Full HD eller ikkje full HD, that is the question!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Full HD eller ikkje full HD, that is the question!

Har nå sett litt rundt på nettet å ser at det er MANGE i akkurat samme situasjon som meg, tenkte derfor at det kanskje hadde vert lurt å lagt "alt under ett", her er de STORE spørsmålet, skal man gå for Full HD eller ikkje når dette er kriteriene -
    * Max sum`en er 25.000
    * Størrelsen er over 40"
    * Flott design

Tv`er med FULL HD 1080P :

Samsung LE-40F71B til ca 24.000 - NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

Sony KDL-40W2000 til ca 25.000 - NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

ELLER Tv`er med 720P/1080I :

Pioneer PDP-427XA til ca 25.000 - Pioneer PDP-427XA - Hi-fi Center Kjeden

Samsung LE-40M71B til ca 20.000 - NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

Noen litt større skjermer med 720P/1080I :
    Sony KDL-46V2000 til ca 25.000 - NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

Samsung LE-46M51 til ca 20.000 - Best-Buy AS - TV, video og DVD | TV | LCD TV | SAMSUNG LE46M51

Newcomer stealth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går og tenker på akkurat det samme. Har faktisk en Pioneer PDP-427XA hjemme nå, men jeg er ikke fornøyd med den.

Jeg kommer til å bruke skjermen til (i prioritert rekkefølge):
    1) Digital-TV (m/ HDMI fra MacMini + EyeTV DVB-S 310)
    2) DVD (komponent)
    3) Xbox 360 (komponent)
    4) Kabel-TV (for å se på TV3/ svensk TV)

MacMini støtter full HD, og jeg kommer til å kjøpe en HD-DVD/ BluRay-spiller (evt PS3) til neste år, så da er det kjipt å sitte der med noe annet 1080p.

Eneste er at det fortsatt er dyrt da.. Men på den annen side har man vel da en TV som holder i noen år.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, du har den tv`en som jeg har vudert ganske seriøst men da blir det ikkje den..såg på den på Elkjøp i går og må sei at ej ikkje blei "blown away", trur ej kommer til å gå for en full hd..kan hende at det ikkje er verdens største forskjell men synst at det er greit å ha den beste oppløsningen når man først skal ha..flere som er enig i det? eller har andre meininger i denne saken?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ville tatt en seriøs vurdering av Sonys W2000, men personlig foretrekker jeg bildet fra en plasma-TV i Pioneer-klassen fremdeles, tross noe lavere oppløsning... De støtter jo 1080p-signaler de nye Pioneer modellene, så forskjellen ligger kun i oppløsning, som Pioneer TVene skalerer på en glimrende måte.

En fordel med Sonys W2000 er for øvrig at den også, såvidt jeg har forstått, inverce telecine konverterer 1080i film, en kjekk funksjon hvis du går til innkjøp av en av de nye BluRay spillerne som ærlig talt ikke gjør en veldig god jobb internt. Jeg er ikke sikker på om Pioneerene gjør dette de også, men ettersom de ikke nevner det skulle en jo anta at det ikke er tilfelle.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, synst både Samsung`en med full-HD og W2000 ser veldi bra ut å det må da ver en klar forskjell med Full-HD når man sitter ganske nært tv`en (ca 2 meter frem til sommeren), blir vel kanskje litt drøyt med 46" på denne avstanden.
    Det er vel kanskje bare dumt å gå for en 720p nå åsså sitte å tenke "**** skulle hatt full-hd" men så kan samme problemstilling bli "**** skulle hatt større tv, 46" eller noe sånt" men synst 46" blir altfor dyr i forhold..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1080p?

Har dere lest dette?

The case against 1080p - Fully Equipped - CNET reviews

Artikkelen sier litt om hvor viktig det EGENTLIG er med 1080p

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest den, virker som det er ivertfall 9 av 10 som sei at det nesten ikkje er forskjell på full-HD eller ikkje full-HD og da er jo prishoppet opp til full-HD ikkje verdt pengene (så lenge man ikkje er tjukk med penger da)
    Så hva er best : Kjøpe en Full-HD til 25.000 på max 40" eller kjøpe 720p til ivertfall 5000 mindre, eventuelt kjøpe en større skjerm til samme pris??

Synst Pioneer sine skjermer ser usannsyneli bra ut men ser ikkje ut som dei får verdens beste skryt..

Kan få tak i 46" Samsung LE46M51 for 19.500, hadde dere heller gått for det istedenfor en 40" Samsung Full-HD til 25.000??

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med oss som KUN skal benytte flat-TV til TV-titting via kabelnettet? Hva kan vi kjøpe for minst mulig kroner? Er det nødvendig med 1080p, eller kan vi kjøpe fra fjorårets overskuddlager for en slikk og ingenting?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur faktisk at man får mer utbytte av å kjøpe en større skjerm med 46" enn en 40" med Full HD! eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Synst Pioneer sine skjermer ser usannsyneli bra ut men ser ikkje ut som dei får verdens beste skryt..
    Hvis du hadde lest litt rundt på forumet her, og andre forum vedr. erfaringer med Pioneers 7. generasjon så vil jeg påstå at du har hoppet over en del erfaringer for å dette ned på den konklusjonen :???:

Både 50" og 42" har også gjort det meget bra i mange tester.

Har selv PDP 427XA, og er meget fornøyd til nå. Særlig imponert over fargegjengivelsen, og hvordan den behandler selv dårlige analoge kabelsignaler. Men den suser litt (ikke irriterende mye), og sortnivået kunne vært bedre...Men alt i alt en meget bra skjerm :-D

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pr. dags dato (kan forandre seg med tiden) synes jeg dette fokuset på full HD oppløsning er omtrent like dumt som overfokuseringen på watt i forsterkere.
    Det er andre ting som er vesentlig viktigere enn oppløsning; nemlig kontrast, fargegjengivelse og bildeprossesering.
    Kjøp plasma, Panasonic eller Pioneer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •