M71, SonyV/W2000 eller Pio 427

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

M71, SonyV/W2000 eller Pio 427

hva ville dere valgt.?
    det viktigste er kvalitet på bildet.
    bruksområder er TV og DVD. kanskje koble til laptopen en sjelden gang og se en film(divx etc).

Liker godt PV60, flott biledkvalitet på denne, men madamen setter foten ned og mener den er for stygg til å ha i stua. :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp vurdert mellom sony w2000 og samsung m71b. Valget falt på samsungen, jeg var lenge i tvil. Grunnene til at jeg kjøpte samsungen var design, bedre bildekvalitet på vanlig tv og tidligere erfaringer med samsung lcd tv. Kan ikke si jeg angrer, i hvertfall ikke når jeg så testen av w2000 på dingz.no i dag:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av W2000 på dingz.no

TEST: Sony 40W2000 - LCD 40" - Dingz : Dingz Test

-----------------
    Leon

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt plasma over lcd, og da gått for Pioneer'en.

Jeg mener LCD fremdeles ikke er bedre enn plasma per dags dato til tv\dvd.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg liker samsung sin M serie Lcd. Har selv en 40M61 og har vært å sett på/kalibrert opp 2 M71 (med dve), den ene med denon 1930 og hdmi, og når du blir vant til smoot motion eller 100hz som det heter på de siste utgavene av M71 ,så er det knalle bilder. Nå skal sies at jeg ikke er så bevandret i plasmaverden da.. Men da jeg var på utkikk i fjor så jeg en del på panasonic sine plasmaer og likte de veldig godt, men angrer ikke et sekund på at det ble en lcd.. Ser 60 film/40 tv, ingen konsoll, men har lånt med en 360 og det er jo berre lekkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Jeg må si jeg liker samsung sin M serie Lcd. Har selv en 40M61 og har vært å sett på/kalibrert opp 2 M71 (med dve), den ene med denon 1930 og hdmi, og når du blir vant til smoot motion eller 100hz som det heter på de siste utgavene av M71 ,så er det knalle bilder. Nå skal sies at jeg ikke er så bevandret i plasmaverden da.. Men da jeg var på utkikk i fjor så jeg en del på panasonic sine plasmaer og likte de veldig godt, men angrer ikke et sekund på at det ble en lcd.. Ser 60 film/40 tv, ingen konsoll, men har lånt med en 360 og det er jo berre lekkert.

Hei, høres ut som du har litt sammenligningsgrunnlag!

Jeg har 40M71, men er egentlig av oppfattning av at M61 er like god... Er du enig i dette eller... Tenker spesielt på Tv signaler og detaljer i mørke partier...?

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, jeg vil da si det. har brukt dve på min og den m71 med denon 1930/hdmi,
    har også lånt med med denon1920/marantz6600 i våres og nå nylig 1930 på min egen(alt kalibrert med dve)og bildet er godt som gull på min m61.
    Vil faktisk si at jeg har bedre bilde på min på vanlig tvbilde en på m71, og jeg og de to M71 jeg snakker om har parabol (CD), signalstyrke rundt 80 på alle 3.

Bilde fra Dvd er så godt som likt, har en marantz 6400 med supra komponent,
    og det er ikke mye å hente på å gå over til en hdmi spiller, klart den rydder opp i litt (sterke farger som blått og rødt myldrer ikke så mye, og ved hurtig panorering holder bildet seg et knips klarere, særlig bakgrunnen).

Du har litt flere innstillinger i bildemenyen på M71 og du har 100hz Som jeg tror jeg kunne ha likt etter hvert (må venne seg til det) For der synes jeg bildet blir et hakk vassere en på min. Men han ene med M71 klager over hakking ved panorering, som han ikke ser på min, men jeg kan ikke si at jeg la noe særlig merke til det når jeg var hos han. tror det er mer den 24/25 bilder i sek han legger merke til og henger seg opp i. På 100hz blir det helt borte, men kan dra med seg problemer som andre har klaget over, men der vet jeg ikke hva slags utstyr de bruker forøvrig.
    Kanksje de har brukt mer penger på 100hz delen i M71 og 50hz delen i M61 er god som gull.(bedre en 50hz delen i M71)

Anyway jeg mener M61 er en grom tv fortsatt, M71 er en grom tv, men må jobbes litt med (kanskje mer en M61) for å få alt på plass.

Phew lang igjen, og mye synsing kanskje

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •