Flat-tv innkjøp har gått til *elvete! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 144
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lightning
    men det er vel uansett ikke en diskusjon verdt med tanke på at plasma er vel en utdøende rase med tanke på altfor høye produksjonskostnader pga høy feilprodusent, lav oppløsning, innbrenningsproblematikk, vekt, størrelse osv osv...samt at konkurrentene har enten tatt igjen eller overgått teknologien på samtlige områder...
    Du verden, her er det mye som ikke jeg har fått med meg.

Utdöende rase?
    Fält som denne utdöende rasen selger for tiden. Jeg finner det også merkelig at uansett hvor jeg har sett på flatskjermer, så er det plasmaene som har det mest naturlige og beste bildet, og sortnivået er også langt overlegent noen LCD har. LCD vs Plasma er en smaksans, greit nok.

Lav opplösning?
    Både Pioneer og Panasonic har TV'er med 1080P, og Pioneer's fullopplöste 50" har fått fantastiske kritikker.

Innbrenningsproblematikk?
    Kanskje for noen år siden, men enkelte TV'er sliter med retention, noe som forövrig kan fjernes raskt.

Vekt?
    Her skjönner jeg ikke helt problemstillingen.

Störrelse?
    Jeg vil heller si at det er LCD som har slitt med å lage store nok TV'er.

Og hvilke konkurrenter er det som har tatt igjen eller overgått teknologien på alle måter? LED og OLED ser lovende ut, men man må först klare å få teknologien klar til å bli masseprodusert. Denne teknologien slår uansett også LCD ned i stövlene.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer SamBell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du glemmer "etterslep" i bildet.
    Noe som burde bety litt i en nasjon der "de fleste" ser en eller annen sport
    og svært mange ser fotball.

Sam

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest testen i What Hifi mange ganger og Sony W2000 og x2000 er nok de beste LCD-skjermene akkurat nå. Men for meg er Pioneer og Panasonic likevel bedre på film. Og tro ikke annet enn at også disse bladene har en deadline som gjør at det kan gå litt for fort i svingene ved tester. Jeg er f.eks. ikke nødvendigvis enig i dag i det jeg skrev for Fidelity i 2003.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første så er det veldig mye billigere for produsentene å produserere LCD iforhold til Plasma, Plasma har alt for stor feilrate...selv etter at teknologien har blitt moden og vært på markedet i mange år.

Så er det den oppløsninga da...ja har fått med meg at at pioneer har kommet med en 50" med full oppløsning...men det er mange som er interessert i høyere oppløsning uten å måtte betale en halv bil eller trenger å sette av halve stua til tven

Og når det gjelder salg av tver...det det går mest av på butikken er helt klart LCD, grunnen er enkel...de fleste som kjøper tv vil enten ha størrelsen 32-37-40" og da er LCD så og si det eneste valget...

Så har man det at en LCD skjerm i bruk mot PC, Xbox360 osv er overlegen plasma...

Vekt kan ha noe å si...det er lettere å få en 40" lcd som veier 23 kg hengende på veggen enn en plasma som veier godt over 30...

Når det gjelder størrelse....så mente jeg tykkelsen på tven...burde spesifisert det...plasma tver er en del tykkere enn lcd tver..men ja normalt sett så må du minimum opp på 37" for å få kjøpt en plasma...vet ikke om det blir produsert mindre plasma tver..

Joda er enig i at man skal ta det testbladene skriver med en klype salt...men når de i det ene nummeret kårer w2000 til testvinner...for så i etterfølgende nummer kåre den til årets produkt i klassen 40"-50" så har de jo hatt tid til litt ettertanke..

Vet jeg har banna i kirka nå som jeg sier at jeg tror Plasma er på vei ut for den normale forbruker...men det er jo faktisk ikke verre enn at man tar seg en tur på varehusa og ser hva det står mest utstilt av...det er det som selger mest som blir å ta over markedet..enkelt og greit.

Men ja...jeg liker plasma, har solgt en god del pv60 og syns det er en knalltv til den prisen vi har solgt den til....har veldig sansen for panasonic, gir ekstremt mye for pengene og har sykt bra bilde

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så har man det at en LCD skjerm i bruk mot PC, Xbox360 osv er overlegen plasma...

Vekt kan ha noe å si...det er lettere å få en 40" lcd som veier 23 kg hengende på veggen enn en plasma som veier godt over 30...

Når det gjelder størrelse....så mente jeg tykkelsen på tven...burde spesifisert det...plasma tver er en del tykkere enn lcd tver..men ja normalt sett så må du minimum opp på 37" for å få kjøpt en plasma...vet ikke om det blir produsert mindre plasma tver..
    Dette klarer jeg ikke å ta seriøst. Plasma er da minst like "overlegent" til film og TV som LCD er til PC og Xbox360. Dette kommer jo helt an på bruksområdet. Begge teknologier har sine fordeler og bakdeler.

Ditt argument angående vekt stiller jeg meg enda spørrende til. For meg er det ihvertfall logisk at en 42" eller en 50" veier litt mere enn en 26" eller 40".
    Når det gjelder tykkelse så er min 42" ca 15 cm på det tykkeste og kan ikke si at jeg synes dette tar opp plagsomt mye plass i stuen vår.

Når det gjelder oppløsning så er det da soleklart at en skjerm som er 50" koster mere enn en som er maks 40". Etter hva jeg har forstått skal Panasonic's fulloppløste TV'er ligge langt under Pioneer's priser. Uansett, så kommer prisene til å synke etterhvert. Dette er da bare begynnelsen.

Kanskje det står så mange LCD-TV'er til utstilling i butikkene fordi plasma selger seg selv?:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele diskusjonen er jo at nå har det kommet en lcd tv som er like bra på alle områder...så værsågod...ikke ta det seriøst...men det er nettopp det som er poenget!

Skjønner nå at det er nyttesløst å diskutere med folk som har skyklaffer og ikke ønsker å lese hele innlegget mitt..

Og du andreverdenskrig...ønsker du å lese feil??

Her er det jeg sa: "Vekt kan ha noe å si...det er lettere å få en 40" lcd som veier 23 kg hengende på veggen enn en plasma som veier godt over 30..."

Det er snakk om samme størrelse...men forskjellig vekt...burde egentlig være veldig enkelt å forstå.

Hehe...du kan jo tro det...men en butikk tar selvsagt alltid inn mest varer av det som selges mest...og i vår butikk og de fleste andre så er vel 8 av 10 tver LCD

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    PV60's eneste to svakheter er false countouring, og at det sorte noen ganger kan gro igjen.

Ingen av problemene er så store at de burde være deal breakers, og apparatet har så mange sterke sider at du vil hurtig glemme alt om problemene.
    Kjøpte PV60 for en måned siden og er veldig fornøyd. Kjøpte DVE for kalibrering også og kjørte kun ned fargene med ett hakk. Det var alt!
    Som nevnt over er sortnivået ikke alltid på topp, men det er det ikke mange andre flatskjermer som kan skryte av heller.
    Masse innganger, komponent, vga, 2x HDMI osv.
    Jeg betalte 17.500 inkludert veggoppheng. Vogel's universaloppheng funker selvom selgeren forsøkte seg på at Pana kun kunne henges opp med Pana original brakett..
    Lykke til med innkjøp

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele diskusjonen er jo at nå har det kommet en lcd tv som er like bra på alle områder...så værsågod...ikke ta det seriøst...men det er nettopp det som er poenget!

Skjønner nå at det er nyttesløst å diskutere med folk som har skyklaffer og ikke ønsker å lese hele innlegget mitt..

Her er det jeg sa: "Vekt kan ha noe å si...det er lettere å få en 40" lcd som veier 23 kg hengende på veggen enn en plasma som veier godt over 30..."

Det er snakk om samme størrelse...men forskjellig vekt...burde egentlig være veldig enkelt å forstå.

Hehe...du kan jo tro det...men en butikk tar selvsagt alltid inn mest varer av det som selges mest...og i vår butikk og de fleste andre så er vel 8 av 10 tver LCD
    Pioneer PDP-427XA veier 29 kg.
    Panasonic TH42PV60 veier 30 kg.
    Panasonic TH37PV60 veier 26 kg.
    Sony KDL40W200 veier 27,5 kg.
    Jeg kan ikke se at det skal være så store forskjeller i vekt.
    Hvis det er noe som går meg hus forbi her må jeg bare beklage, men utifra det du har skrevet kan jeg fremdeles ikke se poenget ditt.

Poenget mitt er at jeg har ingen tro på at Sony'en er like bra/overleget en god plasma på alle områder. Jeg tenker da spesielt på kontrasten.
    Sony'en har en dynamisk kontrast på 8000:1, noe som sier svært lite. Den reelle kontrasten derimot(skjermkontrasten) er på 1800:1 noe som kan være imponerende for en LCD, men langt fra f.eks Panasonic's 10.000:1.

Edit: Jeg har på ingen måter vanskeligheter for å tro at denne Sony'en er en fantastisk bra TV, jeg har bare til gode å se en LCD som fyller mine kriterier for et bra bilde.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Er det noen som har skyklaffer på her og ønsker å lese feil, så må det vel være deg, Lightning, som gjentatte ganger hevder følgende: "Hele diskusjonen er jo at nå har det kommet en lcd tv som er like bra på alle områder". Hvis det er denne typen forutinntatt feilinformasjon du lirer ut av deg til kundene dine kan ikke lista for kunnskapskapsnivå ligge spesielt høyt i denne sjappa...Tro ikke at du får noen større respekt blant debattantene her på forumet om du gir deg til kjenne som selger....

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ohhhhh her skal jeg hive meg på senere ikveld.. Nå er det familietragedie først.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel...alle produsenter har forskjellig måter å måle kontrast på...pioneer oppgir jo mange av tvene sine til kun 3000:1

Min opplevelse av tven er nå hvertfall at den er meget bra på kontrast nivået...og ja jeg mener at den er like god som PV60...desverre så har jeg ikke fått sidestilt dem og sammenlignet.

Men at den er bedre enn plasma har jeg kun referert til testen jeg leste av what hifi.

Og Alex hvordan kan jeg lese feil på det jeg sjøl skriver??

Dessuten de fleste bruker ikke tven kun til film som det gjøres her på forumet, en vanlig kunde idag kan like godt bruke den til tvtitting, spillkonsoll, dataskjerm osv...og alt sett under ett vil jeg mene på det sterkeste at lcd er det beste valget.

Vel en ting skal jeg hvertfall ha som selger, jeg viser mer respekt til kundene enn det du gjør når du snakker nedlatende på den måten bare fordi jeg måtte ha en annen mening enn deg.

PS! Jeg har aaaaldri sagt at alle LCD tver er bedre enn plasma...jeg har sagt at w2000 og x2000 er like bra eller bedre på de fleste områder...hvis du er så himla ivrig på å lese og tolke feil så kan du jo likså godt prøve å anmelde meg for rasismeparagrafen...

PPS! Det her er uansett langt unna det tråden overhodet skal dreie seg om...så kanskje greiest å fokusere på trådstarters spørsmål...så får du alex drive din krig for plasma på hjemmefronten

Men uansett så skal du vite at jeg alltid anbefaler kunder som kun skal ha en tv til tvtitting og film plasma.
    Bilde blir bedre på plasma med vanlige SD signaler iforhold til lcd...til film så vil det enn så lenge være plasma som vil være best med DVD. Men ja....alltid unntak fra regelen som nettopp bekrefter regelen..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen grunn til å hisse seg så voldsomt opp, Lightning. Det virker som temperaturen din stiger proporsjonalt med forklaringsproblemene

Vel...alle produsenter har forskjellig måter å måle kontrast på...pioneer oppgir jo mange av tvene sine til kun 3000:1
    Som du sier selv så er det forskjellige måter å måle kontrast på. Pioneers fremgangsmåte er sannsynligvis den mest troverdige, ettersom de har minst like godt eller bedre sortnivå enn mange tv'er oppgitt til 10 000:1.

ja jeg mener at den er like god som PV60...desverre så har jeg ikke fått sidestilt dem og sammenlignet.
    Hvordan kan du påstå at den er sånn og sånn uten å ha sammenligne?

Og Alex hvordan kan jeg lese feil på det jeg sjøl skriver??
    Det må du nesten svare på selv..

Vel en ting skal jeg hvertfall ha som selger, jeg viser mer respekt til kundene enn det du gjør når du snakker nedlatende på den måten bare fordi jeg måtte ha en annen mening enn deg.
    Jeg skjønner ikke hva du oppfatter som nedlatende, og det er selvfølgelig helt fair å ha ulike meninger. Ingen skal ta ifra deg at du synes LCD er best. Det har å gjøre med hvilke egenskaper man legger vekt på. Jeg sitter selv og kikker på en LCD-skjerm i skrivende stund, og den er strålende den, til sitt bruk.

Noe helt annet er når du slenger ut påstander som overhodet ikke holder vann, og er regelrett faktafeil. Som for eksempel dine utsagn om vekt, kontrast, sortnivå og oppløsning. Når du etter sigende forteller det samme til kundene vet jeg ikke hvor mye respekt du viser dem - feilinformasjon kan neppe kalles en respektfull kundebehandling.

Jeg har aaaaldri sagt at alle LCD tver er bedre enn plasma...jeg har sagt at w2000 og x2000 er like bra eller bedre på de fleste områder..
    hm..?

plasma er vel en utdøende rase...samt at konkurrentene har enten tatt igjen eller overgått teknologien på samtlige områder...
    Det finnes bare en riktig tv...Sony W2000......kontrastnivå og sortnivå som overgår en plasma...farger av en helt annen verden...Det finnes intet annet som kan konkurrere i øyeblikket
    Er det bare meg, eller ser det ut som du mener at LCD er bedre enn plasma?

så får du alex drive din krig for plasma på hjemmefronten
    Det lar jeg være din påstand, det eneste jeg har gjort her er å sette spørsmålstegn ved dine bombastiske utsagn om at plasma-teknologien er døden nær og at "LCD har bedre sortnivå og kontrast enn plasma". Er det noen som ligger i skyttergravene og kriger må det vel være deg.

jeg ser jo hva du har så du er vel kanskje programforpliktet til å si at det blir bare pølsevev at lcd har bedre sortnivå enn plasma...
    Og hva skal det bety om jeg tør spørre? :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel...jeg har fått sett PV60 på jobben...en skikkelig bra tv til en flott pris.
    Nydelig bilde og bra sortnivå...ja jeg mener at W2000 er tilsvarende på det...men nei jeg har ikke hatt muligheten til å direkte sammenligne ved å sette de ved siden av hverandre, men man greier allikevel å huske kvalitetene ved et bilde.

Hehe...jeg liker lite at folk kverulerer på det jeg sier...jeg vet da inderlig godt hva jeg sjøl mener og sier.

For å ta vekt...de aller fleste plasmaer veier en god del enn tilsvarende lcd tver...er nå bare å ta en kjapp titt inne på komplett så vil du se det...så nei det er ikke fakta feil.

Kontrast og sortnivå har jeg kun referert til testen hvor de sa den var bedre enn plasmaene som var med. Jeg selv har kun sagt at jeg mener at det like bra...igjen fakta er hentet fra testen, synsingen er min egen. Igjen ingen faktafeil.

Oppløsning?
    Vel skal du ha en plasma med full hd oppløsning må du opp på 50", lcd så finner du helt nede i 37". Igjen så vil det for de aller fleste så vil en 50" ta all for stor plass.

Og nei, jeg feilinformerer aldri kundene, jeg sier heller at jeg ikke vet eller at jeg kan sjekke opp hvis det er noe jeg skulle være usikker på. Har aldri blitt arrestert på det, men har heller fått takk for min ærlighet.

Og igjen så mente jeg kun to tver...w2000 og x2000...unntak som inntil videre bekrefter regelen. Jeg har ikke sagt at LCD er bedre enn plasma på alle områder.

Hehe...vet at jeg kom med et bombastisk utsagn i starten...forklaringa var vel så enkel som at jeg var i gledesrus over tven...men har prøvd å komme med et mer nyansert utsagn etterpå men er jo jaggu ikke greit når man skal bli kverulert til døde :P

Og programforpliktet må vel du og skjønne...du sitter med en feit plasma i stua...seff kan du ikke gå med på at en tulling sier at en lcd tv er like god på kontrast og svartnivå...opp å kjemp på barrikadene :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kul diskusjon det her

Lightning: Kan jeg få spørre hvor du jobber?

Gleder meg til å lese fortsettelsen

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Her var det ekstremt mye meningsløs synsing :lol:
    merkelig diskusjon, der det virker som noen er ute etter å "ta" noen for deres meninger - hvem sitter på fasiten ? Det blir i mine øyne (ører) temmelig feil å si at andre har meningsløs synsing - for så selv å si at man ikke handler etter testresultater - du handler kanskje etter synsing du og Alex - kvalifisert synsing antar jeg. En blanding mellom testresultater og egen erfaring/testing er vel kanskje heller ikke så verst ?

For meg virker det mest som det er noen som har et markeringsbehov her - kanskje litt i overkant og og det spørs vel om Jensen84 er blitt noe klokere...

Ellers artig for andre å lese...

får meg til å tenke på Lisa Ekdahl...vem vet, inte du - vem vet, inte jag - vi vet ingenting nu - vi vet inget idag :-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med vekt er direkte feil.

La meg gi noen tilfeldig utvalgte eksempler:
    37" LCD:
    Amitech 37L945: 30,0kg
    Grundig Elegance 37LXW94-8616: 32,0kg
    Philips 37PF9986: 27,0kg
    Samsung LE-37S71: 28,0kg.
    LG 37LB1R: 31,6kg

37" plasma:
    Panasonic TH-37PV60E : 26kg
    Panasonic TH 37PV600 : 28,5kg

Jeg vet ikke om noen andre 37" plasma enn Panasonic, men det beviser uansett at plasma ikke veier noe mere enn LCD.

Fakta er tatt fra komplett.no og prisjakt.nu

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg helgenen...

og andreverdenkrig...sært nick hehe..men sjekk LG sine plasmaer f.eks...der veier de gjerne rundt 40 kg mot samsung som er på 23 kg...men uansett....det her blir jo flisespikkeri...kan si meg enig at teknologi nå har ingenting å si på vekta...må bare ha vært utvalget jeg har vært borti som har veid mer...men uansett...det var satans tunge lcd skjermer du fant frem til hehe

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg helgenen...

og andreverdenkrig...sært nick hehe..men sjekk LG sine plasmaer f.eks...der veier de gjerne rundt 40 kg mot samsung som er på 23 kg...men uansett....det her blir jo flisespikkeri...kan si meg enig at teknologi nå har ingenting å si på vekta...må bare ha vært utvalget jeg har vært borti som har veid mer...men uansett...det var satans tunge lcd skjermer du fant frem til hehe
    Helt ärlig; jeg lette faktisk ikke etter spesielt tunge skjermer, jeg tok faktisk et helt tilfeldig utvalg. Jeg fant nå den Samsung'en på 23kg som du refererer til, men har ikke sett noen andre med slik lav vekt. Det var jo litt å velge i da.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten feil var det nå med Samsung, Samsung 37S71 veier kun 17 kg...du må ha sett på forsendelse....og PV60 veier 30 kg på komplett sine sider...

Vel uansett da..tvene er så og si like tung...har nok som sagt bare vært borti noen tunge plasmaer..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, for å ta dette med vekt:

Plasma og LCD-skjermer av tilsvarende størrelser er relativt jevnbyrdige når det kommer til vekt. Noen ganger kan en plasma veie mer, andre ganger kan en LCD veie mer. Det har ofte å gjøre med materialvalg, høyttalere osv. Forskjellen var større før, da plasmaskjermene ofte veide mest fordi mange produsenter som brukte tunge, kraftige glass på skjermene sine. Det er det mange som har gått bort ifra, ihvertfall LG og Pioneer som jeg kommer på i farten. Det reduserer også refleksjoner både innenfra og utenfra.

Pioneers 50-tommers plasmaskjermer veier 31,8 kilo etter hva jeg husker. Dette vil jeg påstå er en ekstrem lav vekt for en plasma på den størrelsen. Noen LCD i samme størrelse som matcher?

Uansett, vekten er ikke noe argument for eller imot ettersom den er såpass lik, spør du meg..

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •