Flat-tv innkjøp har gått til *elvete! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 144
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mazeking
    Hei,

Jeg tror jeg kommer til å "låne" en slik TV fra Elkjøp i 29 dager (30 dagers returrett uten spm!) og teste den ut i heimen.
    Jeg gjorde det, jeg deponerte på en PV60 1 14 dager. Jeg sa KLART fra at jeg bare skulle teste. Fikk med en demo-modell. Da jeg returnerte den (synes den var for dårlig på svart-gjengivelse) ble de furtne gitt.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig!

Da har jeg endelig fått fingen ut og har bestilt meg LG 42LC2R. Klarer ikke vente mer, blir bare idiot av det, så får vi se om det kommer noe bedre om en del år og oppgradere. Valgte denne pga at jeg har lest mange brukererfaringer, både innland og utland der den får mye skryt. Såg denne modellen i 37" på expert samtidig som jeg såg andre toppmodeller, såg minimale forskjeller og jeg likte hva jeg såg!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    jeg mener tydelig å huske at det ikke eksisterte en eneste skjerm som kunne konkurrere med din sony LCD. Forøvrig så betalte jeg 31 000,- blanke kroner for min 507, verken mer eller mindre.
    LCD tv'er får man til 100 000,- som den dyreste jeg har sett.

Jeg har nå lest hele denne tråden og fått intrykk av at Panasonic TH-42PV60E (plasma) og Sony W2000 (LCD) skal være gode tv'er. Jeg skal hovedsaklig bruke den til XB 360. Vil jeg da kunne bruke Panasonicen og få et like bra resultat som Sony'en? Hva er minus med plasma på konsoll når det ikke gir innbrent bilde?

Jeg leste også at XB 360 har kun 1080i. Det stemmer, men det er sagt at det skal komme støtte via XB live for 1080p på konsollen. TV til 15 - 25 000 er jo en inv for 10-20 år fremmover. En konsoll fornyes hvert 4 år ca. Derfor bør man ikke kun tenke på at dagens konsoll takler 720p når nestegenerasjons konsoll (etter XB 360) kanskje har støtte for dobbelt så høyt som 1080p. Da mener jeg at det er bedre å kjøpe en med 1080p slik at man er sikret for fremtiden. Spes ved konsoll og pc bruk.

Må bare si at etter å ha sett denne tråden har jeg åpnet det ene øye på gløtt for plasma tv. Men spørs om det er like bra til konsoll som LCD? Tror jeg drar til elkjøp i morgen å sjekker forskjellen med egne øyner.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er både et godt og billigere alternativ da med tanke på panasonic PV60 vs sony 40w2000...men hvis du tenker på hva som vil være mest framtidsrettet vil nok sonyen være det eneste valget med tanke på 1080p.
    Jeg vil også vært usikker med å brukt konsoll på plasma, store deler av et skjermbilde fra konsoll er statisk samt skarpe avgrensninger.
    Tror derfor at det lett kan skje innbrenning...men det får vel nesten plasma menigheten svare for hehe

Men har nå hatt tven min i snart over en uke, ha til nå kun brukt den til tv, dvd og xbox og må si meg meget fornøyd.
    Bildemessig mener jeg at det er på høyde med mange plasmaer jeg har sett.
    Og da har jeg ennå ikke prøvd den ut mot data som vil være det ultimate i 1920x1080 oppløsning

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nesten gal av den tråden her, klarer ikke bestemme meg for plasma eller LCD...

Jeg skal ha en tv i januar hvor jeg ikke går over 25000 ihvertfall..

Jeg spiller mye og har en lillebror som spiller MYE og derfor vil tv`en bli hyppig brukt til spilling hele dagen(skalogså ha nintendo wii og PS3)..

Film kvaliteten er veldig viktig for meg, mer enn spillingen...

Kobling opp til PC blir det nok ingenting av, sjeldent ihvertfall....

Hva skal jeg velge? sett på panasonic pv60, pv600 og pioneer 427XA.. Av LCD har jeg da sett på Sony tvene og Toshiba..

Hva skal jeg velge!? jeg er NULL intressert i å ha en plasma som får innbrenning fordi det blir spilt ofte på den, men vil ha den fordi den gir bra kvalitet på filmene..

Men LCD klarer vel å få til ihvertfall ganske nærme et like godt resultat film messig som plasma??? hvis jeg invisterer i en Sony KDL-40W2000??? er vel den beste sony`en og LCD`en i den prisklassen??

HJELP MEG!! hehe.... blir gal!!! huet mitt verker....

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her og ser på pioneer 427XA og sikler, sikler , sikler.....................

Er det stor risiko på den modellen å få innbrenning når det blir spilt ganske greit mye hver dag her? fean ta den innbrenninga altså.......

snakka med morra mi som kjente en som måtte levere tilbake plasmaen sin nå, siden det hadde blitt innbrenning etter at de hadde latt tven stå på hele nattan.

Hvis det skal MYE til at pioneeren får innbrening når man spiller fks 5,6,7 timer i strekk og at det ikke blir sånn innbrenning at jeg må levere den tilbake konstant, så kjøper jeg den.

Gi meg ordentlige svar så jeg kan ta mitt endelige valg snart!:? blir skrullete i huet av all den fram og tilbake mellom LCD og plasma.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger på en post nummer 3 og sier at jeg har bestemt meg for plasma=) Film betyr altfor mye for meg=)

Står bare å tenker på om jeg skal ha panasonic PV600 eller Pioneer 427XA. Men blir sannsynligvis Pioneer 427XA.. noen som vil si noe rundt det valget? eller slenge inn noen tver under da 22 000 som er bedre enn de?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Slenger på en post nummer 3 og sier at jeg har bestemt meg for plasma=) Film betyr altfor mye for meg=)

Står bare å tenker på om jeg skal ha panasonic PV600 eller Pioneer 427XA. Men blir sannsynligvis Pioneer 427XA.. noen som vil si noe rundt det valget? eller slenge inn noen tver under da 22 000 som er bedre enn de?
    Kommer bare på Panasonic PV60 til ca 14.000-15.000 som er samme TV som PV600, hvis man ser bort fra design og en eller annen greie ikke nödvendigvis har bruk for.
    PV60/PV600 og Pioneer'en er mest sannsynlig det aller beste på markedet for tiden.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okai.. siden PV60 er samme som PV600, så vurderer jeg den veldig mye. Er jo snakk om kanskje rundt 8000kr forskjell eller noe mellom den og pioneeren.

Er jo masse andre godsaker man kan kjøpe for 8000kr, sånn som Hd-DVD eller forsterker o.l . Hmm..

Vansklig valg, pioneeren er jo bare digg å se på designmessig og har bedre farger osv enn panasonicen. Panasonicen skal ha bittelitt bedre sortnivå.

Hva synes dere? er pioneer 427XA verdt å betale 8000kr sånn ca mer for? eller er panasonicen PV60 og pioneeren såpass like at det blir nesten som å si at man betaler 8000kr mer for designet til pioneeren?

EDIT: Den PV60 selges til 13995kr nå med bordstativ, pioneeren til 21999kr. Det er 8000kr forskjell....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her og ser på pioneer 427XA og sikler, sikler , sikler.....................

Er det stor risiko på den modellen å få innbrenning når det blir spilt ganske greit mye hver dag her? fean ta den innbrenninga altså.......

snakka med morra mi som kjente en som måtte levere tilbake plasmaen sin nå, siden det hadde blitt innbrenning etter at de hadde latt tven stå på hele nattan.

Hvis det skal MYE til at pioneeren får innbrening når man spiller fks 5,6,7 timer i strekk og at det ikke blir sånn innbrenning at jeg må levere den tilbake konstant, så kjøper jeg den.

Gi meg ordentlige svar så jeg kan ta mitt endelige valg snart!:? blir skrullete i huet av all den fram og tilbake mellom LCD og plasma.
    Utdrag fra: What is plasma burn-in, and how to fight it

"How Many Plasma Users Experience Burn-In?
    In fact, not many. Recent technologies make modern plasma displays much more resistant to permanent image retention. A research sponsored by Pioneer Electronics demonstrates that leaving a static image for 48 hours did cause a clearly visible image retention on all three of their test plasmas, but running a movie loop for 24 hours removed all signs of the after-image."

Jeg vet ikke om jeg ville prøvd det på min 427, men det høres jo betryggede ut.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur det skal gå bra å spille på den.. skal ikke sitte i 48 timer i strekk som de haddde gjort på testen=) blir maks rundt opp mot 6-7 timer dagen med spilling og det er ikke så mye at det blir innbrenning trur jeg.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur det skal gå bra å spille på den.. skal ikke sitte i 48 timer i strekk som de haddde gjort på testen=) blir maks rundt opp mot 6-7 timer dagen med spilling og det er ikke så mye at det blir innbrenning trur jeg.
    Problematikken med innbrenning har vært diskutert litt her:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...000#post521084

Spesielt dette bekymrer meg:
    Sitat Opprinnelig postet av otroean
    Snakket med Pioneer i morges og spurte direkte om hvorstor faren for fastbrenning er og hva som må gjøres for å unngå det.

Faren er liten, men den er der. Mest den første tiden. De anbefalte å ha tv'en på 20% kontrast det første halvåret og hver kveld sette på snø bildet og timeren på 2 timer. Det hadde tv'en VELDIG godt av.
    Teknikerne til Pioneer bekrefter i hvert fall langt på vei at innbrenningsproblemet ikke er fullstendig løst og at det er en sannsynlig risiko for at det kan oppstå.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det diskuteres Panasonic PV60 her, så da slenger jeg like gjerne inn et spørsmål.

Har fått inntrykk av at den ikke er noen designmessig perle akkurat. Det gjør ikke noe for meg, så lenge den ikke er altfor plast-aktig og fæl
    ...Er den det?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    virker ikke som om det er et problem på 427XA da, og ikke hørt noe spesielt dårlig om PV60 egentlig.. selvfølgelig eksisterer innbrenning, men trur den er mye mer sjeldnere nå.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    virker ikke som om det er et problem på 427XA da, og ikke hørt noe spesielt dårlig om PV60 egentlig.. selvfølgelig eksisterer innbrenning, men trur den er mye mer sjeldnere nå.
    ..men ville Pioneer sagt

Faren er liten, men den er der. Mest den første tiden. De anbefalte å ha tv'en på 20% kontrast det første halvåret og hver kveld sette på snø bildet og timeren på 2 timer. Det hadde tv'en VELDIG godt av.
    hvis innbrenning ikke var et problem?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja er sant det.. sitter i huet mitt den der.

Fean å vansklig det skal være.. nesten så jeg tipper over til LCD igjen etter å ha bestemt meg for plasma egentlig.

Hvordan er kvaliteten på film på LCD da? hvilken LCD tv`er er best på film nå idag??? annbefal 2 tv`er med en maks pris på rundt 20 000 kr der.

Hvordan er denne? Netshop.no - pc data foto minne digital - Toshiba 37WL66Z 37" LCD-TV, HDTV

Ble best it test 13 november....er den god å se film på?

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja er sant det.. sitter i huet mitt den der.

Fean å vansklig det skal være.. nesten så jeg tipper over til LCD igjen etter å ha bestemt meg for plasma egentlig.

Hvordan er kvaliteten på film på LCD da? hvilken LCD tv`er er best på film nå idag??? annbefal 2 tv`er med en maks pris på rundt 20 000 kr der.
    Jeg har ikke erfaring med den selv, men Sony sin KDL-40W2000 har jo fått veldig god kritikk. Den koster riktignok 25k, men i følge tråden http://avforum.no/forum/tv-apparater...l-40w2000.html er det veldig mye TV for pengene..

Plasma har flotte bilder, og det er ingen tvil om at Pioneer sin 427 er bra. Selv var jeg knallfornøyd med bildet på min Pioneer 436. Men min erfaring er at hvis man er uheldig og får innbrenning (selv om man er påpasselig så det holder) er det vanskelig å få det gjennom hos Pioneer. Det er veldig enkelt for dem å bare si "brukerfeil". Og det er skikkelig surt.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er skummelt det der....

Men ihvertfall på plasma siden står det mellom pioneer 427XA og PV60.

På LCd sida står det mellom Toshiba 37WL66ZSG(koster bare 10696kr nå!), eller en av sony tv`ene etter det jeg har sett hittil. Sony KDL - 40W2000 virker mest aktuell nå.

Er så irriterende med de problemene med plasma.. har lyst på den, men det kommer til å bli spilt mye på den av lillebroren min og vennene hans, og jeg spiller selv også.. så her er det nesten non stop med spilling hele dagen mange ganger.

Jeg ville kjøpt LCD med engang hvis de hadde vært gode på film fronten, for det er veeeldig viktig for meg. selve tv tittingen blåser jeg i egentlig, her går det i film og spill. Så hvis LCD har noen tv apparater som man får knall film kvalitet på, så kanskje jeg går for det da.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så irriterende med de problemene med plasma.. har lyst på den, men det kommer til å bli spilt mye på den av lillebroren min og vennene hans, og jeg spiller selv også.. så her er det nesten non stop med spilling hele dagen mange ganger.
    Men den type bruk hadde jeg i hvert fall ikke tatt sjansen på plasma :-|
    Hjelper ikke om bildet er bra på film hvis man ser masse logoer og annet skrot hver gang man får lys bakgrunnsfarge som f.eks himmel el.l..

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja har bestemt meg nå.. Jeg går for LCD toshiba 37WL66ZSG siden den er også utrolig billig av en eller annen grunn. Kjøper jeg heller en knall forsterker og dvd spiller ved siden av.

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •