Panasonic 42" plasma 42PV60E - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bra tilbud på panasonicen (TH-42PV62EH) på Siba så jeg nå

siba - Hos oss får du råd

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av *Teach me*
    Hakke mye peiling men hvis jeg skal koble pcen på skjermen, bruker jeg hdmi kabel da? :S fra grafikkort eller er det s video el hva det nå heter igjen? :S

dvd spiller tv? hva heter kablen da som er best?
    og fra pc til tven?
    xboxs, ps2 osv? det er scart vell? :P bare spør er litt "Noob" her :P
    Fra pc må du bruke vanlig VGA kabel. Panasonic støtter ikke PC fra HDMI (Blir ikke ordentlig).

Fra DVD (uten HDMI) er komponent kabel den beste. Har du DVD med HDMI utgang bruker du den.

xbox, ps2 er det best med S-video. Gamecube har bare scart eller video.

Glem å kjøp dyre kabler. Du kommer 100% sikkert ikke til å se/høre noen forskjell på kabel til 1000 kroner og kabel til 99 kroner.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder de lilla stripene, ville jeg sjekket ut avforums.com, der skrives det mye om det i forhold til prosseseringen i pv60. problemet var at prosessoren ikke taklet små nyanseforskjeller i de mørke områdene av bildet og de lilla stripene er resultatet. Der oppfattes det mer som et problem med tv´ene, ikke vet jeg, men verdt å sjekke ut..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal ej hente denne tv`en i morra klokka 3, etter jobb =)
    Må vel invistere i veggfeste til Panasonic`en også ettersom ej synst den ser mye bedre ut på veggen =) !!

I morra er det helg og ny tv, kan det bli bedre??

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har en link til noen som har kalibrert skjermen skikkelig og har lagt ut innstillingene?? :-D

Visst ikkje, kom med tips!
    Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    De lilla stripene du nevner kommer av overkomprimering fra digitalparabol eller kabel-tv selskapet. Er ikke noe galt med tv'en.

Da må du gå tilbake til den engelske tråden du refererte til i en annen tråd å lese videre. De er der uansett, også på HD materialet

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Er det noen som har en link til noen som har kalibrert skjermen skikkelig og har lagt ut innstillingene?? :-D

Visst ikkje, kom med tips!
    Takk!
    Det finnes en tråd om dette, tror den heter "Innstillinger For Flatskjerm". Ta en søk, så finner du den nok.

La meg påpeke at alle innstillinger vil være forskjellig fra hverandre avhengig av DVD-spiller, dekoder, digitalt/analog signal etc.

Edit:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...=innstillinger
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SeW
    Da må du gå tilbake til den engelske tråden du refererte til i en annen tråd å lese videre. De er der uansett, også på HD materialet
    Tror du at det er lille tråder HELE tiden eller? Det er der uansett? Er du helt opphengt oppi de trådene? Jeg har hatt pv62'en min i over 3 måneder nå og har sett de lille trådene i EN film som heter collateral (grunnet overkomprimering ja). Jeg har faktisk aldri mer sett noe til de. Så dette er et problem for folk som kikker NØYE etter og det oppstår utrolig sjelden. Hvis det hadde vært et stort problem, så hadde nok flere klaget over det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du at det er lille tråder HELE tiden eller? Det er der uansett? Er du helt opphengt oppi de trådene? Jeg har hatt pv62'en min i over 3 måneder nå og har sett de lille trådene i EN film som heter collateral (grunnet overkomprimering ja). Jeg har faktisk aldri mer sett noe til de. Så dette er et problem for folk som kikker NØYE etter og det oppstår utrolig sjelden. Hvis det hadde vært et stort problem, så hadde nok flere klaget over det.
    Jeg har hatt skjermen i 2 måneder og hos meg forekommer disse forstyrrelsene ganske ofte ved film/dvd avspilling. Slik jeg har forstått det, sliter skjermen med gradering. Verste tilfellet til nå var The Shawshank Redemption, nettopp sett V for Vendetta og den var helt fri for dette problemet.

Jeg er selv med dette problemet, meget godt fornøyd med skjermen. Den fungerer meget bra til film, TV fungerer også ok. Jeg har kabel via GET og bildene er brukbare for meg. Skulle ønske litt mer stabilitet (ofte nettproblemer og må restarte boksen ofte).

Noen som vet hva utganger den nye Get dekoderen har?

Newcomer seasupplies sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    elkjøp har denne for 9998,- denne uken.
    Så en reklame på tv2 i går

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seasupplies
    Du tenker nok på TH42PA60PDS, det er en helt annen modell. Ikke HD ready.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av efr169
    Jeg har hatt skjermen i 2 måneder og hos meg forekommer disse forstyrrelsene ganske ofte ved film/dvd avspilling. Slik jeg har forstått det, sliter skjermen med gradering. Verste tilfellet til nå var The Shawshank Redemption, nettopp sett V for Vendetta og den var helt fri for dette problemet.

Jeg er selv med dette problemet, meget godt fornøyd med skjermen. Den fungerer meget bra til film, TV fungerer også ok. Jeg har kabel via GET og bildene er brukbare for meg. Skulle ønske litt mer stabilitet (ofte nettproblemer og må restarte boksen ofte).

Noen som vet hva utganger den nye Get dekoderen har?
    Synd du sliter mye med det da. Mulig du har dårlig kabel tv? Jeg har canal digital og ser dette aldri. Kun på en film som heter collateral, men det er DVD. Mulig du sitter for nærme også siden du ser ting litt for godt. hehe. Jeg har 42" og sitter 3-4 meter unna.

Alle flatskjermer sliter med graderinger, men panasonic er faktisk den skjermen som har flest overganger. Husker ikke hvor mange det var jeg, men det er en tråd her et sted... Tror panasonic har 3000, mens noen har bare 256 liksom.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser dette problemet veldig ofte og har Canal Digital sin "digitale" kabel tv dekoder.

Kommer til å gjøre som han i den tråden her: forum.hjemmekino.no :: Vis Temaet - Lilla ringer/streker på pv60

over nyttår

Ser dette problemet også på DVD (oppo 971h) via HDMI på gode dvd filmer som for eksempel ringenes herre 3.

Kommer til å velge pv60 igjen for det finnes paneler som ikke har dette problemet som det fremkommer av den engelske tråden

edit: Kan også si at jeg har hatt tv'n siden tidlig mai og mener problemet har blitt værre siden da

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SeW
    Jeg ser dette problemet veldig ofte og har Canal Digital sin "digitale" kabel tv dekoder.

Kommer til å gjøre som han i den tråden her: forum.hjemmekino.no :: Vis Temaet - Lilla ringer/streker på pv60

over nyttår

Ser dette problemet også på DVD (oppo 971h) via HDMI på gode dvd filmer som for eksempel ringenes herre 3.

Kommer til å velge pv60 igjen for det finnes paneler som ikke har dette problemet som det fremkommer av den engelske tråden

edit: Kan også si at jeg har hatt tv'n siden tidlig mai og mener problemet har blitt værre siden da
    Spørs nok om du har en tv med feil på! Hvis du ser dette hele tiden... Jeg har pioneer dv-380 (via component) og får IKKE sånne lilla ringer på ringenes herre 3 (jeg har sett den sinnsykt mange ganger) :-D

Dessuten hvis du mener at tv'en din har blitt verre, så er det noe som er feil med den.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

supert tv men....

Fy f--- for ett stygt design! Så ut som ett gammelt plastikk tv... dette er et stort "møbel" som sannsynligvis skal inn i en stue.... var designet som stoppet meg, vet det høres idiotisk ut, men d får da være grenser... men uslåelig på alt annet til den prisen...

Billig hos siba!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seasupplies
    elkjøp tar 15995 på nettbutikken for tven, og bordstand koster i tillegg 1495.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min lokale Elkjøp hadde priset den til 18000. Gjorde de oppmerksom på siba sin pris og fikk tilbud om å kjøpe den for 15600 med fot.

Vurerer det sterkt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pv-60

Ekspert på Sørlandsenteret selger tven for 12990 med fot i mårra Torsdag.
    Da er det ny åpning av butikken.

Vurdere sterkt å kjøpe et

Eller bør jeg vente til nye modeller?
    Noen som vet når det kommer nye modeller?

Eller andre Tver å anbefale?

Takker!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra pc må du bruke vanlig VGA kabel. Panasonic støtter ikke PC fra HDMI (Blir ikke ordentlig).
    Eh, hva er det du sier? Bruker hdmi fra pc til PV60 jeg, og det funker som en drøm.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    Eh, hva er det du sier? Bruker hdmi fra pc til PV60 jeg, og det funker som en drøm.
    Jada det funker, men det blir ikke 1:1 pixels. Derfor mister du noen linjer her og der og det blir mer uklart enn med VGA. Egentlig så merker man jo ikke noe forskjell i praksis da, hvis man ikke går helt inntil skjermen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •