Trenger hjelp til valg av ny TV....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til valg av ny TV....

Har bestemt oss for å kjøpe ny TV, men det er ikke lett å orientere seg i jungelen av LCD og plasma TV`er...:???:
    Kan noen komme med gode forslag til kjøp av 37" til oss som kun bruker TV`n til ordinær TV og DVD-titting ( har canal Digital parabolpakke ) Hadde tenkt å holde oss i prisklassen 10-15.000,-
    Har bla. tittet litt på LG RZ-37LZ55 og Phillips 37PF5321... Erfaringer her ?
    Andre forslag mottaes med takk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er eldre TVer med gammel teknologi.... Hvis du ikke spiller mye med Xbox 360 og ps3, ville jeg gått for plasma... Der får du litt mer for pengene!

Sjekk Panasonic PV 60 eller PV 62, dette er samme TVen, men forskjellig modellnavn... Den fås i 37 og 42 tommer. Prisen skal ligge rundt 15. Kanskje litt billigere.

Ellers finnes det nok også bedre valg av LCDer også....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av draugen123
    Har bestemt oss for å kjøpe ny TV, men det er ikke lett å orientere seg i jungelen av LCD og plasma TV`er...:???:
    Kan noen komme med gode forslag til kjøp av 37" til oss som kun bruker TV`n til ordinær TV og DVD-titting ( har canal Digital parabolpakke ) Hadde tenkt å holde oss i prisklassen 10-15.000,-
    Har bla. tittet litt på LG RZ-37LZ55 og Phillips 37PF5321... Erfaringer her ?
    Andre forslag mottaes med takk
    Hei
    Jeg skal prøve å gi deg noen objektive tips

1. Det er bedre å kjøpe en god TV i "mindre" format enn å strekke seg etter en stor TV til lavere pris.
    2. Ikke heng deg opp i tall som presenteres i et produktdatablad. Dette er kun tall, og sier ikke alltid den fulle sannheten om bildekvaliteten. Panelets tekniske spesifikasjoner er kun et utgangspunkt for god bildekvalitet. Like viktig er elektronikkens signalbehandling. Begge deler må være bra.
    3. Sjekk alltid TV-en på vanlige signaler (kabel/satellitt). Mange er blitt skuffet når de har kommet hjem etter å ha sett ett gnistrende HD bilde i butikken. Her er det store forskjeller.
    4. Husk at mange TV-er som står i butikk ofte er "tunet" med ekstreme verdier av kontrast/lys og farge for å skille seg ut i butikkhylla. Normalt vil de fleste velge helt andre og mer nøytrale verdier hjemme for å få et så naturlig bilde som mulig.
    5. Husk at for høye verdier av f.eks kontrast ofte har negative bi-effekter. Med et naturlig bilde så menes et bilde som ligger så tett opp mot virkligheten som mulig og som ikke "sliter" på øynene over tid. Som et eksempel på tilfeller hvor optimalt forhold mellom svart/hvit kan vi finne i en bok hvor det er viktig at leseren ikke blir "sliten" i øynene. Her ligger kontrastnivået på ca 3000:1.
    6. For høye kontrastinnstillinger kan også gå direkte utover synsvinkelen (gjelder LCD). Når forholdet mellom svart og hvit settes for høyt begrenses synsvinkelen tilsvarende.
    7. Kjøp en TV med god lyd. Selv om du har hjemmekinoanlegg er det ikke alltid dette brukes. Med god lyd menes også klar tale fra f. eks. dagsrevyen.
    8. Rent generelt kan man si at en Plasma TV egner seg bra i mørkere omgivelser (TV stue uten mye dagslys) p.g.a bra sortnivå og lite reflekser på glassfronten. En LCD TV egner seg bra i dagslys og en stue med mer belysning. En LCD TV har normalt ikke glassfront og reflekterer derfor ikke eksternt lys.
    9. Vurder også TV-ens brukervennlighet. Er det en god skjermmeny? Rask teskt-tv? Er det bra med tilkoplingsmuligheter?

Håper dette var til hjelp:-)

Eirik

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som trådstarter tenker også jeg på Phillips 37PF5321. Ikke til meg, men til et eldre familiemedlem som flytter i disse dager og får digital-tv fra get (UPC). Jeg har vanskelig for å tro at en eldre dame på 70 år er den mest kritiske der ute..

Når Siba nå selger apparatet for 10 990,-, har jeg litt problemer med å finne bedre alternativer. 32" tror jeg blir i minste laget dessverre..

Noen som kunne hostet opp konkrete tips til bedre TVer enn denne, til under 12 000,-?

Til nød et par 32"ere.. På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dell selger sin 37" til ca 11.500,- nå. En kamerat av meg har den. Jeg ble meget positivt overrasket over billedkvaliteten, og han kjører vanlig analog kabel-TV (Canal Digital) på skjermen samt Xbox360.

Ellers så har jeg 42" fra Fujitsu-Siemens (PQ42-1) som jeg er strålende godt fornøyd med. 9.995,- på SIBA, men tror at det er utsolgt overalt for denne enheten nå. Fujitsu-Siemens har også en 40" LCD (VQ40) til litt over 10-11.000,- tror jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •