100 Hz - 1080p - HDMI 1.3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

100 Hz - 1080p - HDMI 1.3

Hva har vi i vente i 2007 når det gjelder LCD-TVer:

-100Hz teknologi. LG har dette klart for sine 720p TVer (LB2R), men har hatt problemer med å få dette til på 1080p paneler (LB2RF). Samsung jobber også med saken.
    -1080p er her allerede, og vil få større utbredelse i skjermer som kommer
    - HDMI 1.3 gir muligheten for høyere overføringskapasitet (10,2 Gbps, mot 4,95 Gbps i dag) og bedre fargedybde (opp til 48 bit, mot 24 bit som er maks i dag)

Så er det vits å vente på disse forbedringene? Og hvem kommer med den første 1080p - "100Hz" - HDMI 1.3 klare LCD-TVen???

Noen tanker eller tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Er jo alltid noe nytt rundt neste hjørne. Jeg orket ikke å vente lenger og kjøpte meg en LG 42LC2R. Er sikkert noe av det beste jeg kunne ha gjort. Spør du meg så skaff deg HDTV nå og nyt det! Kunne ha spilt 360 på CRT tv helt til langt ut på nyåret, men tenk på den grafikken jeg hadde gått glipp av. 720 p ser nydelig! ut, iallefall på 42 tommer. Det sies at en ikke merker noe forskjell på 1080p og 720p på mindre tvèr. På en prosjektor ville jeg sikkert gåt for 1080p.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROla
    Hva har vi i vente i 2007 når det gjelder LCD-TVer:

-100Hz teknologi. LG har dette klart for sine 720p TVer (LB2R), men har hatt problemer med å få dette til på 1080p paneler (LB2RF). Samsung jobber også med saken.
    -1080p er her allerede, og vil få større utbredelse i skjermer som kommer
    - HDMI 1.3 gir muligheten for høyere overføringskapasitet (10,2 Gbps, mot 4,95 Gbps i dag) og bedre fargedybde (opp til 48 bit, mot 24 bit som er maks i dag)

Så er det vits å vente på disse forbedringene? Og hvem kommer med den første 1080p - "100Hz" - HDMI 1.3 klare LCD-TVen???

Noen tanker eller tips?
    -100 HZ teknologi finnes idag hos JVC, Toshiba, LG og Samsung på "vanlige" 1366*768 paneler-dette systemet har effekt på bevegelen til bilder-de flyter bedre og ja det funker i praksis ikke bare på spec!

- Det kommer flere 1080P skjermer framover ja,men siden dette ilfg bla BBC har liten praktisk betydning før enn kommer over 50" og ca 3m sitteavstand velger jeg selv å se bort fra dette ved tv-valg. Tvilsom effekt på f.eks 37" utenom spec.. På prosjektor derimot...
    1920+1080i via pc gir lattering små bokstaver ved bla surfing på PC på 2.5 m sitteavstand ved 37" TV.

-HDMi 1.3 vil i teorien har gi et bedre bilde,men slik jeg har forstått det vil det med dagens filmformat 24bit og full HD fremdeles være nok kapasitet på HDMI 1.2 og velger å se bort fra dette også selv.

Vil selv antagelig kjøpe en 42-46" LCD gjerne med 100HZ teknologi men ikke noe krav om 1080P eller HDMI 1.3 støtte for min del ja jeg ser liten nytte av det uten om "skryt spec" til kompiser Gått mulig jeg er på viddene her men dette er mine betratininger.
    Når det gjelder modeller som jeg selv venter på er LG sine LB2 modeller, Sharp LC 42/46/52 serie, Toshiba 68P i 42" m.fl. Alle disse kommer eller har kommet i løpet av 2007. Store leverings problemert på litt større skjermer fra bla Sharp og LG for tiden..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •