Monteringshøyde PV 60 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Monteringshøyde PV 60 ?

Hei

Fikk Panasonic PV-60 tv'n min igår. Veldig fornøyde med bildet, eneste jeg merket tydelig var at det er veldig forskjell på TV-kanalene mht. oppløsning / kvalitet. Eks. TV2 og EuroSport synes jeg hadde dårlig oppløsning, mens NRK, MTV, Discovery etc hadde veldig bra oppløsning. Har Canald Digital Parabol, med en 6 år gammel Nokia Tuner.

Jeg satte TV'n midlertidig på et gammelt TV bord som er 60 cm høyt, synes egentlig det var ganske ok høyde.

Vi skal sitte å se på TV i en sofa som ikke er av de høyeste. Mitt spml. er hva er anbefalt høyde å montere denne TV'n i ??
    Jeg skal ha TV'n i et hjørne, og funderer på om jeg like greit skal få tak i et bord i 60 cm høyde, istedet for å snekre til noe bælverk bak i hjørne for å få festa skjermen der ??

Takker for svar !

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Erik
    Hei

Fikk Panasonic PV-60 tv'n min igår. Veldig fornøyde med bildet, eneste jeg merket tydelig var at det er veldig forskjell på TV-kanalene mht. oppløsning / kvalitet. Eks. TV2 og EuroSport synes jeg hadde dårlig oppløsning, mens NRK, MTV, Discovery etc hadde veldig bra oppløsning. Har Canald Digital Parabol, med en 6 år gammel Nokia Tuner.

Jeg satte TV'n midlertidig på et gammelt TV bord som er 60 cm høyt, synes egentlig det var ganske ok høyde.

Vi skal sitte å se på TV i en sofa som ikke er av de høyeste. Mitt spml. er hva er anbefalt høyde å montere denne TV'n i ??
    Jeg skal ha TV'n i et hjørne, og funderer på om jeg like greit skal få tak i et bord i 60 cm høyde, istedet for å snekre til noe bælverk bak i hjørne for å få festa skjermen der ??

Takker for svar !
    Sett TV'en i den høyden som du selv finner passende. Det er ingen fasitsvar på slikt. Noen liker den lavere enne andre.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en PV60 som jeg hang på veggen. Målte aldri nøyaktig, senterhøyttaler står på et bord under tv'n og skjermen henger over. Tv'n er i alle fall 20cm høyere enn hvis den hadde blitt stående på bordet.
    Jeg har også en recliner som jeg liker godt og da burde egentlig TV'n henge enda høyere i og med at jeg ligger bakover med hodet.
    Som det ble sagt i svar #1 så er det ingen fasitsvar. Du får prøve deg litt frem. Prøv å juster høyden så du er mest mulig avslappet i nakke og hodet når du sitter i go'posisjonen.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Erik
    Hei

Takker for svar !
    Hei, Jeg har pv62 (samme tv) og har canal digital. Fikk canal digital for ca. 1 måned siden med tuneren CDC-5050. Jeg har knall bilder på TV2 og eurosport. Syntes nesten tv2 som har det fineste bildet. Har satt opp parabolen så jeg har ca. 80% signal. Mulig du har får dårlig signal? Eller tuneren er for gammel?

Ang. høyde på tv, må du nesten finne ut av selv. Man skal kunne sitte å se rett frem og slappe av når man ser tv. Ikke se opp eller for langt ned...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Hei, Jeg har pv62 (samme tv) og har canal digital. Fikk canal digital for ca. 1 måned siden med tuneren CDC-5050. Jeg har knall bilder på TV2 og eurosport. Syntes nesten tv2 som har det fineste bildet. Har satt opp parabolen så jeg har ca. 80% signal. Mulig du har får dårlig signal? Eller tuneren er for gammel?
    Tror tuneren er ok, det er veldig forskjell på noen sendinger ser jeg, ikke alle som har like bra oppløslighet.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •