Pioneer PDP-427XD eller Samsung LE-40M71B/91B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer PDP-427XD eller Samsung LE-40M71B/91B

Hej

Jeg har bestilt Pioneer PDP-427XD.
    Men er nu blevet i tvivl, om det er bedre at vælge Samsung LE-40M71B eller Samsung LE-40M91B.
    Jeg er blevet i tvivl pga. at Pioneer vel hakker mere ved bevægelser end Samsung med 100Hz?
    Hvilken vil i anbefale?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God dag! 100-Hz tenkologien til Samsung skal visst fungere dårlig, den skaper en bølgebevegelse rundt personer og andre ting som er i bevegelse. Prøvde ut dette når jeg var på expert og kikket og det stemmer. Dette blir også sagt ifølge tester jeg har lest. M91 vet jeg ikke noe særlig om, såg en test på fransk, men fransk kan jeg ikke desverre. Der fikk m91 4/5 stjerner. Har sett Pioneer sine plasma på butikken og de gjør en ekstremt god jobb på bildet! Fikk lyst på plasma selv, men i og med inbrennigsfare og at LCD tenkologien kommer seg , så blir det LCD på meg. Uansett, Pioneer er stilig, leverer varene og ikke minst ser flott ut!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Norge er bare XA-versjonen i salg, så du har naturligvis bestilt i Sverige? Uansett; Jeg har nylig montert og stilt inn en Samsung LE-40M71B hos en kamerat. Skjermen var ok den, men Pioneer 427 er mye bedre på nesten alle punkter. Så jeg synes du skal beholde bestillingen din. Samsung LE-40M91B har jeg ikke sett/prøvd.

SveinE: Du tar feil mht. innbrenningsfaren på 427. I og med at jeg har brukt denne skjermen en del selv, vil jeg nesten gå så langt som å hevde at innbrenningsfaren/midlertidig innbrenning er nesten ikke-eksisterende. Men det er klart: Om du venter lenge nok, er det alltid noe bedre rundt neste sving, enten det er plasma, LCD eller SED. Men ikke hold pusten i mellomtiden, det kan bli lenger enn du tror.............

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange tak for svarene.
    Det ser ud til Pioneer er et godt valg iflg. dine erfaringer J. Haugen. Så jeg vil beholde min bestilling. Det er XD jeg har bestilt. Her i Denmark kan vi nu også - i lighed med Sverige - modtage Digital tv fra almindelig antenne.

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slutter meg til det Haugen sier. Samsungen blir rett og slett for dårlig på sortnivå og hadde ubrukelig lydgjengivelse, hørtes ut som en gammel reiseradio. 100Hz på Samsungen er en vits, gjør bare ting verre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode N
    Mange tak for svarene.
    Det ser ud til Pioneer er et godt valg iflg. dine erfaringer J. Haugen. Så jeg vil beholde min bestilling. Det er XD jeg har bestilt. Her i Denmark kan vi nu også - i lighed med Sverige - modtage Digital tv fra almindelig antenne.
    Hei hva nå forskjellen mellom XA og XD (innebygd digital-tv-mottaker ) finner XD modellen på dinpris, men har dette med fremtidige bakesendinger å gjøre eller har det noe med dagens digital signaler fra evt. parabol ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XD er dekoder for bakke-sendinger ?

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    I Norge er bare XA-versjonen i salg, .......
    Hei nå har jeg også fått på plass en 427xa, så at XD kunne leveres fra nett butikk i norge, men fikk opplyst fra elkjop at dekoder for bakesendinger som ligger i xd modellen, ikke er for Norge, men våre naboland (noen komentaer )

PS! det første jeg reagerte på i går kveld var en støy tone som kommer opp bak på tv'en, ligner ikke på vifte (noe det står advarsel om i manualen) denne lyden reduseres på gode sendinger fra nrk og tv2 men kommer det innslag og reklame så øker den momentant.........er det vifte støy allikevel ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sett den over fra 75 til 100hz så minker støyen litt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En af mine venner har spurgt mig hvorfor jeg ikke vælger Panasonic
    Th-42PV600 på grund af bedre sortniveau, mindre støj og noget han kalder for "Motion Patten støjreduktion." Som både gør billedet bedre, men også gør en del for hurtige bevægelser og skiftende billeder. Han mener det teknisk er bedre end Pioneer, men Pioneers design er pænere.

Hvad mener i om det? Jeg regnede faktisk ikke med Panasonic havde
    bevægelseskompensation.

Newcomer seasupplies sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    , hørtes ut som en gammel reiseradio. 100Hz på Samsungen er en vits, gjør bare ting verre.
    Beklager hvis dette ikke har noe med tråden å gjøre, men er det ikke bilde man kjøper når man kjøper tv?
    Har vel aldri hørt om personer som kjøper en tv grunnet den gode lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    Slutter meg til det Haugen sier. Samsungen blir rett og slett for dårlig på sortnivå og hadde ubrukelig lydgjengivelse, hørtes ut som en gammel reiseradio. 100Hz på Samsungen er en vits, gjør bare ting verre.
    Som sagt, lyden er ikke det man tenker på mest på en tv. Men det med 100Hz virker mere urovekkende. Lyd og bilde ble veldig godt fornøyd med denne muligheten. Det er meget stor varibailitet på hvordan folk liker denne funksjonen, noe som forvirrer meg en god del :?
    Synd den ikke er på utstilling i nærheten

Newcomer seasupplies sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de har den på elkjøp skøyen.
    Og har også sett den noen andre steder.
    Så er sikkert bare ta turen innom å se på den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •