Loewe

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Loewe

Newcomer Anders_O sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Loewe

Det var en tråd forrige uke her på at merker som Sharp, JVC og Hitachi blir oversett på AVForum. Jeg vil vel si at et merke som Loewe får overraskende lite omtale også. Jeg solgte Loewe i Norge i mange år, og selv om de ikke er like suverene på flatskjerm som de pleide å være på CRT, så er ikke prisforskjellen så drøy lenger heller. De fleste jeg kjenner som har solgt Loewe eller har vært mye borte i merket, kan ikke tenke seg andre apparater hjemme i egen stue. Og testmessig gjør de det jo nesten alltid bra, og det selges bra med dem i Norge.

Hva mener folk her på boardet om Loewe? Er folk skeptiske pga. prisen, fordi de ikke ser ut som alle andre, eller fordi de ikke alltid er helt først med den siste teknologien?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Loewe Aconda 32`CRT-skjerm i high-gloss sort som jeg aldri kommer til å selge, til tross for at jeg har (og har hatt) flere CRT-apparater og flatskjermer opp igjennom tidene (CRT: f.eks. Sony KV-36FS70S, Panasonic TX-36PD30 som de beste, og ellers diverse Philips, Grundig, Tandberg og Metz. Av plasma har Pioneer 427XA og Panasonic TH-42HD9 proffskjerm vært gode).

Årsaken til at jeg ikke vil selge Acondaen er simpelthen at de finnes knapt et bedre crt-apparat eller flatskjerm på markedet (med et mulig unntak av Sonys crt-monitorapparater). I tillegg har Loewe`n et fantastisk design og brukersnitt (til og med innebygd VGA og 80 GHD! for opptak). Så din oppfatning av Loewe crt-deler jeg absolutt!

Av økonomiske grunner er det heller ingen grunn til å selge et slikt apparat i dag: En kamerat av meg fikk kjøpt en Aconda til 6000 (!) på bruktbørsen i disse flatskjermtider, så de som har betalt veilprisen på ca. 26 000, taper noe fryktelig (jeg gav 15 000 for min, men likevel...). ERGO er det likegreit å beholde skjermen, som gjør sin misjon som apparat nr. 2 i mange år enda.

Jeg er derimot sterkt uenig i din vurdering av Loewes flatskjermer. Jeg hadde en Loewe HD 42 plasma (siste utgave før de avsluttet produksjonen) og har lånt den siste LCD-skjermen. Plasmaen var OK (fryktelig tung med sin glass-skjerm), men bildemessig var den ikke noe bedre enn Panasonics plasmaskjermer i dag. Og veilprisen var fryktelig: 100 000! (jeg gav 40 000).

Loewe`s LCD-skjermer bruker Samsung-paneler og lider under dette. Sony V2000 og W2000 er et mye bedre og billigere valg. En pris på 35 000 for en 37` Loewe-LCD er dermed ikke noe billig, slik du hevder. Så da er det vel ikke så rart at Loewe ikke er så "hot" her på Avforum?

Newcomer Anders_O sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen år siden jeg var involvert med Loewe nå, og da var det jo CRT det gikk i. Men hører fra tidligere kolleger hjemme at de fortsatt selger bra med Loewe, derfor lurte jeg litt på hvorfor de blir "oversett" her. Kan vel stemme bra det du sier at de har problemer med å matche kvaliteten hos andre "hotte" merker. Men designet gjør vel at det går bra ennå. De ligner jo ikke på de andre hvertfall

Jeg ga forresten ingen personlig vurdering av Loewe flatskjerm, da jeg nesten ikke har sett dem, så vet ikke helt hva du var sterkt uenig i der.:-D

Når det gjelder det faktum at Loewe bruker Samsung paneler, så gjør vel på en måte Sony også det, iogmed at Sony og Samsung har en joint venture (S-LCD) i Kina som produserer paneler for begge to. Så tror vel ikke det er panelet som er problemet til Loewe her,det er vel heller det at de ikke har utviklet noe særlig egen teknologi som skiller seg ut fra konkurrente, slik som de gjorde på CRT. De kjøper vel fra andre tenker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sikkert rett i dette. De fleste Aconda-apparatene hadde Philips bilderør, men det var bildeprosessoren/bildebehandlingen til Loewe som utgjorde forskjellen. Så det kan godt hende at det er på dette området det har sviktet på dagens flatskjermer fra Loewe, selv om Samsung har forbeholdt sine nyeste paneler til sine egne skjermer. Svaret på dette vil vi forhåpentligvis få se på neste generasjon flatskjermer fra denne tyske produsenten.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror kanskje de har priset seg litt ut av markedet, ihvertfall markedet for 'vanlige folk.'
    Nå har jeg ikke sett Loewe på en stund, men de koster vel fremdeles flesk, noe også J.Haugen kommer inn på? Jeg husker dog godt Loewe CRT TVer utstillt i butikk, der jeg husker de hadde det beste bildet jeg til da hadde sett.

Det er vel slik at de bygget seg opp et merkenavn på å lage meget gode CRT TVer, som kostet mer enn andre og dermed også fikk et eksklusivt rykte. Når de da har gått over til flatskjermer er det ikke nok å flyte på et eksklusivt navn og høy pris, da må man også fortsatt levere bedre bilde enn konkurentene i så fall. Det vil vel funke en stund, da rike folk som vil ha noe eksklusivt kanskje vil fortsette å kjøpe basert på merkenavnet, men det varer vel bare lenge.

Det er jo flere merker som er litt mer eksklusive (les: dyre) og som folk flest kanskje ikke har hørt om, eller avskriver rett og slett fordi de vet at disse merkene er dyre. Det er merker (når det gjelder TV) som Bang&Olufsen, Runco, Barco, Fujitsu (ikke Fujitsu-Siemens, som er en annen divisjon), og altså Loewe (sikkert noen jeg har glemt).

De selger til sitt marked, men det spørs om de gir så mye mer enn det 'lavpris' merkene gjør. Eksklusive merker burde jo være midt i blinken for et forum som dette, men jeg tror nok kanskje de som er her er ganske nøkterne når det gjelder TVer; opplevd bildekvalitet kommer først. Når Pioneer, Panasonic, Sony og andre gir såpass høy kvalitet som de gjør, da spørs det om disse eksklusive merkene kommer til å gjøre noe særlig innhogg, særlig siden prisen på dem ofte tilsvarer nettopp en Panasonic eller Pioneer pluss en ekstern videoprosessor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders_O
    Det var en tråd forrige uke her på at merker som Sharp, JVC og Hitachi blir oversett på AVForum. Jeg vil vel si at et merke som Loewe får overraskende lite omtale også. Jeg solgte Loewe i Norge i mange år, og selv om de ikke er like suverene på flatskjerm som de pleide å være på CRT, så er ikke prisforskjellen så drøy lenger heller. De fleste jeg kjenner som har solgt Loewe eller har vært mye borte i merket, kan ikke tenke seg andre apparater hjemme i egen stue. Og testmessig gjør de det jo nesten alltid bra, og det selges bra med dem i Norge.

Hva mener folk her på boardet om Loewe? Er folk skeptiske pga. prisen, fordi de ikke ser ut som alle andre, eller fordi de ikke alltid er helt først med den siste teknologien?
    For meg er det det at Cable Com stod for merket som gjorde at jeg holdt meg borte fra det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •