Flat-tv innkjøp har gått til *elvete! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 144
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe alltid morro å følge med på slike tråder Hva håper egentlig partene på? At den ene "innrømmer" at plasma er best, eller at andre parten går med på at LCD er the real deal????

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg er interessert i å få testet skikkelig er Philips sitt scanning backlight på de nyeste LCD tv'ene. Er det så bra som de sier kan LCD ha fått et godt løft, samt når LED belysningen kommer som antagelig er enda bedre. Da er det mulig LCD kan begynne å fighte litt men det gjenstår å se.

A|ex : PX4 har dobbelt glass og er vifte kjølt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe joda..tykkelsen er vel et ikke tema...igjen så har jeg nok blitt litt influert av panasonic...

joda vet da det...den tven gikk jo til 27 000 nå i sommer og nå så selges den 10 000 mindre...

men er fortsatt en god tv til den prisen selv om man for det meste betaler for tommene...regner med at den har samme bildebehandlinga som 40M61....selv om panelet var dårligere spesifisert

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle likt å se sortnivået på sonyen din her, lightning:

Eller her:

Eller her:

Bildene er fra testmaterialet på DVE. Tv'en er en Pioneer PDP-507XA.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABREKKE
    Hehe alltid morro å følge med på slike tråder Hva håper egentlig partene på? At den ene "innrømmer" at plasma er best, eller at andre parten går med på at LCD er the real deal????
    Vi håper selvfølgelig på at den ene parten setter seg ned å gråter samt ringer å beklager seg. Noe som enda ikke er oppnådd her på forumet tror jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Humm...32V2000 til sony ble kåret av eisa til beste tv pga sortnivået og fargene...mye pga det nye fluoroserende belegget på baklyset...det må vel kalles en nyvinning det og..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Vi håper selvfølgelig på at den ene parten setter seg ned å gråter samt ringer å beklager seg. Noe som enda ikke er oppnådd her på forumet tror jeg
    Sant nok, tydelig at det er flere såre teamer enn SVS og CW

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha! Nå lo jeg godt!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe det kommer aldri til å skje fra min side hvertfall...
    jeg er storfornøyd med innkjøpet og ser ingen grunn for at jeg skulle velge anderledes

værsågod å kom å test du hehe

men nå så skal det nå sies at du sikkert sitter på den råeste av plasmatvene som finnes...å si at tven min er på nivå med plasma blir ikke det samme som å si at den er bedre enn den råeste pioneer tven til 50 000...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lightning
    Humm...32V2000 til sony ble kåret av eisa til beste tv pga sortnivået og fargene...mye pga det nye fluoroserende belegget på baklyset...det må vel kalles en nyvinning det og..
    Hmh.. Nå spørs hvor høytidlig vi skal ta disse eisa prisene. Sony fikk mid-end pris innen LCD. LG sin 42PC1RR fikk mid-end pris innen plasma. Philips fikk high-end pris innen LCD (som da vil si beste LCD) og Panasonic PV-600 fikk pris for High end Plasma (som da vil si beste plasma).

Dette kan selvfølgelig diskuteres fra vårt ståsted

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke deg som ringer først nei Lightning, men jeg satser penger på et det ikke blir a|ex heller :lol:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg er interessert i å få testet skikkelig er Philips sitt scanning backlight på de nyeste LCD tv'ene. Er det så bra som de sier kan LCD ha fått et godt løft, samt når LED belysningen kommer som antagelig er enda bedre. Da er det mulig LCD kan begynne å fighte litt men det gjenstår å se.

A|ex : PX4 har dobbelt glass og er vifte kjølt
    PX4RV, den lavoppløste modellen som egentlig ikke ble solgt i norge? Er du sikker? Jeg kjøpte min fra sverige. Hifi-klubben solgte den dog en stund. Elkjøp solgte en tilsvarende modell under navnet PX3, med annet fargevalg og uten et par finesser.

PX4R er den høyoppløste varianten.

Til poenget: Jeg har ALDRI, og jeg gjentar ALDRI registrert viftestøy på LG'en jeg hadde omtrent et år, og jeg har vært gjennom mange varme filmseanser på lavt volum osv... Dobbelt glass? Faktum er at den veide 25 kg, og det var intet glass foran selve panelet. Helt likt som det er på pioneeren jeg har nå. Bare en slags "film", se her:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å si at tven min er på nivå med plasma blir ikke det samme som å si at den er bedre enn den råeste pioneer tven til 50 000...
    jeg mener tydelig å huske at det ikke eksisterte en eneste skjerm som kunne konkurrere med din sony LCD. Forøvrig så betalte jeg 31 000,- blanke kroner for min 507, verken mer eller mindre.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    PX4RV, den lavoppløste modellen som egentlig ikke ble solgt i norge? Er du sikker? Jeg kjøpte min fra sverige. Hifi-klubben solgte den dog en stund. Elkjøp solgte en tilsvarende modell under navnet PX3, med annet fargevalg og uten et par finesser.

PX44R er den høyoppløste varianten.
    Ahh.. beklager! Jeg snakker selvfølgelig om den høyoppløste. Nei noe registrerbar støy har ikke jeg merket fra de heller men tenkte bare å presisere den aktive kjølingen som var nødvendig på den høyoppløste ihvertfall. Den lavoppløste har jeg aldri sett, hvordan stiller den seg iforhold til PX3?

Edit : legge til quote, samt glem det med PX3, leste ikke innlegget ditt godt nok.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke deg som ringer først nei Lightning, men jeg satser penger på et det ikke blir a|ex heller :lol:
    Hehe. Jeg tar slike forum-diskusjoner ganske humoristisk, noe jeg håper også andre gjør da det ikke er meningen vi skal sitte her å rakke ned på hverandre til vi får en så tynnslitt selvtillit at vi ikke kan stå opp om neste morgen å se oss i speilet...selvom det har hendt at enkelte faktisk har tatt noen mer tilspissede svs-diskusjoner så inn over seg at dem har forlatt forumet og aldri kommet tilbake................:lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for infoen Revox...
    men man må vel kunne stole på noe så anerkjent som EISA?
    er det ikke noe sånt som 26 bransjeblad som går i hop for å finne beste produkt i de forskjellige kategoriene?
    jeg tar det hvertfall for å være god fisk....røkalaks faktisk..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo nå kom jeg på en ting til som irriterer meg med LCD tv'en min og mange andre. Graderinger i farge toner... Det er et seriøst problem på mange lcd tv'er. Har sett et par unntak her å der som er ganske gode men har ikke sett en eneste perfekt en hitill.

Men igjen noe blir aldri perfekt egentlig...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe...vel det finnes ingen tredjeperson så da blir vi nok muligens stående fast

vel..husk...jeg har nevnt W2000 og X2000 som unntak fra den evige plasmaregelen...ikke dermed sagt at jeg mener at alle LCD tver er suverent overlegen plasma...

jeg skyter jo ikke spurv med kanon...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men igjen noe blir aldri perfekt egentlig...
    Det er vel derfor vi stadig tvinges til å oppgradere *sukk*

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for infoen Revox...
    men man må vel kunne stole på noe så anerkjent som EISA?
    er det ikke noe sånt som 26 bransjeblad som går i hop for å finne beste produkt i de forskjellige kategoriene?
    jeg tar det hvertfall for å være god fisk....røkalaks faktisk..
    Jau røkalaks er slettes ikke verst. Joda EISA prisene har somregel hjemmel i et eller annet som stemmer tåelig bra. Jeg sier ikke at Sony tv'en er dårlig på noen som helst måte. Det er en meget bra "LCD" tv. Du kan jo si at det er en grunn til at EISA kjører LCD og Plasma prisene seperat. Tv'ene er vanskelig å sammenligne da de har forskjellige bruksområder og fordeler/ulemper.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •