Pioneer PDP-507XA til PC/konsoll/gamingbruk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer PDP-507XA til PC/konsoll/gamingbruk?

Det jeg egentlig lurer på står lengre nede i innlegget, etter pilen, om du har dårlig tid eller ikke gidder så trenger dere bare lese den delen!
    (fant ikke spoiler funksjonen)

Er på utkikk etter ny tv/storskjerm og vurderte inntil nylig flere alternativ.
    Egentlig var planen å gå for prosjektor, ettersom jeg elsker film/spill etc på 70-80"++

For tiden bor jeg hjemme, og i kjelleren disponerer jeg 2 rom på ca 12 og 14m2 som er avskilt med en gang og ett eget lite rom der varmtvannsbeholder og sikringsskap står(Potensiellt kommende teknisk rom for støyfri nytelse i entertainment delen, htpc etc :razz: )

Kasteavstand for en evt prosjektor hadde blitt ca 3 meter, jeg er usikker for hvilken begrensinger dette ville hatt for skjermstørrelse.
    En annen ting er at jeg ikke har planer om å bo hjemme for evig og en veit aldri hvilken forutsetninger en får til hjemmekino ved førstegangskjøp av egen bopel.
    En stund var jeg inne på tanken med sony bakprosjeksjon: Sony KDS-55A2000
    Og den virker til å være ett godt valg mtp pris/egenskaper men derigjenn vanskeligere å plassere/flytte på og den mangler den derre siste lille knivskarpheten og smellen i bildet pga filmtype på lerret visstnok.

Etter å ha lest denne: 507XAtest
    Vart jeg veldig giret på den, kommer til å stikke innom en lokal forhandler å be om en demo om de har den inne, og sjekke pris/leveringstid.

:arrow: Men uansett, det jeg lurte på hvordan er denne til konsoll gaming/pc bruk? noen som har erfaring med det?
    Skulle så klart hellst hatt en tv som har allt :-? lcd's egenskaper på spill/pc og plasma på film.
    Mange plasser er det så mye snakk om 1:1 pixelmapping og hvor viktig dette er, en tv i denne prisklassen har vel såpass sofistikert teknolig at den gjør jobben uten store problemer mtp skalering opp/ned?

Gjennom pc ser jeg en betydelig mengde serier, lost/jericho/prison break/heroes etc, til dvd kommer jeg evt til å kjøpe en dvd spiller som oppskalerer.
    Jeg skal feriere utenlands i julen(singapore) og håper på å sikre meg en ps3 der nede, om den lever opp til det som blir sagt om den om at den er åpen for alle standarder, kjører linux og støyer lite, kommer denne forhåpentligvis til å bli genial som kombinert gaming konsoll/htpc

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker fett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner desverre lite konkrete tester og erfaringer oppimot dette.

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Harman
    Det funker fett.

OK
    Ser du har Pdp 4207xa, men kan du fortelle litt mer om ditt oppsett.
    Kilde:Pc-konsoll-dvd?
    Erfaringer, gjerne bilder!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •