Flat-tv innkjøp har gått til *elvete! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 144
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ettersom det er ej som har starta dinne tråden så tenkte ej skulle komme med noen av mine "skrale" erfaringer med plasma og lcd.
    Skulle som sagt hente min Pv60 i dag MEN det viste sej at dei hadde solgt den!! :evil: og i aggresjon gikk jeg for å sjå på andre tv`er på Elkjøp og en annen Expert butikk, på expert butikken hadde dei mange forskjellige tv`er..HELT sikkert ikkje kalibrert men endog kan ej gi ett lite innsyn av mi meining.
    Såg alle tv`ene med digital tuner og på forskjellige kanaler, min konklusjon er egentli : Dette er for dårlig!!
    Forstår ikkje problemet når vi har snart kom til år 2007 og INGEN av tv`ene ej såg på blei ej i nærheten av mållaus av å sjå på!!!
    Tenkte som så når ej sto forran Samsung tv`en på 46" som var nedsatt fra ca 30.000 til 20.000 at dette må da vel ver en spøk?? Ken som gidder å kjøpe en tv med så masse støy i bilde for den sum`en der bare fordi den er flat og ser fin ut??
    Nei, blir faktisk veldi oppgitt av heile greia..frista igrunn ikkje å kjøpe tv i det heile tatt nesten..
    Hadde selfølgeli vert helt kanon med ny tv og det blir det helt sikkert også MEN hvor mange 1000-lapper må man legge ut med for å få ett "hakeslepp" av bildet??
    Til sammenligning til den 46" til Samsung såg ej på Pioneer sin UTRULI FEITE 50" og der må ej sei at ej blei VELDI imponert over bildet og at det er nokke ej helt klart gjerne ville hatt i stua MEN til den prisen der har ej rett og slett ikkje annledning til å kjøpe mej tv i dessverre :cry:
    Trenger ikkje SÅ stort bilde heller igrunn siden ej har dedikert hjemmekino til det formålet men har visse ting ej krever av en tv før ej legger masse penger på bordet:

1. Det skal ver veldi bra bilde fra Canal Digital og at fotballen som ej ser masse av SKAL ver av bra bildekvalitet.

2. 1:1 pixel fra data-maskinens vga

3. Full HD (helt sikkert ingen nødvendighet men MÅ bare ha det)

4. Aller helst PIP men dette er ikkje ett must

5. Ett akseptabelt design

6. Minimum 2 HDMI innganger og 1 vga inngang.

7. At det skal fungere omtrent maksimalt fra Pc, Xbox 360 og PS3 spill..

8. Bildet må generellt ver veldi bra uansett om det kommer fra Pc, Spillkonsoll, Dvd, HD eller fra Canal Digital

Veit at dette er VELDI vanskelige kriterier MEN synst til dei prisene som tv`er går for no burde det ver en selfølge (over 25.000)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Ettersom det er ej som har starta dinne tråden så tenkte ej skulle komme med noen av mine "skrale" erfaringer med plasma og lcd.
    Skulle som sagt hente min Pv60 i dag MEN det viste sej at dei hadde solgt den!! :evil: og i aggresjon gikk jeg for å sjå på andre tv`er på Elkjøp og en annen Expert butikk, på expert butikken hadde dei mange forskjellige tv`er..HELT sikkert ikkje kalibrert men endog kan ej gi ett lite innsyn av mi meining.
    Såg alle tv`ene med digital tuner og på forskjellige kanaler, min konklusjon er egentli : Dette er for dårlig!!
    Forstår ikkje problemet når vi har snart kom til år 2007 og INGEN av tv`ene ej såg på blei ej i nærheten av mållaus av å sjå på!!!
    Tenkte som så når ej sto forran Samsung tv`en på 46" som var nedsatt fra ca 30.000 til 20.000 at dette må da vel ver en spøk?? Ken som gidder å kjøpe en tv med så masse støy i bilde for den sum`en der bare fordi den er flat og ser fin ut??
    Nei, blir faktisk veldi oppgitt av heile greia..frista igrunn ikkje å kjøpe tv i det heile tatt nesten..
    Hadde selfølgeli vert helt kanon med ny tv og det blir det helt sikkert også MEN hvor mange 1000-lapper må man legge ut med for å få ett "hakeslepp" av bildet??
    Til sammenligning til den 46" til Samsung såg ej på Pioneer sin UTRULI FEITE 50" og der må ej sei at ej blei VELDI imponert over bildet og at det er nokke ej helt klart gjerne ville hatt i stua MEN til den prisen der har ej rett og slett ikkje annledning til å kjøpe mej tv i dessverre :cry:
    Trenger ikkje SÅ stort bilde heller igrunn siden ej har dedikert hjemmekino til det formålet men har visse ting ej krever av en tv før ej legger masse penger på bordet:

1. Det skal ver veldi bra bilde fra Canal Digital og at fotballen som ej ser masse av SKAL ver av bra bildekvalitet.

2. 1:1 pixel fra data-maskinens vga

3. Full HD (helt sikkert ingen nødvendighet men MÅ bare ha det)

4. Aller helst PIP men dette er ikkje ett must

5. Ett akseptabelt design

6. Minimum 2 HDMI innganger og 1 vga inngang.

7. At det skal fungere omtrent maksimalt fra Pc, Xbox 360 og PS3 spill..

8. Bildet må generellt ver veldi bra uansett om det kommer fra Pc, Spillkonsoll, Dvd, HD eller fra Canal Digital

Veit at dette er VELDI vanskelige kriterier MEN synst til dei prisene som tv`er går for no burde det ver en selfølge (over 25.000)
    Uten at jeg har testet denne på data, mener jeg fremdeles at PV60 er den beste TV'en under 20.000. Kan ikke huske å ha lest, sett selv eller hört om noen andre tv'er som er like bra som den i den prisklassen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hehe. Blir nok veggmontering her, ja.
    Ingen problemer å få gjemt kablene, men liker idéen med å ha en slik boks i racket hvor man kan gjöre alle tilkoblingene.

Etter hva jeg har forstått er det bra med justeringsmuligheter på Pioneer'en. På min Panasonic kan man ikke justere farvene individuelt, noe jeg savner.
    Jada, på pio'en kan du justere deg helt bort, om du vil. Skal bli artig å se hva du lander opp med! Lenge leve flatskjerm i hjemmekinoen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jada, på pio'en kan du justere deg helt bort, om du vil. Skal bli artig å se hva du lander opp med! Lenge leve flatskjerm i hjemmekinoen
    Er det virkelig noen som vil justere seg helt bort?:-D
    Jeg er faktisk veldig i tvil når jeg skal kjöpe ny TV. Har allerede lovet å selge Panasonic'en til min söster, så det kan ikke bli altfor lenge til. Det står selvsagt mellom Panasonic og Pioneer. Jeg er meget fornöyd med Panasonic, men det hadde värt morsomt å pröve Pioneer i noen år. Jeg er litt i tvil om hvordan en helt svart TV (Pioneer) vil passe på min svarte vegg. Det er jo viktig for meg at den ikke forsvinner helt når den ikke er i bruk, slik at det bare blir en stor svart vegg. Vi får se etterhvert hva jeg gjör.

To ting er ihvertfall sikkert:
    Jeg skal ha plasma og den skal väre 50".

Jeg hadde håpet litt på den kommende 1080p 58" fra Panasonic men med sine 1.60 er den hakket for bred til min plasmavegg, så jeg får nöye meg med 50".

Jeg må si at screenshot'ene dine imponerer og at jeg ikke får mindre lyst til å teste ut hvordan en Pioneer vil fungerer i mitt oppsett.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Uten at jeg har testet denne på data, mener jeg fremdeles at PV60 er den beste TV'en under 20.000. Kan ikke huske å ha lest, sett selv eller hört om noen andre tv'er som er like bra som den i den prisklassen.
    Vil si at LG 42PC1RR gir PV60 en ganske hard kamp i den prisklassen. Panasonic'en har sortnivået og fargedybde mens LG'en har kontrast og detaljenivå.

Håper sammenstøtet med puta var bløtt...:P

Hvor i drammen befinner du deg, Revox?
    Det var helt fantastisk men dessverre altfor kortvarig.

Født og oppvokst på konnerud men nå har jeg flyttet til Hokksund (midlertidlig)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil si meg enig i at PV60 er det beste kjøpet under 20 000....du kan jo faktisk få den så lavt som 15 000 og da er den jo virkelig et kupp

Av andre tver så kanjeg anbefale samsung 40N71, meget godt spesifisert tv til en god pris. Går du opp til 21 000 så får du Sony 40V2000 og 25 000 så får du Sony 40W2000...alle meget gode tver

På nett så kan du nok finne de enda billigere

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Vil si at LG 42PC1RR gir PV60 en ganske hard kamp i den prisklassen. Panasonic'en har sortnivået og fargedybde mens LG'en har kontrast og detaljenivå.
    Mitt inntrykk etter å ha sett disse TV'ene side om side i butikk: Jeg setter fortsatt en knapp på PV60.
    Enig i at LG'en er meget bra. Fint detaljert og veldig klart bilde, men ved siden av en PV60 blir svartfargen litt grå. Dette kan jo selvfølgelig være et resultat av at TV'ene kan ha blitt kalibrert forskjellig. På en annen side så er dette faktisk en av de bedre butikkene jeg har sett når det kommer til kalibrering og fremvisning av TV'er. Alltid bra bildekvalitet på både DVD og TV-signal.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke begripe hvorfor du ikke ser på den nye 1080p bakprojeksjonstv'en til Sony (SXRDS). Den koster litt over 20 lapper for en 55" med meget godt bilde.

Jeg hadde det akkurat på samme måte som deg for et år siden - leste på forum hvor plasma og LCd ble skrytt opp i skyene, så det live - bare dritten. Kan ikke se fotball, bildene yrer og er ustabile, store vansker med kontrast og farger. Så mange fotballkamper hos kompiser, faktisk vanskelig å se spilleren innimellom all smøringa og dritten. Kunne ikke koble til PC eller Xbox (ånei, inbrenning). Etter å ha sett naboens lavoppløste PA-42 plasma med PC bilde fikk jeg sjokk. Så det eneste valget folk mente jeg hadde var en av disse pissmå 32-37" LCD'ene med horribelt bilde og masse panoreringsfeil under fotball. Og jeg som bare ville ha en stor HD klar TV med plenty HDMI og andre innganger som gav et veldig bra bilde under både film og fotball, og som jeg kunne gå fra med PC bildet på uten å få angst.

Enden på visa ble en 50" Sagem DLP. Jeg er utrolig fornøyd med alle kilder, både fotball, film og PC/HTPC. Får bare skryt, og bruttern ser alle fotballkampene her. Mitt råd: Dir i hele flat-hysteriet og kjøp deg så stor tv du har plass til og med best mulig bilde. Det er tross alt viktigst. Leser du på forumet her ser du fort at du hele tiden må inngå kompromisser med disse flat-tv'ene - sortnivå, størrelse, panoreringer , innganger, oppløsning etc. tilslutt sitter du på dette forumet dagen lang og graver etter instillinger og tips for å bøte på problemene (hvordan få 1:1 pixelmapping, hvordan unngå innbrenning etc etc), samtidig som du anbefaler andre samme produkt. Jeg satte opp TVen og har ikke hatt en eneste skuffelse ennå.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse to skjermene har også jeg sett side ved side i butikk, og jeg holder en knapp på PV-60. Prismessig har jeg sett den til 13990,- for 42`, så den er det få (om noen) som kan klare å slå på pris/kvalitet.

Ellers må jeg som vanlig minne om at Pioneer 427/507 er et bra valg, om du vil legge noen ekstra kroner i design (i tillegg til bildekvaliteten selvsagt).

Newcomer ViewMaster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror muligens jeg er helt enig med deg,det er ihvertfall sikkert at det å velge seg en flatskjerm er no dritt,har selv prøvt i et år nå ca.
    Muligens jeg bare driter i hele flatskjermen,selv om jeg er veldig gira på sony KDL 40w20000:???:
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Jeg kan ikke begripe hvorfor du ikke ser på den nye 1080p bakprojeksjonstv'en til Sony (SXRDS). Den koster litt over 20 lapper for en 55" med meget godt bilde.

Jeg hadde det akkurat på samme måte som deg for et år siden - leste på forum hvor plasma og LCd ble skrytt opp i skyene, så det live - bare dritten. Kan ikke se fotball, bildene yrer og er ustabile, store vansker med kontrast og farger. Så mange fotballkamper hos kompiser, faktisk vanskelig å se spilleren innimellom all smøringa og dritten. Kunne ikke koble til PC eller Xbox (ånei, inbrenning). Etter å ha sett naboens lavoppløste PA-42 plasma med PC bilde fikk jeg sjokk. Så det eneste valget folk mente jeg hadde var en av disse pissmå 32-37" LCD'ene med horribelt bilde og masse panoreringsfeil under fotball. Og jeg som bare ville ha en stor HD klar TV med plenty HDMI og andre innganger som gav et veldig bra bilde under både film og fotball, og som jeg kunne gå fra med PC bildet på uten å få angst.

Enden på visa ble en 50" Sagem DLP. Jeg er utrolig fornøyd med alle kilder, både fotball, film og PC/HTPC. Får bare skryt, og bruttern ser alle fotballkampene her. Mitt råd: Dir i hele flat-hysteriet og kjøp deg så stor tv du har plass til og med best mulig bilde. Det er tross alt viktigst. Leser du på forumet her ser du fort at du hele tiden må inngå kompromisser med disse flat-tv'ene - sortnivå, størrelse, panoreringer , innganger, oppløsning etc. tilslutt sitter du på dette forumet dagen lang og graver etter instillinger og tips for å bøte på problemene (hvordan få 1:1 pixelmapping, hvordan unngå innbrenning etc etc), samtidig som du anbefaler andre samme produkt. Jeg satte opp TVen og har ikke hatt en eneste skuffelse ennå.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmh... Skal jeg begynne å ramse opp feilene DLP har da kanskje?

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør det du, Revox.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vertikal vinkel gir store forskjeller i bilde i negativ retning. Tv'en krever ofte en svak vinkel nedenfra for å gi optimalt bilde. Regnbue effekt skapes av dlp brikken, dette oppfattes ikke av alle og er nok et mindre problem. Lysstyrke svekkes gradvis med aldringen av pære.

Halo og Banding problemer

AIUI the image is made up of 255 brightness levels & if you have a smooth block of colour you can get banding.It is more noticible in darker scenes.
    if you have a bright or more detailed object in the centre of the screen surounded by a block of colour for example dark blue, if the dark blue only had 5 levels of brightness (scale of 0 to 255) you would see 5 bands of slightly diferent shades of colour surrouding the object in the centre & would be called haloing but is the same as banding.Contour lines on a map look the same
    Der er noen få

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare det, dem er jo store som ei campingvogn. Snakker jo nesten (jeg sa nesten) bilderørsdybde her!

Dem som mener at "flatskjerm er no dritt" har ikke sett en gjennomsnittlig god flatskjerm med normale bildeinnstillinger og gode signaler inn.

De har UMULIG sett en virkelig god flatskjerm, optimalt kalibrert til gjeldende lysforhold med skikkelige HD-signaler via HDMI. Denslags får man nemlig hakeslepp av!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett en del projektor tv'er og kan ikke si de overbeviste meg i noen spesiell grad mer enn hva en god plasma gjorde. Vi koblet opp en pdp-436 og en Sagem Axium HD-D45 på HD signal via qualitv tuner (Euro1080i da dette er en liten stund siden nå) Og jeg må ærlig innrømme at jeg synes Pioneer'en dro det lengste strået der. Med annet man plasserte seg nøyaktig riktig iforhold til sagem'en fikk den regelrett juling men i "sweetspot" var forskjellene svært mindre.

Newcomer SamBell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Lightning
    Hehe...du kan jo tro det...men en butikk tar selvsagt alltid inn mest varer av det som selges mest...og i vår butikk og de fleste andre så er vel 8 av 10 tver LCD
    Kan man av dette konkludere at Tine H-melk er bedre enn Ringnes pils
    og at Britney Spears er bedre enn Mike Oldfield?

Newcomer SamBell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare det, dem er jo store som ei campingvogn. Snakker jo nesten (jeg sa nesten) bilderørsdybde her!

Dem som mener at "flatskjerm er no dritt" har ikke sett en gjennomsnittlig god flatskjerm med normale bildeinnstillinger og gode signaler inn.

De har UMULIG sett en virkelig god flatskjerm, optimalt kalibrert til gjeldende lysforhold med skikkelige HD-signaler via HDMI. Denslags får man nemlig hakeslepp av!

Ekspertene her viker galant unna hver gang fotball kommer på banen.
    Er det noen spesiell grunn til dette?

--

Europeisk standard er nevnt.
    Har noen mer info om dette?
    Ut fra mitt ståsted vil en etter all sansynlighet få det beste bildet på
    vanlige TV-sendinger om en har en TV som matcher det som blir sendt ut?

Hvilken oppløsning har C+ på sine HD-sendinger?
    Fant ingen info på sidene deres.
    Noen steder, også hos enkelte selgere, er HD HD det er det.

--

Hvor ple det av den siste pixelen på 50" pioneren?
    (Nr 1366)

Spørrenede Sam

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SamBell
    Kan man av dette konkludere at Tine H-melk er bedre enn Ringnes pils
    og at Britney Spears er bedre enn Mike Oldfield?
    Tine H-melk er bedre enn ringnes pils!

Sa ingenting om at alt som det selges i store antall er nødvendigvis kvalitet...
    Er mange som kjøper en 32" lcd tv bare for å ha en tv og ikke er interessert i å legge 20 000 på bordet for bildekvaliteten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fotball suger billedmessig rett og slett fordi distributørene er gjerrige og vil ha mest mulig penger. Når folk flest ikke gidder betale mer så gidder ikke de kjøpe dyrere løsninger heller.

Vi snakker bitrate pure and simple, ved alle live overføringer er bitrate det som bestemmer mye av kostnaden ved distribusjon. Viasat var værst i klassen tidligere men har nå kommet mer opp mot canal digital men de også har ræva signal.

Du som sier du har sett fotball fra digitaltuner og med forskjellige kanaler på tv'er i butikk? Har det fallt deg inn at de fleste butikker bruker gamle 2500 tunere med rf omkobler og forsterker koblet til? Og at kablingen på flerfoldig meter ut til butikk og tv'er er ført gjennom billig standard coax kabel? Har til gode å se en butikk som har alle tv'ene sine koblet opp mot rgb signal gjennom scart (har sett butikker med scart men da har det vært kompositt for det meste).

Dette blir nesten som å klage på anlegget sitt fordi man ikke får spilt av bootleg platene sine fra konserter i like god kvalitet som studioopptakene. Kjøper du en større tv og signalet er like crappy som før så vet du hva du får. Dette bør være null overaskelse. Og jo høyere oppløsning du skal trøkke inn på tv'en din jo værre blir det, simple as that.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SamBell
    Ekspertene her viker galant unna hver gang fotball kommer på banen.
    Er det noen spesiell grunn til dette?

--

Europeisk standard er nevnt.
    Har noen mer info om dette?
    Ut fra mitt ståsted vil en etter all sansynlighet få det beste bildet på
    vanlige TV-sendinger om en har en TV som matcher det som blir sendt ut?

Hvilken oppløsning har C+ på sine HD-sendinger?
    Fant ingen info på sidene deres.
    Noen steder, også hos enkelte selgere, er HD HD det er det.

--

Hvor ple det av den siste pixelen på 50" pioneren?
    (Nr 1366)

Spørrenede Sam

C more HD sendes i 720p og 1080i. Distribueres vel pr dags dato i Mpeg2 og med Conax koding men skal over på Mpeg4 over nyttår.

Resten av sendingene går i 720x576i men med varierende bitrate. Oppløsning er bare en variabel, bitrate er minst like viktig.

Fotball VM er eneste gode fotballsendinger jeg har sett sendt digitalt i Norge hittill.

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •