Xbox360 - crt 100Hz tv - 60Hz spill. Går det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox360 - crt 100Hz tv - 60Hz spill. Går det?

Kanskje et banalt spørsmål, men håper noen kan svare meg på dette. Har et Sony 100Hz crt tv-apparat, og venter snart en Xbox 360 i hus. Gears of war ligger klart, men på coveret står det 60Hz only. Det går vel å spille dette spillet på mitt TV?

Lite tilleggspørsmål: Vil grafikk/bilde være langt unna HDtv kvalitet om jeg overfører signalet med RGB kabel?

Newcomer michalk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Kanskje et banalt spørsmål, men håper noen kan svare meg på dette. Har et Sony 100Hz crt tv-apparat, og venter snart en Xbox 360 i hus. Gears of war ligger klart, men på coveret står det 60Hz only. Det går vel å spille dette spillet på mitt TV?
    Jepp. Men TV-en vil gå i 60Hz-modus. Den opererer kun i 100Hz-modus med 50Hz kilde.

Lite tilleggspørsmål: Vil grafikk/bilde være langt unna HDtv kvalitet om jeg overfører signalet med RGB kabel?
    Det vil bli merkbart bedre bilde enn med kompositt (farger, skarphet, etc), men du kan se langt etter oppløsningen HDTV gir.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis kombinasjonen tv-spill og spill kan gi ut signal kun i 60Hz og tv-en aksepterer kun 100Hz så vil du ikke få noe signal.

Hvis kombinasjonen tv-spill og spill kan gi ut signal kun i 60Hz og tv-en utfører rate-konvertering så vil du få hakking.

Hvis tv-en tillater "NTSC" selv om den er en "PAL" tv så vil den greie å synke opp mot denne raten. Jeg tror det er ganske sannsynlig.

Hvis xbox 360 kan redusere raten på samme måte som PC-er kan så burde det også være problemfritt.

Hva er en rgb-kabel? SCART-rgb eller komponent? SCART-rgb har ingenting med HD å gjøre. Komponent kan overføre full HD. Hvis du har en 100Hz crt-tv så er denne uansett ikke HD.

mvh
    Knut

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingenting å bekymre seg for. "60hz only" er "only" myntet på TVer som er på 50hz. Kjøp deg advanced scart cable, så vil du se et mye bedre bilde enn via gul kompositt.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Fikk roet meg litt :-)

Ja, mente scart rgb. Vet godt jeg ikke får noe HD oppløsning, kanskje jeg var litt uklar der! Lurte egentlig på om bildet på mitt tv vil være vesentlig dårligere enn på et HDtv. Har vel egentlig innsett at jeg må bytte til flatskjerm snart, huff.

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller på både min HD-rady PJ og min CRT-tv. Så klart blir ikke bildet like bra på en SDTV som på en tv med den riktige oppløsningen, men det er fortsatt hvert oppgraderingen fra forige generasjons spillkonsoler selv med en din tv!!!! Du blir nok ikke skuffet, men du får nok lyst på en HD-ready skjerm hvis du får prøvet deg på det istedet en dag

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg puste lettet ut, så takk igjen! Kjerringa er mer ivrig på nytt TV enn meg faktisk, så jeg må nok snart grave dypt i lommene. Så lenge jeg kan spille på mitt nåværende TV med bedre grafikk enn det Xbox/Ps2 klarer så har jeg ikke hastverk.

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg puste lettet ut, så takk igjen! Kjerringa er mer ivrig på nytt TV enn meg faktisk, så jeg må nok snart grave dypt i lommene. Så lenge jeg kan spille på mitt nåværende TV med bedre grafikk enn det Xbox/Ps2 klarer så har jeg ikke hastverk.

Det er ingen fare. Da har du bedre tid på å spare til en tv av god kvalitet:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •