Klarere bilde med 120Hz, hva bilr prisen? Vil LCD prisene øke nå fremover?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klarere bilde med 120Hz, hva bilr prisen? Vil LCD prisene øke nå fremover?

Hei! Leser noen artikkler på itavisen.no om LCD-tver. Ser fra en artikkel at det skal komme LCD-TVer på 120Hz. Dette skulle visst gi mye bedre bilde, og alt skulle ikke se så hakkete ut. Men prisene ville visst bli mye dyrere. Ser også fra artikkelen at JVC har noen LCD-TVer ute allerede, noen som vet hva de heter? og hvor mye vil prisen på dette ligge i begynnelsen?
    Klarere bilde på LCD

Så også en annen artikkel på itavisen. Står at vi kan glemme billige flatskjermer fremover. Etterspurselen etter LCD har blitt så stor at prisene vil øke. Stemmer dette? Noen som vet hvor mye de vil øke?
    Glem billige flatskjermer

Takker for alle svar

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har allrede kommer flere skjermer med 100HZ teknologi imarkedet idag. prisene går fra ca 16k (32") og oppover alt etter størrelse. De som har det pr idag er Philips,Toshiba, JVC og LG kommer snart. Og det funker! Har sett demo på både Philps og Toshiba og bildene blir skarpere ved bevegelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Vi lanserte den første modellen med 100Hz i fjor i form av modellen LT-37M60BU. Nå har akkurat den nye modellen kommet som følgelig heter LT-37M70BU.

Jeg hadde faktisk ikke veldig stor tiltro til teknologien før jeg fikk den ordentlig demonstrert jeg heller. Men det er slik at selv om du forminsker responstiden til 0 millisekunder så er LCD teknologien slik at den fortsatt vil bli uklar ved raske panoreringer, feks i fotball. Dette har med hvordan øyet vårt fungerer, og hvordan øyet vårt forstår LCD bildene. MPRT eller Moving Picture Response time er et nytt begrep som sier det at om responstiden er 0 millisekunder på en LCD så vil MPRT være ca 16 millisekunder uansett fabrikat. Med 100 Hz teknologi forminker JVC denne til ca 8 millisekunder, fordelen er selvfølgelig bilder som ikke blurrer ved raske panoreringer. Nå er det også forskjellige måter 100Hz blir gjort på de forskjellige leverandørerene, så det er ikke å sammenlikne med 100Hz på bilderør. Vi "setter" inn dobbelt antall bilder en hva du får på feks 50Hz.

Vet at noen andre leverandører legger inn et sort bilde hver 3 bilderute, for på denne måte renske øyets opplevelse av bilde, og derav igjen får klarere bilde.

Men, ja det funker veldig veldig bra, har kjørt mange demoer i butikker nå og folk blir generelt meget forbauset over hvor mye det har å si.

PS når jeg sier 0 millisekunder så er det så vidt det jeg vet ingen leverandører som har dette enda, slik at MPRT på alle de forskjellige leverandørene sine skjermer vil være høyere.
    Ja og en ting til , ser da i artikkelen til at det nevnes 120 Hz, dette har sitt utspring fra USA og feks Japan hvor de sender 60 Hz og dobler,altså 120Hz.

Vi i Europa har da 50Hz og dobler vi den så blir det da 100Hz. Unødvendig av journalister å ikke forklare slikt i artikler .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for fine svar :-D Tror jeg heller drøyer den med 100/120Hz, blir litt for dyrt for min klasse. Men en annen gang, når jeg skal kjøpe noe nytt. Men da har det sikkert kommet noe annet og mer heftige greier!

Men er det noen som vet om LCD prisene vil fortsette å synke, eller vil de stabilisere seg og kanskje gå litt oppover igjen?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gammelt nytt !

Det vil altid komme noe nytt for å holde markedet varmt og prisene opp. Slik har det altid vært. Produsentene har nok en masse teknologi på tegnebrettet og i beta versjon som de slipper når markedet er "modent". Slik har det altid vært og vil fortsette å være. Setter man seg på gjerdet og venter på det siste som snart kommer så vil man bli sittende der :-D .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •