Forskjell på LCD og 3-LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjell på LCD og 3-LCD

Har nå begynnt jakten på ny tv og lurer da på en ting: Hva er forskjellen på LCD og 3-LCD?

(Ikke hvordan den er bygd opp, men bildekvalitet i forhold til pris..)

Newcomer Pleb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste stedet jeg har hørt 3-LCD være brukt er ved snakk om projectorer (og bakprojections TV'er). Så da må jeg nesten gå ut fra at det er bakprojection kontra LCD-TV det snakkes om.

Bakprojection ved bruk av LCD er vel generelt sett ansett for å være mye TV til prisen, men ikke flat. LCD-TV'er er det så stort spekter av at det er litt vanskelig å si så mye om kvalitet kontra pris, finnes jo i alle utgaver egentlig.

Edit: Skriveleif

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pleb
    Eneste stedet jeg har hørt 3-LCD være brukt er ved snakk om projectorer (og bakprojections TV'er). Så da må jeg nesten gå ut fra at det er bakprojection kontra LCD-TV det snakkes om.

Bakprojection ved bruk av LCD er vel generelt sett ansett for å være mye TV til prisen, men ikke flat. LCD-TV'er er det så stort spekter av at det er litt vanskelig å si så mye om kvalitet kontra pris, finnes jo i alle utgaver egentlig.

Edit: Skriveleif
    Ok.
    Men har du en av sxrd-tv'ene til Sony? I så fall hvordan fungerer den? Det er vel bakprojections-tv det og, vel?

Newcomer Pleb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i bunn og grunn strålende fornøyd me TV'n. Den har jo sine svakheter selvølgelig, men størelsen og kvaliteten tatt i betraktning så fant jeg ingenting som jeg synes var like bra. Jeg gikk å kikket på ny TV i ca. 1 år før jeg hoppet på denne og endte opp med å bruke litt mer penger enn jeg hadde tenkt.

Nå kan vel ikke jeg anklages for å være upartisk lenger, men jeg mener at bakprojection ofte gir mer for pengene enn flatskjermer gjør. Når det er sakt er det jo ofte slik at det selvsakt ikke passer alle. Den er jo som sagt ikke flat pluss at fordelen ligger ofte i størelsen, det er jo ikke alle som er ute etter en svær boks (min er 50cm dyp mens KDF-50A2000 er 40cm).

Edit:#%&$ skrivefeil / Linker til tråder om aktuelle TV'er: KDS-55A2000 KDF-50A2010

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3LCD er bare en betegnelse på at det er 3 LCD paneler i en projektor. Det samme er det forøvrig i en TV. Det er i senere tid at projektorprodusentene har begynt å sette dette på projektorene. Mest en gimmick ting vil jeg tro.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere fantes det både 1-chip og 3-chip LCD projer. Men i dag er vel alle LCD projer 3-chip? Det er lenge siden jeg har hørt om en 1-chip LCD proje nå.
    Jeg er ikke helt sikker på hva trådstarter egentlig spør om. Er det snakk om en gammel 1-chip LCD proje opp mot en nyere 3-chip variant?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg egentlig lurer på om er om man får mye mer tv hvis man driter i å kjøpe f.eks denne Hardware.no - Prisguide - TV - Sony Bravia KDF-50E2010
    og i stedet kjøper en LCD-tv til 10k mer.. Er det verdt det?

Newcomer Pleb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jørgen gk
    Det jeg egentlig lurer på om er om man får mye mer tv hvis man driter i å kjøpe f.eks denne Hardware.no - Prisguide - TV - Sony Bravia KDF-50E2010
    og i stedet kjøper en LCD-tv til 10k mer.. Er det værdt det?
    Først å fremst så er KDF'en en veldig bra TV (har kun sett modellen du nevner med HD signal, men jeg har kikket ganske mye på forrige modell). Om det er verdt det å legge 10k ekstra på bordet for en LCD? Tja, det må du nesten avgjøre selv. Den viktigste faktoren er størrelsen, LCD blir helst mindre i størrelsen, på godt og vondt. Litt dårlige signaler blir nådeløst avslørt når bildet blir blåst opp. Og for å gjøre vondt værre: har du vurdert plasma?

Forresten, for 10k mer får du jo KDS-55A2000

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først å fremst så er KDF'en en veldig bra TV (har kun sett modellen du nevner med HD signal, men jeg har kikket ganske mye på forrige modell). Om det er verdt det å legge 10k ekstra på bordet for en LCD? Tja, det må du nesten avgjøre selv. Den viktigste faktoren er størrelsen, LCD blir helst mindre i størrelsen, på godt og vondt. Litt dårlige signaler blir nådeløst avslørt når bildet blir blåst opp. Og for å gjøre vondt værre: har du vurdert plasma?

Forresten, for 10k mer får du jo KDS-55A2000
    Haha! Den er jo bare sinnsykt kul da! Tror jeg venter til jeg har penger nok og skaffer meg en slik en! Den blir nesten i største laget! Men skal alltid få plass!

Newcomer Pleb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jørgen gk
    Haha! Den er jo bare sinnsykt kul da! Tror jeg venter til jeg har penger nok og skaffer meg en slik en! Den blir nesten i største laget! Men skal alltid få plass!
    Bra valg. :-D
    Forutsatt at du ikke MÅ ha flatt og kan ta deg råd til det så tror jeg det skal mye til for at du ikke blir fornøyd. Bare pass på å ikke bli for skuffet når du ser vanlige analoge TV-sendinger, for her ligger svakheten ved alle større TV'er.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra valg. :-D
    Forutsatt at du ikke MÅ ha flatt og kan ta deg råd til det så tror jeg det skal mye til for at du ikke blir fornøyd. Bare pass på å ikke bli for skuffet når du ser vanlige analoge TV-sendinger, for her ligger svakheten ved alle større TV'er.
    Ja, det har jeg tenkt på... Lurer på om jeg ikke må skaffe meg parabol i tillegg hvis jeg skal ha meg en slik tv. Må få meg en mottakker som takler HD da! Har sent e-post til Canal Digital og spurt litt om priser, men har ikke fått noe svar ennå...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden