Pio 507XA eller Sony 46X2000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pio 507XA eller Sony 46X2000?

(Evt. 46W2000)

Skal brukes til:
    1) TV titting (digital parabol)
    2) DVD (og etterhvert HD-DVD/Blueray)
    3) HTPC (bildefremvisninger/slideshows, hjemmevideoer HDV ++)
    4) XBOX360

Ser mye fotball (Premier League - Canal Digital) så kvalitet her er viktig når det gjelder TV titting (har merket meg i andre tråder at det er veldig få som kommenterer sammenligning mellom skjermer på dette punktet)

Eneste grunn jeg vurderer full HD er kvalitet ved stillbildefremvisning (bilder>6MP). Men jeg har ikke sett selv hvor stor forskjell man vil se her på disse to skjermene. Noe som har vurdert dette? Ved tv/film tror jeg ikke på at forskjellen detaljmessig er stor nok til å merkes så her legges det vekt på andre bildekvalitetsparametre. Vil det være et problem for plasmaen å f.eks. kjøre et fast slideshow på f.eks. 10 bilder som skifter f.eks. hvert 5. minutt?

Ser at jeg nå kan få 507XA til 32-33000 mens man må plusse på 3-4 lapper for 46X2000. På den andre siden tror jeg 46" er stort nok til vår stue så størrelsesforskjellen betyr ikke så mye. Men designmessig heller jeg til Pio.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor får jeg ikke opp denne tråden når jeg klikker på "TV-apparater"-forumet?

Eneste måten jeg finner den på er å gjøre søk...

Edit: Etter at jeg skrev dette innlegget ser jeg at tråden kommer opp i listen. Kanskje noen endelig kan svare noe på dette da:-)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er PIP, men det er ikke to tunere. Du kan kun bruke PIP mellom forskjellige kilder. Sjelden mann å se på forumet, forresten

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for X2000. Meget bra svartnivå og nydlig bilde. Pluss også for oppløsningen. LCD passer bedre til PC-bruk pga. oppløsningen og skarpheten i bildet. Har hatt Pioneer 436XDE og angrer ikke ett sekund på byttet til LCD.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd ikke pristråd. Har dere lyst å tipse trådstarteren om en god pris linker dere bare til produktet på AVnytt (507XA / 46X2000)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden TrondB anbefaler x2000, anbefaler jeg 507xa. 436 er ikke sammenliknbar med nyeste modell (427/507), både pga bildekvalitet og liten/ingen fare for innbrenning, så de er ikke sammenliknbare enheter i det hele tatt.

507 er også billigere (dog uten høyttalere), og gir (i mine øyne) bedre bilde på dvd og digital tuner. X2000 er bedre på PC, har et skarpere bilde, men tåler til gjengjeld ikke at du sitter like nærme som på 507.

Konklusjon: Begge skjermene er på sine felt antakelig de beste på markedet akkurat nå, så behov, smak og lommebok avgjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger.

Kan du/dere som bruker 507 si noe om hvordan denne fungerer mot PC og bildefremvisning? Jeg lurer på om 507 på akkurat dette området vil bli et stort kompromiss i forhold til 46x2000 (pga oppløsning). Og hva med retention. Vil dette kunne forekomme om jeg kjører slideshow på skjermen med f.eks. 10 forskjellige bilder over flere dager?

Er det noen som kan si hvilke kompromisser jeg gjør (i forhold til 507) med mitt bruk dersom jeg velger 46x2000?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •