LG og fjernkontroll styring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG og fjernkontroll styring

Jeg regner med at jeg om kort tid invisterer i en ny TV, og at det blir en fra LG. Men jeg har ett spørsmål til de som sitter på en LG TV i dag.

Når man skal hoppe til en AV kanal, altså scart, HDMI, Komponent innganger osv. Må man trykke på en knapp for å bla seg igjennom, eller kan man hoppe direkte til en spesiel inngang hvis man vil.

Litt nærmere forklaring: På JVC TVer så trykker man 0 to ganger, og så nummeret på inngangen, f.eks. 4. Da kommer man direkte til AV4 kanalen. På min nåværende TV, en Sony, så må jeg trykke på en knapp og bla meg igjennom. Så når jeg skal til PC inngangen, så må jeg trykke 5 ganger, og den skifter tregt. Så det tar litt tid.

Så er det en type snarvei hos LG. Det begynner jo å bli litt viktig når TVene begynner å få mange AV innganger. De nyeste og litt dyrere begynner vel å ha 5-8 innganger om dagen. LGen jeg sikler på, 47 LB2RF har etter det jeg kan telle ca 10 innganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har LG 42PC1R (plasma) og der er det kun en knapp som du blar deg gjennom med. Men det er et lite delay fra du trykker til TV'n bytter, slik at du kan relativt kjapt bla deg i gjennom inngangene før du velger den du skal ha.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •