må vel levere den inn...!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, her var det noen flere med samme problem ja.Da har Samsung kanskje i det minste en liten anelse om hva det kan være hvis flere har opplevd dette.Driver med eksamens forberedelser så rakk ikke å ringe i dag, men skal gjøre det i morra.Håper ikke jeg må være uten tv i 4 uker hvis den må repareres :-?

Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Har også dette problemet på min Samsung 46"... what to doo??
    Ringe samsung og si hva? de vil jo umulig skjønne hva jeg mener, samme med Expert (der tv'n er kjøpt)... Blir også vanskelig å vise, da det kan skje når som helst :S
    ganske irriterende hvertfall...
    Noen som har en idé om hva som kan være feilen?!
    Har du akkurat samme problemet, eller fortoner det seg litt annerledes?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever desverre nøyaktig det samme... problemet er jo det å kunne forklare akkurat hva som skjer på skjermen, ettersom jeg ikke vet ord for det
    Har merket at når problemet oppstår er det noen ganger mulig å skru av tv'en for å så skru den på igjen.. fungerer noen ganger... men ikke alltid...

Vet at hvis jeg går til expert eller samsung med problemet er jeg sikker på at jeg er uten TV i 4-5uker + at de helt sikker sier at de ikke fant noen feil eller at de "fikset den"... Så oppdager jeg sikkert noen dager senere problemet en gang til...

Så vil egentlig vite hva som skjer med TV'en.. kan jo sende en mail til samsung og henvise til dette forumet, så kanskje de vet hva som er galt?!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med netbut hvor jeg kjøpte tv'en. de tar tv'en tilbake og jeg får en ny i retur... Det eneste som er synd er at de ikke har flere på lager og ubekreftet leveringsdato for tv'ene er 15.12.06. Argh !!!
    Vurdere den nye mod til Samsung LE4091MB har noen testet ut den ???

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at hvis jeg går til expert eller samsung med problemet er jeg sikker på at jeg er uten TV i 4-5uker + at de helt sikker sier at de ikke fant noen feil eller at de "fikset den"... Så oppdager jeg sikkert noen dager senere problemet en gang til...

Så vil egentlig vite hva som skjer med TV'en.. kan jo sende en mail til samsung og henvise til dette forumet, så kanskje de vet hva som er galt?!
    Jeg ringte samsung i går (gratis support, tlf: 2316 2722).Pratet med en kundebehandler som registrerte meg i systemet og gav meg et referansenummer jeg skulle bruke når jeg etterpå henvendte meg på mail for å legge med skjermbilder (samme bildene som først i tråden).

Fikk i dag mail med at en slik feil ikke skal være på tv'n og at de skulle sende en service mann for å se på den bare jeg ringte de og opplyste modellnummer og serienummer.

Ønsker ikke å være julen foruten tv, så håper dette løser seg kjapt på en eller annen måte.

Dette er i hvertfall gangen i det til dere andre som har samme eller lignende problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er samme fremgangsmåte som jeg benyttet,og den vil jeg ikke anbefale, eller dvs hvis service mannen (som regel fra Strax service ) ikke kan fikse problemet på stedet, så ville jeg selv levert tv'n inn der den ble kjøpt. En del lettere å forfolde seg til en butikk når man blir nødt til å begynne å bitche om kjøpsloven osv.
    For andre som har problemer med LE40M71B så kom det meg for øre i går at de er plaget med feil både i innvedige signal kabler og hovedkortet, så pass på å få begge deler sjekket hvis den først skal inn til service.
    mvh
    Fredrik

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine problemer er løst, Expert overrasket positivt på service fronten og ga meg en ny tv.
    Har hatt den i noen dager nå og er strålende fornøyd :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldiggris... Expert sa til meg at vi måtte kjøre ned med TV'n så de kunne ta en test på den i butikken og sende den videre på service om de så noe feil...
    Så jeg takket nei...
    Gidder ikke være uten tv i 5-6måneder...

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldiggris... Expert sa til meg at vi måtte kjøre ned med TV'n så de kunne ta en test på den i butikken og sende den videre på service om de så noe feil...
    Så jeg takket nei...
    Gidder ikke være uten tv i 5-6måneder...
    så mye for "kunden har alltid rett"!:-?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •