Audio out fra TV gir lav lyd...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Audio out fra TV gir lav lyd...

Har en Thosiba 37 LCD. For å slippe audio kabler både fra xbox og dvd til forsterker, koblet meg fra audio out fra TV'en til forsterker. Problemet er at lyden blir så lav, må kjøre forsterkeren helt opp til den nesten slår ut på autosikring..

Noen som har noen tips, evt. samme problem?

Green

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du audio rett fra tv'n blir vel dette muligens påvirket av volumkontrollen til tv'n. Du har ikke denne satt veldig lavt da?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Kjører du audio rett fra tv'n blir vel dette muligens påvirket av volumkontrollen til tv'n. Du har ikke denne satt veldig lavt da?
    volumet på TV står på maks. det blir faktisk veldig liten forskjell i volum fra 50% volum til maks volum...

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel bare å skru opp på tvn... eller se i settings

et tips, kanskje ikke bruk e-mail adressa som brukernavn, hvis du ikke vil gi den til hele verden da...;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    er vel bare å skru opp på tvn... eller se i settings

et tips, kanskje ikke bruk e-mail adressa som brukernavn, hvis du ikke vil gi den til hele verden da...;-)
    jo jeg så det der, men finner ikke helt hvor jeg skal endre det..?

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk med adm eller mod

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke mulighet for å skru opp noen db på den forsterkeren-inngangen da? (i menyen på forsterkere)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusstelander@hotmail.c
    volumet på TV står på maks. det blir faktisk veldig liten forskjell i volum fra 50% volum til maks volum...
    Det er vel neppe slik siden du antageligvis har sjekket av volumet blir lavere når du går nedover, men du er sikker på at du ikke har satt "Audio" til fixed under "Av Connections"?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SEB
    Det er vel neppe slik siden du antageligvis har sjekket av volumet blir lavere når du går nedover, men du er sikker på at du ikke har satt "Audio" til fixed under "Av Connections"?
    der står det variabel...men takk for tipset, hadde jeg ikke tenkt på.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du har greid å putte kabelene i PC lyd inngangen?

På Lydutgangen på TVen så skal du kunne skru lyden på TVen helt ned, og den skal da fortsatt sende ut ett riktig signal slik at forsterkeren styrer lyden.

På min Sony så har jeg lyden helt av på TV, og forsterkeren styrer lyden.

Har du testet med en annen inngang på forsterkeren, På min forrige forsterker så var CD inngangen slik, Jeg måtte skru veldig høyt opp, og fortsatt var lyden veldig lav.

Jeg tipper at lydinngangen som du bruker har tatt kvelden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem som trådstarter. For å slippe å koble Digital Tuneren, PS2 og TV'n til forsterkeren satset jeg på at det skulle holde å koble audio out på tv'n direkte til forsterkeren. Men som trådstarter sier så må jeg skru volumet på forsterkeren veldig høyt for å få tilfredstillende lydnivå. Vanligvis løftes taket når volumet viser 25, men nå gir dette et normalt lydnivå. Kan ikke se at volumet på tv'n skal ha noen betydning for dette. Den "dårlige" lyden fra tv høytaleren ønsker jeg uansett å dempe fullstendig. Har ikke greie på hvordan en forsterker fungerer, men det jeg lurer på er om den (Marantz 5400 OSE) jobber hardere for å få fram lyden nå. Er det større belastning, strømforbruk etc å spille lav lyd som viser 25 enn det er å spille samme lydnivå når volumindikatoren viser 50?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utgangen er nå merket med teksten "AUDIO OUT (variabel/fixed)" så riktig utgang må det vel være.

Høtalerene på TV slår jeg av i menyen, så kjører jeg volumet opp til langt over det TV høytalerne hadde klart...

Bruker Aux inngang på forsterker og den har jeg testet nå med å spille fra laptopen, da blir det høyt som bare det...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hallgeir
    Har samme problem som trådstarter. For å slippe å koble Digital Tuneren, PS2 og TV'n til forsterkeren satset jeg på at det skulle holde å koble audio out på tv'n direkte til forsterkeren. Men som trådstarter sier så må jeg skru volumet på forsterkeren veldig høyt for å få tilfredstillende lydnivå. Vanligvis løftes taket når volumet viser 25, men nå gir dette et normalt lydnivå. Kan ikke se at volumet på tv'n skal ha noen betydning for dette. Den "dårlige" lyden fra tv høytaleren ønsker jeg uansett å dempe fullstendig. Har ikke greie på hvordan en forsterker fungerer, men det jeg lurer på er om den (Marantz 5400 OSE) jobber hardere for å få fram lyden nå. Er det større belastning, strømforbruk etc å spille lav lyd som viser 25 enn det er å spille samme lydnivå når volumindikatoren viser 50?
    helt bra kan det ikke være tror jeg, for når jeg skal dra på litt lyd fra MTV slår forsterkeren seg ut selv om lyden ikke blir spesiellt høy. dvs. forsterekeren sliter selv om lyden er lav, det vil jo igjen si at lyd ut signalet fra TV er veldig lavt...Reklamasjon tror dere?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •